Medewerker aanmeldteam jeugdhulp
Gemeente Amstelveen
Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden
Vacature kenmerken
De rol van Medewerker Aanmeldteam Jeugdhulp bestaat uit twee onderdelen:
- Inhoudelijke ondersteuning van jeugdhulpverleners, zoals een eerste triage van jeugdhulpaanvragen, onderzoeken wat er nodig is en dit bij de juiste persoon uitzetten. Je voert ook zelf onderzoek uit bij bepaalde kortdurende trajecten waarvan de inschatting is dat er geen regierol nodig is na verwijzen, bijvoorbeeld Specialistische jeugdhulp in het speciaal onderwijs (SJSO), hulp inzetten voor ouders verwezen door de rechtbank, dyslexie aanvragen. Je beoordeelt aanvragen na een medische verwijzing en bij afloop van het hulpverleningstraject dat daarbij is ingezet.
- Deelname in het Loket waar je ouders verwijst naar de juiste route voor hulp of een voorziening, dit is naast jeugd voor een groot deel op het gebied van werk en inkomen en sociale voorzieningen als schuldhulpverlening, minimaregelingen, Wmo en urgente woonzaken.
Je biedt niet zelf hulp, je beantwoordt vragen en verwijst naar de juiste route, je onderzoekt wat er nodig is en kunt zelf beschikken. Het onderzoek kan telefonisch zijn of via een huisbezoek, dit is naar eigen beoordeling. Je kunt hierover sparren met een collega of een gedragswetenschapper.
LET OP: je hebt zelf geen langdurige betrokkenheid bij jeugdigen en gezinnen na verwijzing
Als Medewerker Aanmeldteam Jeugdhulp houd je je voornamelijk bezig met de volgende taken:
- Categoriseren van de aanvraag n.a.v. onderzoek (telefonisch of via huisbezoek). Triage voor jeugdvragen en afstemmen met aanmeldteam sociaal team.
- Bepalen van route: a) Preventief aanbod, zorgverzekering, WLZ, passend onderwijs. b) Direct beschikken na onderzoek. c) Naar verdeellijst Jeugdhulpverleners d) Naar sociaal team.
- Beheren van verdeellijst.
- Inhoudelijk beoordelen van aanvragen vanuit zorgaanbieders/huisartsen.
- Signaleren van knelpunten in het proces van toegang tot jeugdhulpverlening en aandragen van oplossingen.
Kandidaatomschrijving
- Een afgeronde relevante HBO opleiding.
- Een geldige SKJ registratie.
- Enkele jaren werkervaring als jeugdhulpverlener.
- Kennis van de Jeugdwet.
- Kennis van de sociale kaart.
- Kennis van de gemeentelijke organisatie.
- Kennis van het systeem Suite.
Competenties
- Accuraat
- Analytisch: goed in het analyseren van gegevens en informatie en legt verbanden tussen oorzaak en gevolg.
- Helikopterview: overziet snel situaties en kan knelpunten benoemen.
- Plannen & organiseren, prioriteren.
In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
Toelichting op rooster
32-36 uur. Voorkeur voor beschikbaarheid op vrijdag.
Eisen
- De gesprekken worden gevoerd op het raadhuis van Gemeente Amstelveen op dinsdagmiddag 10 september vanaf 12.30 uur.
De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn. - OpleidingOp cv aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding in een pedagogische richting.
- SKJ registratieOp cv aantoonbaar (d.m.v. een registratienummer) in het bezit van een geldige SKJ registratie.
- WerkervaringOp cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als Jeugdconsulent bij een gemeente of een vergelijkbare functie bij een jeugdhulpaanbieder, opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Referentie vereist
Wensen
- Beschikbaarheid
Op cv aantoonbaar beschikbaar voor werkdag op vrijdag. - Beschikbaarheid
Op cv aantoonbaar een beschikbaarheid vanaf 1 oktober. - Opleiding
Op cv aantoonbaar een afgeronde pedagogische WO opleiding. - Systeemkennis
Op cv aantoonbaar werkervaring met Suite, opgedaan in de afgelopen 2 jaar. - Werkervaring
Op cv aantoonbaar werkervaring als jeugdconsulent/jeugdhulpverlener bij een specialistische jeugdhulpaanbieder, opgedaan in de afgelopen 4 jaar.
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.