Fulltime
Gelderland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG4, SDG8, SDG9

Startdatum

01-11-2024

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

31-10-2025

Standplaats

Apeldoorn

Deadline

08-09-2024

Uurtarief

112 euro p/u

Sector

Management, Overheid, Project- en Programmamanagement



In de rol van interim leider van dit project, Inrichting Support Organisatie, ben je de drijvende kracht achter het centraliseren van het landelijk Support-proces binnen de regionaal service centra (RSC’s) van de politie. Hierbij geef je verander-sturing aan een team van gepassioneerde Supportprofessionals en bent verantwoordelijk voor het inrichten, vormgeven en optimaliseren van de gehele Support-organisatie. Vanuit jouw expertise rol ben je de ambassadeur voor Support binnen ons RSC en speel je een cruciale rol bij het uitdenken en implementeren van nieuwe processen die ons helpen de volgende stap te zetten binnen support voor de service centra. Naast een proceskant heeft de inrichting ook een grote HR component. Je bent, samen met HR, verantwoordelijk voor een zorgvuldige overgang van de mensen naar de support organisatie.

Data Driven werken is een van de pijlers, dit houdt in dat data wordt gebruikt als belangrijkste instrument om strategische beslissingen te nemen en operationele doelen te behalen. Het WFM team analyseert en adviseert op basis van de data op operationeel, tactisch en strategisch niveau met namen op het gebied van capaciteit en efficiëntie. Ook het kwaliteit team werkt op deze manier aan projecten binnen de RSC’s.

Je streeft naar een continue verbetering, daarbij fungeer je ook als de Ambassadeur van Support. Je bouwt relaties op met stakeholders, bevordert bewustwording en zorgt voor de juiste positionering van de Support organisatie.

Omdat de Support afdeling volop in beweging is adviseer je niet alleen over welke richting maar leidt je ook de implementatie van de nieuwe support organisatie

Doorlopend ontwikkelen van de Support functie voor het RSC, door onder andere:

·        Sturing aan de veranderopgave van het huidig en toekomstig Support team en aan het gehele inrichtingsproces

·        Teamchefs / collega's helpen om capaciteit en kwaliteitsverbeteringen slimmer in te zetten

·        Voorstellen doen om kwaliteit te verbeteren

Verantwoordelijkheden

Je fungeert als landelijk interim manager van de supportorganisatie RSC Support. Verder heb je de onderstaande verantwoordelijkheden:

Support team

·        Projectmatige aansturing van de manager WFM en de coördinator kwaliteit.

·        Ontwikkeling van het Support team op kennis en kunde

·        Stimuleren van deskundigheidsbevordering

Support-strategie

·        Ontwikkelen, implementeren en onderhouden van de inrichting en processen binnen de support organisatie.

·        Positioneren van Support binnen de RSC’s als deskundige partners in de dienstverleningsambitie

·        Genereren van periodieke rapportages over afdeling en medewerkersprestaties

·        Bewaken van de gestelde KPI’s en daarbij adviseren over mogelijke aanscherping of nieuwe.

·        Adviezen uitbrengen op door analyse verkregen inzichten met als doel een continue verbetering

Projectenbeheer:

·        Bewaken van overzicht op de projectenkalender en prioriteren.

Wij richten ons met deze aanvraag tot álle potentiële aanbieders/inschrijvers; zowel aanbieders die een kandidaat offreren, als ZZP'ers die zichzelf offreren.

Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een resultaatgerichte opdrachtdefinitie. De uitvoering vindt plaats vanuit vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden (expertise) van de kandidaat. Er is geen sprake van inzet op basis van een arbeidsverhouding en dient ook niet als zodanig te worden aangemerkt. De opdracht start op het moment dat de kandidaat start en de opdracht stopt op het moment dat het resultaat door de politie goedgekeurd is (decharge). Tussentijdse evaluatie zal periodiek en in afstemming plaatsvinden.

Voor deze opdracht is een BO screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

Vanuit bedrijfsvoering stuur je samen de eenheden, op de afgesproken KPI’s. Continu verbeteren is vanaf de start een speerpunt voor zowel WFM als kwaliteit waarbij je gebruik maakt van vergaande data-analyse (inrichten).

Het tweede jaar staat in het teken van de formele inrichting van het supportteam en de positionering binnen de landelijke samenwerking. In deze fase worden de werkprocessen definitief geborgd in de operatie. Tenslotte is het voorbereiden van - en daarna - de formele inrichting en overdracht van de tijdelijke naar de definitieve invulling binnen de politie organisatie een op te leveren resultaat.

Het RSC is verantwoordelijk voor het te woord staan van burgers met vragen die ‘geen’ spoed hebben. Hieronder valt onder andere al het telefonisch contact dat binnenkomt op 0900-8844 maar ook e-mails, live chat en video bellen. Het RSC is opgedeeld in tien verschillende regio’s die gedeeltelijk regio overstijgend werken.

Een uitdagende rol waarin jij mede de koers bepaalt voor de Support organisatie binnen het RSC van de Politie. We bieden een dynamische werkomgeving en een kans om bij te dragen aan de verdere professionalisering van ons team.

Een gecentraliseerde support functie  is nieuw binnen het service center. Je zult dus de volgende doelen realiseren:

·        Opleveren van een plan van aanpak inrichting support organisatie. Dit plan na goedkeuring ook implementeren. Deze implementatie is gerealiseerd einde inhuurperiode.

·        Sturing geven aan de tijdelijke support organisatie na implementatie tot overdracht aan de bestaande organisatie.

Contact in de operatie, landelijk support, van functieprofiel MBO N2 tot WO. Van medewerker tot sectorhoofd of programmanagers/kwartiermakers. Contact met de teamchefs, adviserend maar zeker ook richtinggevend en sturend.

Contact met medewerkers eenheden, specialisten eenheden en in afstemming met de teamchefs. Diversiteit in contacten, buiten RSC's. Ontwerpen en in werking brengen vraagt om een brede blik en afstemming, HR advies en ontwikkeling, IDU, enz.

Contact met het team, manager WFM en specialisten.

  • De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal HBO niveau, richting HRM

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van een diploma/certificaat richting Contactcentermanagement.

    Wens:

  • De kandidaat is aantoonbaar in het bezit van diploma / certificaat veranderkunde/verandermanagement



  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als Manager van Contact Centers.

  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het implementeren van organisatie veranderingen.

  • De aangeboden kandidaat heeft zeer ruime HR ervaring.

  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring met reorganisaties, ook binnen contact centers.


Wens:

  • De aangeboden kandidaat heeft zeer ruime aantoonbare werkervaring met het aansturen, coachen en ontwikkelen van een multidisciplinaire teams.

  • De kandidaat heeft eerder werkervaring opgedaan binnen de politie als projectleider.


·        Probleemanalyse

·        Politiek-bestuurlijke sensitiviteit

·        Organisatievermogen

·        Besluitvaardigheid

·        Klantgerichtheid

·        Flexibel gedrag

·        Samenwerken

·        Resultaatgerichtheid

Eisen



  • De Externe is inzetbaar vanaf 01-11-2024 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-10-2025 voor 32 uur per week.Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel.

    De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Eis 1.
    Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe.
    Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4.
    U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.

  • Eis 2.
    De kandidaat heeft een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op minimaal HBO niveau richting HRM.

    Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.

  • Eis 3.
    De kandidaat is in het bezit van een diploma/certificaat richting Contactcentermanagement.

    Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).

  • Eis 4.
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring als Manager van Contact Centers.

    Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).

  • Eis 5.
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met reorganisaties, ook binnen contact centers.

    Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).

  • Eis 6.
    De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare werkervaring met het implementeren van organisatie veranderingen.

    Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).

  • Eis 6.
    Vereiste competenties/vaardigheden:

    Probleemanalyse:
    Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens.

    Politiek-bestuurlijke sensitiviteit:
    Anticipeert op en onderkent de relevantie van gebeurtenissen in de politiek-bestuurlijke context die van invloed zijn op de positionering van de politie.

    Organisatievermogen:
    Bepaalt prioriteiten en geeft de benodigde acties, tijd en middelen aan om ervoor te zorgen dat activiteiten plaats vinden en zaken geregeld worden. Evalueert de voortgang en stelt waar nodig de planning en opzet bij.

    Besluitvaardigheid:
    Neemt eigenstandig beslissingen of spreekt zijn mening uit, ook wanneer zaken onzeker zijn of risico’s inhouden. Toont zich op zijn handelen aanspreekbaar.

    Klantgerichtheid:
    Herkent en onderzoekt de wensen en behoeften van anderen en speelt daarop in.

    Flexibel gedrag:
    Staat open voor en speelt adequaat en doelgericht in op verander(en)de en snel wisselende omstandigheden.

    Samenwerken:
    Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat.

    Resultaatgerichtheid:
    Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten.

    Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid:
    Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk.

    Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.


Wensen



  • Wens 1.
    De kandidaat is in het bezit van diploma / certificaat veranderkunde/verandermanagement.

    Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.

    Puntenverdeling:
    0/5 = De kandidaat is niet in het bezit van diploma / certificaat veranderkunde/verandermanagement
    3/5 = De kandidaat is niet in het bezit van diploma / certificaat veranderkunde/verandermanagement, echter wel minimaal 1 jaar de opleiding gevolgd
    5/5 = De kandidaat is in het bezit van diploma / certificaat veranderkunde/verandermanagement

  • Wens 2.
    De aangeboden kandidaat heeft zeer ruime aantoonbare werkervaring met het aansturen, coachen en ontwikkelen van een multidisciplinaire teams.

    Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling.

    Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
    Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Op basis van de inhoudelijke motivatie op deze wens zullen er punten gegeven worden.

    Puntenverdeling:
    0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
    1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen
    2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
    3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen
    4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen
    5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen

  • Wens 3.
    De aangeboden kandidaat heeft zeer ruime HR ervaring.

    De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Op basis van de inhoudelijke motivatie op deze wens zullen er punten gegeven worden.

    Puntenverdeling:
    0/5 = De aangeboden kandidaat heeft geen ruime HR ervaring
    3/5 = De aangeboden kandidaat heeft tot max. 5 jaar HR ervaring
    5/5 = De aangeboden kandidaat heeft langer dan 5 jaar HR ervaring

  • Wens 4.
    De kandidaat heeft eerder werkervaring opgedaan binnen de politie als projectleider.

    Puntenverdeling:
    0/5 = De kandidaat heeft eerder geen werkervaring opgedaan binnen de politie als projectleider
    5/5 = De kandidaat heeft eerder werkervaring opgedaan binnen de politie als projectleider


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.