Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

12-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

12-09-2025

Standplaats

Rijswijk

Deadline

11-09-2024

Uurtarief

110 euro p/u

Sector

Juridisch



Werken voor Rijswijk betekent werken voor een gemeente met een dorps karakter en grootstedelijke uitdagingen in een regio die altijd in beweging is. Hier kunnen bijna 60.000 inwoners, ondernemers en bezoekers van Rijswijk prettig én gezond wonen, werken én meedoen. Onze missie is: ‘De verantwoordelijkheid om het fantastisch te doen voor Rijswijk’.

Wij werken met meer dan 500 medewerkers verdeeld over 35 teams in 4 domeinen voor Rijswijk. Jij komt te werken bij het team Juridische Zaken. We zijn een relatief kleine organisatie, daardoor zijn de lijnen kort. Ook naar het college en het bestuur. Jouw bijdrage wordt dus gezien en gehoord. We geven je daarbij al ons vertrouwen. In combinatie met veelzijdige complexe juridische vraagstukken en een persoonlijke en prettige sfeer in het team, levert dat jou een interessante en uitdagende functie op.

Jouw team
Het team JZ bestaat uit 25 personen en behandelt gemeente brede onderwerpen op het gebied van recht (advisering en bezwaar- & beroepschriften), inkoop en klachtencoördinatie. Binnen JZ werken juridisch specialisten en adviseurs in diverse clusters, betreffende het fysiek en het sociaal domein,  inkoop & aanbesteding, overeenkomstenrecht, gemeentelijke belastingen, klachtenrecht en privacy. In je werk word je administratief bijgestaan door juridisch ondersteuners. Jouw cluster fysieke leefomgeving bestaat uit 4 juristen, waaronder 2 senior (de vacature betreft 1 hiervan).

JZ heeft een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor het maatschappelijk belang, het bestuur en de organisatie. Het team kenmerkt zich door een open en professionele cultuur. Er is veel ruimte om elkaar te ontmoeten en van elkaar te leren. Er zijn verschillende soorten werkoverleggen (teambreed, juridisch overleg en cluster overleggen).

Opdracht

Binnen het team bestaat behoefte aan een Senior Jurist Fysieke leefomgeving. De werkzaamheden bestaan o.a. uit:

  • Het ambtelijk afhandelen van bezwaarschriften, met name op het gebied van omgevingsrecht, openbare orde en veiligheid en bijzondere wetten;

  • Behandeling van & advisering aan bestuur en organisatie inzake complexe en bestuurlijk gevoelige juridische vraagstukken, met name op bovengenoemde rechtsgebieden;

  • Je organiseert het horen, zorgt voor verslaglegging en stelt de beslissing op bezwaar op;

  • Het zelfstandig behandelen van (hoger) beroepszaken en verzoeken om een voorlopige voorziening;

  • Vanuit je senioriteit begeleid en ondersteun je collega juristen van jouw cluster, in voorkomende gevallen op casus niveau én in hun ontwikkeling;

  • Het signaleren van juridische risico’s en ontwikkelingen;

  • Actief bijdragen aan de juridische kwaliteit.


Competenties

  • Je bezit goede, overtuigende schriftelijke en mondelinge vaardigheden;

  • Je bent politiek en bestuurlijk sensitief en oplossingsgericht;

  • Pré: bekendheid met systemen als Corsa en Octopus.


Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 1 referentie.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: flexibel.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 19 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 17 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van het omgevingsrecht en handhavingsrecht, duidelijk weergegeven in het cv;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bij een gemeentelijke instelling;

  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding Rechten;

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024 voor de gehele duur van de opdracht incl. verlengingsopties;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden en ondersteunen collega (junior) juristen;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jurist bij een gemeentelijke instelling;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het behandelen van bezwaar – en beroepschriften op het gebied van omgevingsrecht, openbare orde en veiligheid en bijzondere wetten;

  • Minimaal een afgeronde Wo bachelor opleiding Nederlands Recht.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.