Fulltime
Gelderland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

31-03-2025

Standplaats

Zutphen

Deadline

16-09-2024

Uurtarief

120 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Juridisch, Overheid



Ben jij een proactieve, resultaat- en oplossingsgerichte juridisch adviseur met lef? Heb je een passie voor omgevingsrecht en hou je van diversiteit en uitdaging? Dan is deze functie echt iets voor jou! Kom werken bij onze gemeente en maak van elke dag een juridische uitdaging!

Erfgoed is in de oude Hanzestad Zutphen overal aanwezig. De gemeente telt ruim 400 rijksmonumenten en bijna 500 gemeentelijke monumenten. Deze monumenten staan voornamelijk in onze historische binnenstad en in het dorp Warnsveld. Omdat er zoveel te vertellen is over onze historie en erfgoed hebben we zelfs een eigen Erfgoedcentrum. Maar dat betekent niet dat Zutphen stilstaat. De gemeente is constant in ontwikkeling en heeft grote doelen voor de toekomst. Innovatie is een belangrijke pijler. Jouw werkomgeving is daarmee volop in ontwikkeling.

Bij de gemeente Zutphen doe je interessant en uitdagend werk dat er werkelijk toe doet. Je hebt meer invloed dan je misschien denkt! Door jouw werk draag je bij aan het dagelijkse leven en welzijn van de inwoners, ondernemers en organisaties in Zutphen.

Jij…



  • voelt je als een vis in het water bij juridische vraagstukken in een bestuurlijke organisatie, met name het ruimtelijk bestuursrecht;

  • bent analytisch, waarbij je alle belangen naast elkaar legt om vervolgens de juiste afweging te maken en vertaalt juridische vraagstukken als geen ander naar de praktijk en past dit toe;

  • bent communicatief vaardig en legt makkelijk contact met collega’s en bestuur;

  • zet je in om samen met de toezichthouders in eerste instantie te komen tot een minnelijke oplossing bij handhavingszaken, maar zo nodig stel je vooraankondigingen op;

  • ondersteunt vergunningverlening bij complexe dossiers en behandelt samen met de vergunningverlener zienswijzen;

  • stelt handhavingsbeschikkingen op in samenspraak met jouw collega toezichthouders fysiek domein (bouwen) en adviseert het college daar als nodig over;

  • behandelt bezwaar- en beroepzaken op het gebied van omgevingsvergunningen en genomen handhavingsbesluiten;

  • bent niet alleen de inhoudelijke vraagbaak voor je collega’s, ook breng je deskundigheid in binnen diverse interne gemeentelijke projectgroepen of andere teams en bij het opstellen van beleid.


Wat ga je doen?

Welkom bij team Vergunningverlening en Handhaving


Je werkt binnen het team Vergunningverlening en Handhaving samen met enthousiaste, gedreven en dienstverlenende collega’s. Samen met zo’n 17 collega’s werk je met inzet, plezier en trots aan een leefbare, duurzame en bloeiende gemeente Zutphen. Binnen het team heerst een gemoedelijke sfeer. We spreken elkaar direct aan, overleggen daar waar nodig en trekken gezamenlijk op.

Jij en gemeente Zutphen


Bij ons werk je niet alleen aan een nog mooiere gemeente Zutphen, maar ook aan je ontwikkeling als professional. Samen vinden we de kansen en middelen om je hierin verder te brengen. Ook wat je toekomst betreft, is er volop ruimte voor initiatie en vernieuwing. En we leren natuurlijk ook graag van jou!

De gemeente Zutphen kijkt naar inclusiviteit en diversiteit. Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft of van wie je houdt. We nieuwsgierig naar jouw talent en naar hoe jij je in kunt zetten voor onze gemeente!

Verantwoordelijkheden

Wij vragen



  • hbo denk- en werkniveau

  • een afgeronde juridische opleiding

  • minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare juridische functie

  • kennis van wetgeving (o.a. Omgevingswet), ontwikkelingen en vernieuwingen in het vakgebied

  • graag de inhoudelijke vraagbaak wilt zijn voor je collega’s,


Verder verwachten we het volgende van je:

  • Je bent daadkrachtig;

  • Je legt verbindingen;

  • Je bent analytisch;

  • Je bent proactief zowel intern- en extern;

  • Je bent resultaatgericht;

  • Je bent in staat andere collega’s te inspireren;

  • Je beschikt over een goede politiek bestuurlijke antenne.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-10-2024 tot en met 31-03-2025 voor minimaal 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen



  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-10-2024 tot en met 31-03-2025 voor minimaal 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Je bent in bezit van een VOG, gemeente Zutphen kan na gunning een VOG opvragen.

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau.

  • Je hebt een afgeronde juridische opleiding.

  • Je hebt minimaal 5 jaar recente werkervaring in een vergelijkbare juridische functie bij voorkeur bij een gemeente.

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.


Wensen



  • Onderstaande blijkt uit uw motivatiebrief:
    De mate waarin je aantoonbaar een analytisch denkvermogen hebt en goede afwegingen kunt maken.

  • Onderstaande blijkt uit uw motivatiebrief:
    De mate waarin je aantoonbare werkervaring hebt in een vergelijkbare juridische functie.

  • Onderstaande blijkt uit uw motivatiebrief:
    De mate waarin je in teamverband kunt werken en daarbij een kritisch adviseur en sparringpartner kunt zijn, met voldoende inhoudelijke kennis.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.