Fulltime
Gelderland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG17, SDG3

Startdatum

02-09-2024

Aantal uur per week

40 uur p/w

Einddatum

22-10-2024

Standplaats

Rheden

Deadline

19-09-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Juridisch, Overheid, Zorg en Welzijn



Het welzijn en welbevinden van onze inwoners: daar kom je graag voor op! Als gemeentelijke ombudsman help je de inwoner op weg met juiste doorverwijzingen en advies. Wij zijn op zoek naar een persoon die klachten over onze gemeentelijke dienstverlening onderzoekt en behandelt. Je zoekt een passende manier om de klachten op te lossen en geeft ons gevraagd en ongevraagd advies over onze dienstverlening vanuit jouw expertise. Je bent bereid via een dienstverleningsmodel met ons een samenwerking aan te gaan voor een vaste jaarprijs van €3.500,- (is marktconform) met daarboven op de financiële waardering voor ingezette uren.

Sinds 1988 heeft de gemeente Rheden een Ombudscommissie. De gemeente Rozendaal is hierbij aangesloten. Voor de periode van 1 januari 2025 tot 1 januari 2031 zoeken wij een onafhankelijke gemeentelijke ombudsman.

De gemeente Rheden is met 44.000 inwoners en 7 dorpskernen een prettige woon,- werk- en leefomgeving voor iedereen. In 2023 vierden we ons 450 jarig bestaan! De gemeentelijke organisatie is volop in ontwikkeling en zet zich met circa 475 medewerkers dagelijks in voor inwoners en ondernemers, bedrijven en instellingen en bezoekers.

Rozendaal grenst aan de gemeente Rheden en heeft ruim 1.800 inwoners, waarvan de meesten in de compacte bebouwde kom, aan de rand van een groot natuurgebied, woonachtig zijn.

Verantwoordelijkheden

Verantwoordelijkheden van de gemeentelijke Ombudsman:

  • je bent eerlijk, betrouwbaar en onbevooroordeeld. Daardoor voer je je werk op een begrijpelijke, onafhankelijke en onpartijdige manier uit.

  • Je bent geen inwoner van de gemeente Rheden of Rozendaal, maar je bent wel bekend met de cultuur van deze omgeving.

  • Je kunt je in de ander verplaatsen en staat open voor de motivatie, houding en emoties van de doelgroepen en de lokale cultuur. 

  • Je bent laagdrempelig aanspreekbaar voor inwoners uit alle lagen van de bevolking.

  • Je bent ondernemend, zelfstandig en hebt uitstekende communicatieve vaardigheden. Je zoekt eerst informeel en laagdrempelig naar een oplossing/interventie. 

  • Je bent in staat om trends te signaleren en deze onder de aandacht van het gemeentebestuur te brengen. 

  • Je brengt jaarlijks verslag uit aan de gemeenteraad – en tussentijds als dat nodig is.

  • Je hebt kennis van en inzicht in het functioneren van de gemeentelijke overheid en haar takenpakket. Daarbij heb je een duidelijke mening over de rol van de gemeentelijke ombudsman. 

  • Vanuit een proactieve houding start je, waar je dat nodig vindt, ook zelf onderzoeken. 

  • Je kunt systematisch tot een oordeel komen en dat oordeel uitdragen.

     


Eisen



  • Aantoonbaar hbo-werk- en denkniveau.

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2025 tot en met 31 december 2030, zelf in te delen uren per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie; ervaring bij een overheidsinstantie is een pré.

  • U bent bereid om middels een dienstverleningsovereenkomst te werken.

  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.


Wensen



  • Externe beschikt over kennis van relevante wet- en regelgeving.

  • Externe heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie; ervaring bij een overheidsinstantie is een pre.Externe kan een praktijkvoorbeeld beschrijven waaruit ervaring blijkt.

  • U beschikt over goede gespreksvaardigheden waardoor een dialoog goed opgang kan komen.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.