Fulltime
Friesland
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG3, SDG4

Startdatum

09-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

13-12-2024

Standplaats

Dokkum

Deadline

28-08-2024

Uurtarief

80 euro p/u

Sector

Overheid, Zorg en Welzijn



In verband met ziektevervanging is er ruimte in het gebiedsteam Noardeast-Fryslân voor twee tijdelijke gebiedsteammedewerkers jeugd. We hebben binnen het cluster 3 gebiedsteams (Noard, East en West).  Gedurende deze opdracht lever je gebiedsteam overstijgend een bijdrage. Je standplaats zal Dokkum of Kollum worden.

Binnen het gebiedsteam hebben wij meerdere specialismen waaronder de functies van jeugdconsulent en die van regisseur jeugd. In dit geval zullen deze functies worden gecombineerd in een opdracht, waarbij het merendeel van je werk bestaat uit regievoering op het hulpverleningsproces, regievoering op veiligheid en waar nodig ook het afhandelen van aanvragen zoals PGB/ZIN. Beoogde startdatum:16 september 2024

Als gebiedsteammedewerker jeugd:

  • Begeleid je gezinnen waarbij vragen spelen op het gebied van opvoeding, echtscheiding, ontwikkelingsvragen bij kinderen, pestproblematiek, weerbaarheid/sociale vaardigheden, e.d.;

  • Overleg je regelmatig met samenwerkingspartners, zoals de JGZ of andere betrokken hulpverleningsorganisaties;

  • Afhandelen van aanvragen PGB en ZIN;

  • Voer je regie op veiligheid binnen gezinnen;

  • Ben je gericht op het zo breed mogelijk inventariseren van de hulpvraag door het verzamelen van informatie over de cliënt en diens leefomgeving;

  • Draag je zorg voor juiste en leesbare rapportages en gegevensverwerking;

  • Draag je zorg voor het ontwikkelen en uitvoeren van het hulpverleningsplan. Indien nodig verwijs je door naar tweedelijns zorg.


Verantwoordelijkheden

Wat vragen wij van jou?

  • Je beschikt over een relevante hbo-opleiding bijvoorbeeld: Social Work en je bent SKJ geregistreerd;

  • Ervaring binnen een gebiedsteam is een pre en heeft de voorkeur;

  • Ervaring met veiligheidscasuïstiek is een eis;

  • Affiniteit met kinderen en jeugdigen;

  • Je hebt collegialiteit hoog in het vaandel staan en werkt graag samen in een team;

  • Analytisch vermogen voor het vertalen van de hulpvraag naar een hulpverleningsplan;

  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid voor het opstellen van plannen en het bijhouden van het registratiesysteem;

  • Methodisch kunnen werken (systeemgericht, oplossingsgericht);

  • Stressbestendigheid en improvisatievermogen vereist o.a. bij interventie en crisissituaties;

  • Proactief en gericht op interne en externe samenwerking;

  • Je kunt reflecteren op eigen handelen en je durft je kwetsbaar op te stellen.

  • Je kan zelfstandig werken. Dit vinden wij, ook voor tijdelijke collega’s een belangrijke voorwaarde. Het is hierbij van belang dat je dus goed zelfstandig kan werken en kan prioriteren. Het is namelijk zo dat door de duur van deze opdracht het belangrijk is om af te wegen waar je wel/niet bij aansluit. Dit gaat in overleg met je leidinggevende en/of gedragswetenschappers.


Eisen



  • Afgeronde HBO opleiding, bijvoorbeeld Social Work
    SKJ registratie

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare ervaring met veiligheidscasuistiek
    Methodisch kunnen werken (systeemgericht, oplossingsgericht)

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • gesprek vindt plaats op 2 september van 14.00 uur tot 17.00 uur


Wensen



  • Ervaring binnen een gebiedsteams is een pre en heeft de voorkeur
    Affiniteit met kinderen en jeugdigen
    collegialiteit hoog in het vaandel
    stressbestendigheid en improvisatievermogen vereist bij oa interventies en crisissituaties.

  • HBO bijv Social Work
    SKj registratie

  • Kunnen reflecteren op eigen handelen en kwetsbaar durven opstellen


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.