Parttime
Utrecht
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG7, SDG9

Startdatum

23-08-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

23-02-2025

Standplaats

Soest

Deadline

22-08-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Juridisch, Overheid



Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment werken we o.a. hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en we stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij
We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Opdracht
Als juridisch medewerker Handhaving Wabo ben jij  samen met je 5 collega’s binnen de gemeente het aanspreekpunt op het gebied van handhaving. Je stelt handhavingsbesluiten op, voert gesprekken met interne/externe partijen en belanghebbenden en je stemt af met het cluster Vergunningverlening en de andere partners binnen de gemeente. Verder ben jij verantwoordelijk voor:

  • Adviseren over- en zorgen voor de afwikkeling van het handhavingsproces

  • Uitvoeren van complexe procedures

  • Afhandeling van klachten over handhaving

  • Het behandelen van bezwaar- en beroepschriften bij handhavingsprocedures en

  • Je vertegenwoordigt het bestuur bij de behandeling van bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures. Je signaleert risico’s en onderneemt hier wanneer nodig actie op.


Competenties

-      Wij zoeken een gedreven professional, met uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden. Verder ben je proactief en kritisch ingesteld over het effect van de gemeentelijke regelgeving. Je bent een verbinder, initiatiefrijk en resultaatgericht. Je bent in staat overzicht te houden van alle werkzaamheden en taken die zich in het cluster afspelen.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 27 augustus 2024 vanaf 13:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 26 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Eisen



  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in juridische richting;

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 27 augustus 2024 vanaf 13:30 uur.

  • Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als juridisch medewerker Wabo handhaving binnen een gemeente.


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met het behandelen van bezwaar- en beroepschriften;

  • Aantoonbare werkervaring met juridische advisering op bestuursrechtelijke handhaving.

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als juridisch medewerker Wabo handhaving binnen een gemeente;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.