Parttime
Drenthe
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG8, SDG9

Startdatum

02-09-2024

Aantal uur per week

20 uur p/w

Einddatum

01-03-2025

Standplaats

Hoogeveen

Deadline

01-09-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Facilitaire dienstverlening, Overheid, Project- en Programmamanagement



Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Je werkt voor de Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO), de ambtelijke organisatie die werkt voor gemeenten De Wolden en Hoogeveen. Bij de SWO werken circa 800 medewerkers verspreid over vier hoofdgebouwen en diverse buitenlocaties. Voor haar interne huisvesting wordt momenteel een visie ontwikkeld op het huisvestingsconcept. Doel van de visie wordt een huisvestingsconcept te ontwikkelen welke faciliterend is aan de nieuw ontwikkelde sturingsfilosofie en de netwerkgedachte van de SWO en richt zich op:

  • een aantrekkelijke werkgever zijn

  • de interne samenwerking bevorderen

  • faciliteren van een gezonde en vitale organisatie


Voor de implementatie van de visie is de SWO op zoek naar een projectleider interne huisvesting. Gestart wordt met fase 1 waarbij gekomen wordt tot een nieuw vlekkenplan, vanuit de netwerkgedachte én de nieuwe teamindeling welke per 1 januari 2025 inwerking gaat treden. Ondertussen wordt gestart met fase 2: de doorontwikkeling van het huisvestingsconcept aan de hand van de ontwikkelde visie.
Als projectleider interne huisvesting heb je de volgende taken:



  • Projectbeheer in de verschillende fasen waarbij je een regiefunctie aanneemt en vanuit opdrachtgeverschap werkzaamheden uitzet naar de externe partijen en interne medewerkers en stuurt op de gevraagde resultaten.

  • Aansturen van de projectgroep huisvesting. Waarbij jij het voortouw neemt in het uitstippelen van de koers.

  • Onderhouden contacten met externe opdrachtnemers, zoals een adviesbureau voor het huisvestingsconcept, de leverancier voor kantoorinrichting en een binnenhuisarchitect.

  • Organiseren van participatietrajecten met medewerkers waarbij je de huisvestingsbehoeften van de verschillende teams/groepen medewerkers in beeld brengt.

  • Het daadwerkelijke huisvestingsplan laten aansluiten op de strategische koers van de SWO én de huisvestingsbehoeften van groepen medewerkers. Je weet de juiste afwegingen hierin te maken.

  • Het creëren van betrokkenheid en draagvlak bij leidinggevenden en medewerkers ten behoeve van de verschillende fasen.

  • Het schijven van voorstellen voor directie en CMT. Je weet de adviezen overtuigend aan hen te presenteren.


Competenties
- Taak- en resultaatgericht;
- Leidinggeven;
- Coachen en verbinden;
- Tactisch en strategisch inzicht.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider voor een interne huisvestingsopdracht;

Gunningscriteria
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider interne huisvesting; (40 punten);
4. Afgeronde opleiding op HBO bachelor niveau op gebied van facilitair, vastgoed of bouwkunde; (25 punten);
5. Ervaring met het begeleiden van participatietrajecten in een organisatie. (35 punten).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 6 september 2024 tussen 10.00 uur – 12.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk dinsdag 3 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Eisen



  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider voor een interne huisvestingsopdracht

  • Minimaal afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau


Wensen



  • Afgeronde opleiding op HBO bachelor niveau op gebied van facilitair, vastgoed of bouwkunde

  • Ervaring met het begeleiden van participatietrajecten in een organisatie

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider interne huisvesting


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.