Overijssel
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG13, SDG15

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

32-36 uur p/w

Einddatum

30-09-2025

Standplaats

Olst

Deadline

12-09-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Juridisch



De gemeente Olst-Wijhe werkt aan een nieuw omgevingsplan. Een eerste basis voor dit plan staat inmiddels in de steigers. We zoeken een juridisch adviseur met affiniteit met de milieuthema’s in het omgevingsplan. Help jij ons om het omgevingsplan weer stappen verder te brengen?

Als juridisch adviseur lever je een bijdrage aan het opbouwen van het nieuwe omgevingsplan van de gemeente Olst-Wijhe. Je maakt nieuwe en uniforme planregels. Daarbij zorg je ervoor dat regels helder, consistent, toetsbaar en uitvoerbaar zijn. Ook annoteer je regels op de juiste manier. Je zorgt voor de benodigde toelichting en motivering bij het plan en besluit(en). Bij nieuwe ruimtelijke ontwikkelingen adviseer je over de juiste procedure en de inpassing in het omgevingsplan. De opdracht is volledig zelfstandig uit te voeren en er is geen sprake van een gezagsverhouding.

We zoeken een ervaren adviseur met kennis van de Omgevingswet en het omgevingsplan. Verder gelden de volgende criteria:

  • Een afgeronde relevante HBO- of WO-opleiding.

  • Actuele kennis op het gebied de Omgevingswet en het omgevingsplan.

  • Meerjarige ervaring met ruimtelijke procedures op gemeentelijk niveau.

  • Kennis van/affiniteit met de milieuthema’s in het omgevingsplan.

  • Beschikbaarheid op korte termijn (uitgangspunt 1 oktober 2024)


Eisen



  • Actuele kennis op het gebied de Omgevingswet en het omgevingsplan, opgedaan in de afgelopen 3 jaar.

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)

  • Een afgeronde relevante juridische HBO- of WO-opleiding.

  • Minimaal 2 jaar ervaring met ruimtelijke procedures op gemeentelijk niveau.


Wensen



  • De gesprekken zijn 26 september a.s. 10:00-12:00 uur op het gemeentehuis te Wijhe.Gelieve hieronder de beschikbaarheid van uw kandidaat voor deze datum en tijdvak aan te geven.

  • De gesprekken zijn 26 september a.s. 13:00-15:00 uur op het gemeentehuis te Wijhe. Graag hier rekening mee houden.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.- Communicatieve vaardigheden
    - Analytisch vermogen
    - Zelfstandig
    -

  • Kandidaat is beschikbaar op korte termijn (uitgangspunt 1 oktober 2024).Gelieve hieronder de beschikbaarheid voor start van uw kandidaat aan te geven.

  • Kennis van/affiniteit met de milieuthema’s in het omgevingsplan.

  • Minimaal 3 jaar ervaring met ruimtelijke procedures op gemeentelijk niveau.


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.