Fulltime
Overijssel
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG10, SDG11, SDG8

Startdatum

16-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

30-04-2025

Standplaats

Deventer

Deadline

08-09-2024

Uurtarief

105 euro p/u

Sector

Financieel Economisch, Management, Overheid



Als groepsmanager van het Budget Adviesbureau Deventer (BAD) bij de gemeente Deventer ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse HR-aansturing van een deel van het team. Jouw uitdaging? De professionalisering van het team! Jij zorgt ervoor dat medewerkers het beste uit zichzelf te halen. Word jij onze nieuwe groepsmanager? Lees dan snel verder!

Opleidingsniveau: hbo/wo

Aantal uren: 32 uur

Vakgebied: Sociaal / maatschappelijk

Jouw werk  

Jij bent verantwoordelijk voor alle HR-taken voor de vakgroepen schulphulpverlening, preventie & vroegsignalering en WSNP en kredietbank. Dit zijn ongeveer 35 medewerkers. Onze medewerkers zijn deskundigen op de diverse aandachtsgebieden binnen het team. Je werkt intensief samen met de procesbegeleiders, voor wie het zwaartepunt op de vakinhoud ligt. Dit doe je onder de eindverantwoordelijkheid van de teammanager. Samen met de medewerkers en teammanager kijk je wat nodig is om het werkplezier te vergroten. En werk je aan de verdere ontwikkeling van medewerkers en de vakgroepen. Zo wordt bijvoorbeeld onze klantapplicatie heringericht, de werkprocessen geactualiseerd, afspraken met onze partners herijkt en gewerkt aan de inhoudelijke kaders. Je vindt het leuk om aan deze veranderingen samen met de medewerkers een bijdrage te leveren!

Je ondersteunt de teammanager bij de realisatie van het teamplan. Jij begeleidt en helpt bij de uitvoering van de personele- en organisatorische onderdelen van het plan. Dit gaat om verandering van cultuur tot de ontwikkeling van een toekomstbestendig structuur en het functiehuis van het team. Jij zorgt dat de kaders en (werk) afspraken voor alle medewerkers van het team helder zijn en worden nageleefd.

In deze functie vragen wij expliciet dat je medewerkers faciliteert bij de implementatie van het beleidskader “Inzet op Geldzorgen (IOG)”. Hier werk je vanuit een vastgesteld plan van aanpak samen met collega’s aan het verandertraject waarin het werken volgens de bedoeling centraal staat in ieders werk.

Over jou

Ben jij mensgericht, empathisch en heb jij uitstekende coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken? Sluit je aan bij ons team en maak het verschil. Je helpt medewerkers groeien in hun professie en competenties waarin de stress sensitieve dienstverlening centraal staat. Je weet een vertaling te maken vanuit het teamplan naar uitvoeringsplannen voor onze vakgroepen. Je werkt doel- en resultaatgericht en weet overzicht te houden. Jij weet vanuit verschillende invalshoeken te analyseren wat nodig is voor de ontwikkeling van het team. Je inspireert medewerkers om nieuwe werkwijzen te omarmen en werkt samen aan een toekomstbestendige structuur. Je bent een inspirerende leidinggevende en weet met je enthousiasme medewerkers te stimuleren verantwoordelijkheid te nemen op eigen ontwikkeling. Daarnaast ben je organisatie- en omgevingssensitief.

Jouw ervaring

  • Afgeronde hbo- of wo opleiding



  • Minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring



  • Ervaring met het begeleiden van verandertrajecten

  • Kennis en ervaring met Schuldhulpverlening


Het team

Het BAD is dé professionele organisatie voor vakkundige, onafhankelijke en objectieve budgetvoorlichting. Voor hulp bij het voorkomen, structureel oplossen en beheersbaar maken van geldzorgen én sociale kredietverstrekking in Deventer. Bij het BAD werken ongeveer 70 mensen. In verschillende functiegroepen (stabilisatie & schuldregeling, vroegsignalering & preventie, budgetbeheer, administratie, WSNP-bewind, Kredietbank) en in een aantal projecten, zoals de ondersteuning van gedupeerden van de Toeslagenaffaire.

We werken flexibel

We kiezen op basis van ons werk wat een handige werkplek is. Soms is dat kantoor, een andere keer thuis, maar ook op locatie in de wijk, bij bewoners, organisaties of partners. We behouden het goede van thuiswerken en brengen dit in balans met werken op kantoor of een andere locatie. Dit noemen we toekomstgericht werken: we willen met plezier, veilig, in balans en effectief werken.

Daarom kiezen voor Deventer

Deventer is een gemeente met lef. Een gemeente van doen en durven, van handen uit de mouwen en voeten in de klei. Kom je werken bij de gemeente Deventer, dan doe je veel meer dan plannen maken op papier en overleggen achter gesloten deuren. Je gaat de deur uit, de historische stad en groene dorpen in. Onderzoeken, uitproberen, verder kijken, mogelijk maken. Dat doe je samen met de vrijdenkers, aanpakkers, dromers en uitvinders die onze gemeente van oudsher rijk is. Je gaat werken voor én met Deventenaren dus. Aan een historische gemeente met grootse toekomstplannen.

Eisen



  • Bij eventuele gunning is een VOG verplicht. Deze wordt door de gemeente Deventer aangevraagd voor de kandidaat.

  • Minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding

  • Op CV aantoonbare ervaring met het begeleiden van verandertrajecten


Wensen



  • De gesprekken vinden plaats op 17 september tussen 09:00 en 13:00 uur. Hier graag rekening mee houden.Gelieve hieronder de beschikbaarheid van uw kandidaat voor deze datum en tijdvak aan te geven.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.Over jou

    Ben jij mensgericht, empathisch en heb jij uitstekende coachingsvaardigheden en gesprekstechnieken? Sluit je aan bij ons team en maak het verschil. Je helpt medewerkers groeien in hun professie en competenties waarin de stress sensitieve dienstverlening centraal staat. Je weet een vertaling te maken vanuit het teamplan naar uitvoeringsplannen voor onze vakgroepen. Je werkt doel- en resultaatgericht en weet overzicht te houden. Jij weet vanuit verschillende invalshoeken te analyseren wat nodig is voor de ontwikkeling van het team. Je inspireert medewerkers om nieuwe werkwijzen te omarmen en werkt samen aan een toekomstbestendige structuur. Je bent een inspirerende leidinggevende en weet met je enthousiasme medewerkers te stimuleren verantwoordelijkheid te nemen op eigen ontwikkeling. Daarnaast ben je organisatie- en omgevingssensitief.

  • Minimaal 3-5 jaar leidinggevende ervaring bij een gemeente

  • Op CV aantoonbare ervaring met Schuldhulpverlening


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.