Parttime
Zuid-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

19-09-2024

Aantal uur per week

20 uur p/w

Einddatum

19-09-2025

Standplaats

Leiden

Deadline

02-09-2024

Uurtarief

80 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Juridisch, Overheid



Gemeente Oegstgeest is een levendig en groen dorp; centraal gelegen in de Randstad.
Vlakbij de grote steden en strand én grenzend aan het Groene Hart biedt het een goede
balans tussen dorps karakter en stedelijke vitaliteit. Ook met haar bloeiend
verenigingsleven, de vele activiteiten en de goede voorzieningen, biedt Oegstgeest haar
ruim 24.000 inwoners (doorgroei naar zo’n 26.000 inwoners ligt in de lijn der
verwachting), jong en oud, een aantrekkelijk woon- en werkklimaat met volop
mogelijkheden voor recreatie. Wonen, werken en leven gaan hier als vanzelfsprekend
samen. Werken voor een gemeente betekent dat je een bijdrage levert aan de diensten
die de gemeente haar burgers levert. Omdat we als gemeente Oegstgeest nogal wat
eisen stellen aan die diensten leggen we de lat ook voor onze medewerkers hoog.
Speerpunten voor onze manier van werken zijn: integraliteit van beleid, communicatie
met, en dienstverlening aan burgers en een optimale bedrijfsvoering.

De gemeente is op zoek naar Coördinator Toezicht en Handhaving (WABO) en biedt jou
een uitdagende functie in een klein team met volop mogelijkheden. Als coördinator
Wabo werk je samen met één directe collega en een handhavingsjurist aan het
waarborgen van de kwaliteit van de fysieke ruimte.
Je zorgt voor een efficiënte verdeling van de werkvoorraad. Voldoende kennis van wet
en regelgeving is noodzakelijk evenals het kunnen overdragen daarvan aan het team.
Je houdt toezicht op verleende omgevingsvergunningen en op de naleving van wet- en
regelgeving gerelateerd aan de fysieke leefomgeving (zoals de Wabo, de Woningwet,
Wet ruimtelijke ordening en de nieuwe Omgevingswet). Als het nodig is treed je daarbij
handhavend op. Denk aan het stilleggen van werk of een bouwstop bij overtredingen.
Ook verstrek je informatie aan burgers, ondernemers of andere partijen en behandel je
binnengekomen klachten of handhavingsverzoeken. Je legt de correspondentie en je
bevindingen zorgvuldig vast, zodat jouw rapportages altijd accuraat zijn.
Sta jij in voor leefbaarheid en een aantrekkelijke woonomgeving en barst je van de
positieve energie en heb je ideeën over bijvoorbeeld integraal werken binnen de
gemeentelijke organisatie en regio, dan zijn wij op zoek naar jou!

Jij spreekt ‘de taal van de bouw’ en weet jouw kennis van wet- en regelgeving op een
effectieve manier toe te passen. Dat wil zeggen: behulpzaam, flexibel en
oplossingsgericht, of het nu om burgers, aannemers of andere partijen gaat. Je blijft
rustig, denkt constructief mee en neemt graag initiatief.

Eisen



  • Akkoord op leidraad en gevolgde procedure
    De Inschrijver heeft kennis genomen van de uitvraag en de bijbehorende bijlagen, zoals zijn opgenomen in de map documenten. Inschrijver gaat akkoord met de inhoud van deze uitvraag waaronder de gevolgde procedure en de beschrijving van de opdracht.

  • CV en Motivatiebrief:
    Inschrijver levert hier het CV en de motivatiebrief aan.

  • De Inschrijver heeft kennis genomen van de 'Uitnodiging tot inschrijving' en bijbehorende bijlagen zoals bijgevoegd onder deze vraag en gaat akkoord met de gevolgde procedures zoals is beschreven in dit document.

  • Eis 1
    De kandidaat heeft een afgeronde hbo-opleiding

  • Eis 2
    Minimaal 4 jaar ervaring als toezichthouder bouw- en woningtoezicht met juridische kennis

  • Eis 3
    Minimaal 4 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie


Wensen



  • Subgunningscriterium 1: CV en motivatiebrief
    Inschrijver dient een CV en Motivatiebrief te overleggen, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:Een afgeronde hbo-opleiding in een bouwkundige dan wel bouwtechnische richting of door werkervaring of aantoonbaar gelijkwaardig hieraan.
    Aantoonbare juridische kennis op het gebied van o.a.  Omgevingswet
    Aantoonbare ervaring als toezichthouder bouw- en woningtoezicht.
    Toelichting op de gevraagde 4 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie.
    Heldere en uitnodigende schrijfstijl.

    Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de motivatiebrief één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen.
    Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.

  • Subgunningscriterium 2: Gesprek
    De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en motivatiebrief. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:Accuraat en flexibel
    Oplossingsgericht
    Communicatief en behulpzaam


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.