Parttime
Utrecht
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG13, SDG9

Startdatum

10-09-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

31-12-2024

Standplaats

Utrecht

Deadline

09-09-2024

Uurtarief

120 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, ICT Informatievoorziening, Overheid, Project- en Programmamanagement



Utrecht is een van de snelst groeiende steden van Nederland. We vinden het belangrijk dat die groei blijft passen bij het karakter van de stad met een goede balans tussen groei en leefbaarheid. Leidraad hierbij is de Ruimtelijke Strategie Utrecht, waarbij het bevorderen van gezond stedelijk leven voor iedereen centraal staat. De Ontwikkelorganisatie Ruimte werkt vanuit die strategie aan de ruimtelijk economische opgaven van de stad: een forse woningbouwopgave, duurzame mobiliteit, de energietransitie, behoud en uitbreiding van groen in de stad, voldoende voorzieningen en werkgelegenheid.

Team bodem en ondergrond moet de bevoegd gezag taken op het gebied van bodem overdragen naar de Regionale Uitvoeringsdienst (RUD). Ook het organisatieonderdeel Vergunning, Toezicht en Handhaving (VTH) moet een aantal taken overdragen. Bij Bodem en ondergrond is voor 2024 een pilot gestart, waarbij de RUD alle taken uitvoert. De overdracht van de digitale systemen en bijhorende uitwisseling van de digitale data is nog niet geregeld. Tegelijk zijn er in het kader van de BRL nieuwe taken die naar de RUD overgedragen moeten worden. We zoeken hiervoor een projectleider. Voor de overdracht van taken is een algemeen projectleider beschikbaar. De overdracht als alle taken, inclusief de digitale data moet per 31 december 2024 gerealiseerd zijn. In overleg met de overall projectleider kan deze planning aangepast worden.

De overdracht moet robuust zijn en er mag geen data verloren gaan. Collega’s van team bodem & ondergrond kennen de programmatuur en de data. Echter zij zijn bodemadviseurs en geen ICT-specialisten. Ze kunnen adviseren, maar het proces niet trekken. Verder is de aanhaking van Informatie- & Procesmanagement (IPM) Ruimte op advies basis beschikbaar. De vergaderdruk vanuit de RUD is heel hoog. Hier kunnen de collega’s van bodem & ondergrond niet altijd bij betrokken worden.

Je taken zijn:
Je zorgt ervoor dat de digitalisering goed overgedragen wordt en dat zowel Ruimte als de RUD van het systeem gebruik kan maken. Vervolgens moet ingeregeld worden hoe het systeem en de relatie beheerd kan worden en blijven.

Concreet bestaan jouw werkzaamheden uit:
•    Gesprekpartner van ICT-projectleider RUD. Afstemmen van verwachtingen, knelpunten en acties;
•    Krachtenveld inzichtelijk maken: welke actoren spelen wanneer welke rol?
•    Ophalen wensen en eisen alle partijen/gebruikers (lees: informatiebehoeftes): wie moeten ermee werken en met welk doel, welke data moet waartoe ingezet kunnen worden en waarom, welke algemene randvoorwaarden zijn er, aansluiten bij architectuur GU, ect.
•    Ophalen en aansturen van IPM-adviseurs en bodemadviseurs;
•    Welke applicaties komen in aanmerking? Aansluiten bij wat er binnen de GU en RUD gebruikt wordt;
•    Regie voeren op architectuur analyse;
•    Regievoeren op uitvoer Minimal viable product (MVP) (In software omgeving Nazca);
•    Na keuze MVP > de applicatie laten inrichten in nauwe samenwerking met gebruikers (agile/scrum);
•    Uitrollen van het systeem: gebruikers trainen, bugs oplossen.

Essentiele functies in het ontwikkelteam: communicatieadviseur, functionele beheerder DomstadIt, ontwikkelaar/functioneel beheerder leverancier, en afhankelijk van de gekozen werkwijze een product owner/scrummaster.

Jij hebt:
•    Hbo werk- en denkniveau;
•    Je hebt ruime kennis bij het transporteren van digitale data;
•    Je hebt kennis van digitalisering;
•    Je hebt aantoonbare werkervaring met agile/scrum;
•    Je bent servicegericht en werkt zelfstandig;
•    Je hebt tenminste drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie en je bent bekend met gemeentelijke organisaties en procedures;
•    Communicatie is één van je sterke kanten, je kunt snel tot de kern van een probleem doordringen;
•    Daarnaast beschik je over een scherp omgevingsbewustzijn, bent flexibel en pragmatisch en je kunt gemakkelijk schakelen in stijl en niveau;
•    Je hebt een antenne voor bestuurlijke processen en voor commerciële belangen;
•    Je beschikt over advies – en projectmatige vaardigheden;
•    Je kunt luisteren, samenvatten en doorvragen, en houd hiermee de RUD scherp in hun rol en verwachtingen.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina.

Eisen



  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld.
    Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?

  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau:

  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.


Wensen



  • Aantal jaren werkervaring als projectleider:- 0 tot 3 jaar
    - 3 tot 5 jaar
    - Meer dan 5 jaar

  • Geef een voorbeeld van een project waarbij jij projectleider bent geweest waarbij er data overgedragen moest worden van de ene naar andere organisatie.

  • Heb je werkervaring binnen een gemeente?
    (selecteer de grootste optie die voor jou van toepassing is)- Ja, G4-gemeente
    - Ja, 100.000+ gemeente
    - Ja, kleinere gemeente
    - Nee

  • Je hebt aantoonbare werkervaring met agile/scrum:

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
    Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

    .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

  • Wat is je telefoonnummer en e-mailadres?Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.