Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG17

Startdatum

02-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

02-12-2024

Standplaats

Nootdorp

Deadline

01-09-2024

Uurtarief

70 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Juridisch, Openbare orde en veiligheid, Overheid



De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

Team
De functie is bij het team veiligheid en handhaving binnen de afdeling Wijkzaken. Het team is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving van de fysieke leefomgeving en diverse veiligheidstaken (openbare orde, veiligheid, crisisbeheersing). Het team bestaat uit  23 medewerkers maar groeit door naar ca 40 medewerkers.

Opdracht
Als medewerker/adviseur BIBOB, APV en vergunningen voer je onder andere onderzoeken uit en adviseer je collega’s en bestuur over de toepassing van de wet BIBOB. Je werkt samen met de regisseur Ondermijning. Daarnaast verleen je vergunningen en ontheffingen op basis van de APV. Jij stelt op basis van landelijke wet – en regelgeving en het lokale kader besluiten en adviezen op. Je toetst samen met je collega aanvragen voor evenementen werkt daarin samen met allerlei partners waaronder de politie, brandweer en interne collega’s.

Samen met je collega’s werk je aan de totstandkoming en afronding van het standplaatsenbeleid, BIBOB-beleid en Evenementenbeleid. Daarnaast ben je inzetbaar voor andere onderdelen binnen V&H, waarbij je inzet is gevraagd in de totstandkoming van bijvoorbeeld werkprocessen, evaluaties of andere beleids- en/of adviesvraagstukken t.a.v. OOV en/of handhaving.

Wij zoeken een medewerker met een doortastende visie op veiligheid. Je bent communicatief sterk en schakelt makkelijk tussen verschillende niveaus. Niet alleen verbaal weet jij je verhaal duidelijk over te brengen ook schriftelijk kan jij je goed uitdrukken.

Voor de uitvoering van deze functie is het wel belangrijk dat jij beschikt over:

  • Kennis van de Wet BIBOB

  • Kennis van standplaatsenbeleid

  • Ervaring als medewerker BIBOB, APV en vergunningen bij een gemeente;

  • Ervaring met het schrijven van adviesstukken, evaluaties, verbeterprocessen e.d.

  • Analytisch vermogen.


Competenties:

  • Verbinden;

  • Communicatief sterk;

  • Overtuigingskracht

  • Goed kunnen samenwerken;

  • Schriftelijke vaardigheid;

  • Resultaatgericht.


Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zullen worden gepland vrijdag 6 september 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 september 2024 bericht.
Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Medewerker APV, Bijzondere wetten en Bibob bij een gemeente;

  • Uiterlijk beschikbaar per 1 oktober 2024 tot 1 januari 2025, voor 32-36 uur per week;


Wensen



  • Een afgeronde opleiding op het vakgebied van integrale veiligheidskunde of bestuurskunde op minimaal hbo niveau

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met de uitvoering van Bibob-onderzoeken

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als Vergunningverlener APV en Bijzondere wetten bij een gemeente

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met beleidsmatige projecten op het gebied van APV, Bijzondere wetten én veiligheid


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.