Fulltime
Zeeland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG17, SDG9

Startdatum

10-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

31-08-2025

Standplaats

Middelburg

Deadline

09-09-2024

Uurtarief

100 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Infra, Overheid, Project- en Programmamanagement



Voor Rijkswaterstaat zijn wij op zoek naar een Adviseur Projectbeheersing.

Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

Opdrachtomschrijving:
Hoe jij bijdraagt in je rol? Jij geeft het team van ZD B Sluizen, in samenwerking met de manager projectbeheersing, proactief advies over de beheeraspecten. Dit doe je vanuit een rol als specialist en/of generalist. Hierbij adviseer je over de volgende beheer aspecten: baselinebeheer, kansen en risico’s, planning, informatie en kwaliteit. Je inventariseert en analyseert beheersmaatregelen over de opzet, kwaliteit en werking van het beheersproces binnen het team.

Is er actie nodig? Dan neem je daarin het initiatief. Je signaleert kansen, stelt prioriteiten, komt met oplossingsscenario’s en legt relevante verbanden. Het projectteam en andere betrokkenen kunnen rekenen op jouw gevraagde en ongevraagde adviezen. Waar nodig haak je de juiste experts aan, of je haalt kennis op buiten je eigen organisatieonderdeel.

Wat ga je doen? Je zorgt voor een gestructureerde en toegankelijke archivering van projectdocumentatie. Tevens ben je verantwoordelijk voor het voorbereiden van periodieke projectrapportages en evaluaties, zodat alle betrokkenen goed geïnformeerd zijn over de projectstatus en voortgang. Je bewaakt de projectbaselines gedurende de projectcyclus. Dit houdt in dat je zorgt voor een gedegen vastlegging van tijd, kosten en scope, en ervoor zorgt dat alle wijzigingen goed worden beheerd en gecommuniceerd. Je identificeert en analyseert projectrisico's en -kansen. Je ontwikkelt strategieën en acties om risico’s te mitigeren en kansen te benutten, zodat de kans op succesvolle projectresultaten wordt gemaximaliseerd. Je bewaakt de kwaliteitsnormen van het project. Dit omvat het bijhouden van verbetermaatregelen en bekijken waar het beter kan.

Wie ben je? Je denkt in mogelijkheden en oplossingen. Mede dankzij jouw analytisch en conceptueel vermogen maak je je snel nieuwe kennis eigen. Jij ziet als eerste kansen en overtuigt anderen vervolgens met enthousiasme van jouw plannen. Hierbij houd je uiteraard rekening met de belangen en krachtenvelden binnen de organisatie en de complexe politiek-bestuurlijke omgeving waarin jij je beweegt.

Leiding en toezicht Nee

Meest essentiële competenties
• Je hebt een afgeronde HBO of universitaire opleiding;
• Je hebt een aantal jaar werkervaring met integrale projectbeheersing en bedrijfsvoering, en kennis van de bijbehorende systemen, methodieken, normen en richtlijnen;
• Je hebt aantoonbare ervaring in het werken met IPM-teams;
• Je vind het leuk om complexe vraagstukken te analyseren en innovatieve oplossingen te bedenken;
• Je bent zorgvuldig, gestructureerd en analytisch sterk;
• Je hebt een positief kritische, flexibele en proactieve instelling;
• Je kunt goed plannen en organiseren en innovatief handelen;
• Je bent een echte teamplayer.

Eis
1 Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaren kennis van en werkervaring met projectbeheersing
2 Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een Bestuur/bedrijfskundige of technische opleiding op HBO niveau

Wens
1 Mate waarin de kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met baselinebeheer, kansen en risicomanagement, planning, informatie en kwaliteitsmanagement.
2 Mate waarin de kandidaat beschikt over de genoemde competenties en vaardigheden (toetsbaar op basis van cv, motivatiebrief en/of mogelijk sollicitatiegesprek).
3 Mate waarin de kandidaat ervaring heeft met het werken in IPM teams.

Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.