Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

30 uur p/w

Einddatum

30-09-2025

Standplaats

Amstelveen

Deadline

09-09-2024

Uurtarief

135 euro p/u

Sector

Management, Overheid, Project- en Programmamanagement



Amstelveen en Aalsmeer zijn ambitieuze ontwikkelgemeentes. Het groene karakter van de gemeentes wordt door de inwoners gewaardeerd, maar er is eveneens een gebrek aan woningen. Het voorzieningenniveau is hoog en dat willen we graag zo houden. Schiphol geeft serieuze beperkingen en bereikbaarheid is als vanzelfsprekend een hot issue. Amstelveen groeit naar de 110.000 inwoners voornamelijk door binnenstedelijke herontwikkelingsprojecten, ook wordt er gewerkt aan de verbreding van de A9. In Aalsmeer is een aantal grotere woningbouwprojecten in voorbereiding.

Wij zijn op zoek naar een ambtelijk opdrachtgever ruimtelijke projecten. Het ambtelijk opdrachtgeverschap van de ruimtelijke projecten is belegd binnen de afdeling Stedelijke Ontwikkeling. De afdeling Stedelijke ontwikkeling werkt voor Amstelveen en Aalsmeer. Het ambtelijk opdrachtgeverschap is op verschillende niveaus belegd binnen de afdeling. Afdelingsmanager, teamleider of in een enkel geval een externe, vervullen allen een rol als ambtelijk opdrachtgever. De ambtelijk opdrachtgever ruimtelijke projecten concentreert zich op de complexe en grote projecten. Als ambtelijk opdrachtgever ben je de schakel tussen het bestuur, marktpartijen en de ambtelijke organisatie. Je bent verantwoordelijk voor de complexe en grote projecten binnen de projectenportefeuille met als voornaamste taak het aansturen van de projectmanagers. Je bewaakt de ruimte waarbinnen projectmanagers slagvaardig kunnen handelen en je voorziet hen van strategische sturing, coaching en heldere kaders.

Interne inzet vanuit de lijnorganisatie gaat in overleg met de teamleiders. Je bent het escalatieniveau voor projectmanagers en eerste aanspreekpunt voor het college. Je bent vindbaar en aanspreekbaar voor de bestuurlijk opdrachtgever. Je voelt dat je succesvol bent als door jouw sturing de projecten gerealiseerd worden binnen de gestelde termijnen, beleidsmatige kaders en op bestuurlijk draagvlak kunnen rekenen. Verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van het ambtelijk opdrachtgeverschap is voor jou een vanzelfsprekendheid. Je legt direct verantwoording af aan het afdelingshoofd van Stedelijke Ontwikkeling. De verantwoordelijkheid voor personeel en organisatie en dagelijkse aansturing van de projectmanagers ligt bij de teamleider projectmanagement, planeconomie en grondzaken.

De opdracht loopt tot 1 oktober 2025. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Kandidaatomschrijving



  • Een afgeronde WO-opleiding.

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Ambtelijk opdrachtgever of leidinggevende ervaring met projectmanagement binnen de ruimtelijke en stedelijke ontwikkeling in de afgelopen 7 jaar.

  • Ervaring als ambtelijk opdrachtgever binnen een gemeentelijke organisatie.

  • Minimaal 5 jaar ervaring met complexe projecten- en gebiedsontwikkelingen in een politiek gevoelige omgeving in een gemeente groter dan 0.000 inwoners in de afgelopen 10 jaar.

  • Aantoonbaar inhoudelijke ontwikkelingskennis van complexe gebiedsontwikkelingen.

  • Ervaring met en plezier in het managen van complexe vraagstukken.

  • Minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeente met meer dan 100.000 inwoners, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.


Competenties

  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit.

  • Reflectief en analytisch vermogen en overzien van consequenties.

  • Doorzettingskracht.

  • Organisatiegericht.

  • Besluitvaardigheid.

  • Gedreven, innovatief en inspirerend.


Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning


De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op het raadhuis van Gemeente Amstelveen op donderdag 12 september tussen 9.30 - 12.30 uur.
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.

Eisen



  • OpleidingOp CV aantoonbaar minimaal een afgeronde WO opleiding.

  • WerkervaringOp CV aantoonbaar minimaal 5 jaar aantoonbaar werkervaring als Ambtelijk opdrachtgever of leidinggevende ervaring met projectmanagement binnen de ruimtelijke en stedelijke ontwikkeling in de afgelopen 7 jaar. Referentie vereist

  • WerkervaringOp cv aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met complexe locatie- en gebiedsontwikkelingen in een politiek gevoelige omgeving (speelveld bestuurlijk opdrachtgever, ambtelijk opdrachtnemer en ontwikkelaars) opgedaan in de afgelopen 10 jaar. Referentie vereist


Wensen



  • InterviewBij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de opdracht succesvol af te ronden.

  • MotivatiebriefBij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Geef in de motivatiebrief aan welke inhoudelijk kennis en betrokkenheid bij gebiedsontwikkelingen is opgedaan en welke ervaring is opgedaan met het leiding geven aan projectmanagers die ruimtelijke projecten/gebiedsontwikkelingen begeleiden. Wat is de aanpak geweest en hoe is hier vorm aan gegeven?De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn.

  • Werkervaring
    Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar aantoonbaar werkervaring als Ambtelijk opdrachtgever of leidinggevende ervaring met projectmanagement binnen de ruimtelijke en stedelijke ontwikkeling bij een gemeente in de afgelopen 7 jaar.

  • Werkervaring
    Op cv aantoonbaar minimaal 5 jaar inhoudelijke kennis en betrokkenheid bij gebiedsontwikkelingen in de afgelopen 7 jaar. Geef hieronder aan waar deze ervaring is opgedaan en hoe hieraan vorm is gegeven?

  • Werkervaring
    Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring bij een gemeente met meer dan 100.000 inwoners, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.