Parttime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG15, SDG7

Startdatum

10-09-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

10-09-2025

Standplaats

Nootdorp

Deadline

09-09-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Overheid



De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Je komt te werken bij de afdeling Beleid. In deze afdeling wordt al het gemeentelijk beleid gemaakt. Daarnaast werken we mee aan de doorvertaling en soms ook aan de uitvoering. Voor het bestuur, het management en de medewerkers van de gemeentelijke organisatie is de afdeling Beleid een spin in het web. Het team is Ruimtelijk Beleid is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en doorvertaling van al het ruimtelijk beleid dat in Pijnacker-Nootdorp wordt gemaakt. Dat betekent dat je zowel met het bestuur als met de collega’s van de uitvoerende afdelingen werkt

Opdracht
Wij hebben een hoge ambitie om energieneutraal te worden als gemeente Pijnacker-Nootdorp en jij kan ons daarbij helpen! Wij faciliteren onze bewoners met het isoleren van hun eigendommen  Dak- en spouwmuurisolatie kan van invloed zijn op verblijfplaatsen van gierzwaluwen/vleermuizen en huismussen. Het isoleren kan daarom alleen met een ecologisch verantwoorde werkwijze. De overheid heeft tot juni 2027 een werkmethodiek voorgeschreven, daarna is een Soortenmanagement Plan nodig.

We willen als gemeente onze bewoners faciliteren door middel van het opstellen van dit plan  De gemeente werkt aan een omgevingsplan Groen en heeft ambities om  o.a. de biodiversiteit te verbeteren. Het SMP kan hieraan een bijdrage leveren.

Als ecoloog ga je zelfstandig werken aan het (laten) opstellen van een Soorten managemanplan. We vragen je in eerste instantie te beginnen met het opstellen van een plan van aanpak, waarin de bijdrage van het SMP aan de verschillende beleidsdoelen wordt weergegeven. Het plan van aanpak geeft een voorstel op de wijze waarop het SMP wordt opgesteld. Indien het plan van aanpak geaccordeerd word omvat de functie tevens het opstellen of laten opstellen van het Soorten Managemantplan en de implementatie hiervan in de gemeentelijke organisatie. Je werkt daarom  mee aan het opstellen van uitvoering van monitoringsplannen voor het SMP en aan het opstellen van subsidieregelingen, heffingen en belastingen ten behoeve van de uitvoering van het SMP.

Competenties
- Politieke sensitiviteit;
- Communicatief sterk;
- Overtuigingskracht;
- Teamplayer.

Eisen



  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Ecoloog;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een SMP;

  • Actuele kennis van de natuurwet- en regelgeving, licht dit duidelijk toe in het cv.

  • Een afgeronde hbo bachelor opleiding op het gebied van ecologie en natuurbeheer;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Ecoloog binnen een overheidsorganisatie;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.