Parttime
Overijssel
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG13, SDG9

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

28 uur p/w

Einddatum

30-09-2025

Standplaats

Zwolle

Deadline

09-09-2024

Uurtarief

110 euro p/u

Sector

ICT Informatievoorziening, Project- en Programmamanagement



Jouw hoofdtaak is het analyseren, opschonen en migreren van data op netwerkschijven naar Teams/Sharepoint. Je draagt zorg voor een inventarisatie op de netwerkschijven. Dit doe je in een complexe omgeving waarin verschillende stakeholders een rol spelen. Het project maakt onderdeel uit van een grotere cloud migratie project.

Je gaat o.a. een projectplan opstellen waarin de functionele en technische specificaties beschreven staan. Betrek de medewerkers bij deze transitie. Als laatste werk je toe naar een soepele overdracht van de inrichting naar de organisatie en de beheer omgeving. Dit alles doe je met een iteratieve werkwijze (Agile/Scrum)

Verantwoordelijkheden / Resultaten

De Projectleider Migratie Netwerkschijven is verantwoordelijk voor:

  • Projectplan opstellen

  • Beheerstrategie bepalen

  • Pilotvoorwaarden creëren


De ambtelijke organisatie van de provincie bestaat uit acht eenheden. Dit zijn de eenheden Bedrijfsvoering, Publieke

Dienstverlening, Economie en Cultuur, Project- en programmamanagement, Wegen en Kanalen, Bestuurs- en Concernzaken, Natuur en Milieu, Ruimte en Bereikbaarheid. Daarnaast is er de Statengriffie, die Provinciale Staten adviseert en ondersteunt. De hoofden van deze eenheden zijn vertegenwoordigd in het Centraal Management Team (CMT) en de adjunct hoofden zijn vertegenwoordigd in het Bedrijfsvoeringsoverleg (BMT). Er is een tweehoofdige directie (Directie-overleg, DO).

Jouw standplaats als projectleider is bij onze afdeling Informatievoorziening en Digitalisering, een onderdeel van de eenheid Bedrijfsvoering. De eenheid zorgt ervoor dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collega’s van andere eenheden zich helemaal richten op de provinciale kernopgaven.

Analyseren en migreren van data op netwerkschijven naar Sharepoint/Teams.
Het doel van dit project is het toekomst-bestendig opslaan van data. En zo te komen tot een blauwdruk waarin we een generieke aanpak hebben uitgewerkt voor de migratie van informatie van de andere eenheden die nog gebruik maken van de netwerkschijven.

De Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 oktober 2024 tot en met 30 september 2025 voor 24 tot 28 uur per week.

Eisen



  • De kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 3 jaar werkervaring als projectleider uitvoeren of (bege)leiden van analyses en migratie van data naar M365/Sharepoint en Teams bij (semi) overheidsorganisaties in de periode van 2019 – heden.

  • De kandidaat heeft aantoonbaar HBO werk- en denkniveau en is bij voorkeur getraind of opgeleid in het begeleiden van informatie trajecten en kan dit aantonen met een diploma/certificaat/anders.

  • De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.

  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4, enkelzijdig, lettergrootte 10 toe.


Wensen



  • De kandidaat heeft aantoonbaar inhoudelijke kennis van Archivering en DUTO. Beschrijf in de toelichting beknopt hoe de kandidaat deze kennis heeft opgedaan.

  • De kandidaat kan uitvoering geven aan verandermanagement binnen onze organisatie. Beschrijf in de toelichting beknopt hoe de kandidaat deze kennis heeft opgedaan.

  • ERVARING
    Beschrijf in de toelichting beknopt 2 opdrachten die u eerder heeft uitgevoerd die vergelijkbaar zijn met deze opdracht. Beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, uw verantwoordelijkheden, het door u behaalde resultaat en de door u verrichte werkzaamheden.

  • EXTRA'S
    Mogelijk beschikt u over aanvullende ‘toegevoegde waarde’ voor de opdracht. In dat geval kunt u die in de toelichting beknopt beschrijven.

  • KWALITEITEN
    Beschrijf in de toelichting beknopt welke kwaliteiten u nodig acht om deze opdracht succesvol uit voeren. Geef met concrete voorbeelden aan hoe u over deze kwaliteiten beschikt.

  • MOTIVATIE
    Beschrijf in de toelichting beknopt waarom u deze opdracht graag wilt doen en welke aspecten deze opdracht aantrekkelijk voor u maken.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.