Communicatieadviseur sociaal domein
Gemeente Hilversum
Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 2 maanden geleden
Vacature kenmerken
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar inwoners, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.
Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 800 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.
Onze kernwaarden zijn vertrouwen, betrokkenheid, professioneel, duurzaam, inclusief en eenvoud. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.
Je werkt vanuit het centrale team Bestuur en Communicatie binnen de unit communicatie- en participatieadvies. Het team is verantwoordelijk voor bestuurlijke advisering, bestuurlijke ondersteuning en communicatieadvies en -uitvoering, en werkt voor college, directie en organisatie. Het team (ruim veertig medewerkers) heeft de behoeften van de diverse doelgroepen in beeld en baseert daarop haar advisering en uitvoering.
Opdracht
Je gaat onder meer aan de slag met de projecten vrijwilligers, eenzaamheid en ouderen binnen het sociaal domein. Dit zijn belangrijke prioriteiten binnen het coalitieakkoord van Hilversum. Voor deze thema’s is een communicatieaanpak ontwikkeld die verder uitgevoerd moet worden. Je werkt hierbij samen met een juniorcommunicatieadviseur. Daarnaast ga je vanaf december een communicatiecollega vervangen die met bevallingsverlof gaat. Haar adviestaken liggen eveneens binnen het sociaal domein op verschillende onderwerpen. Je gesprekspartners zijn teammanagers en beleidsregisseurs. Je bent eerste aanspreekpunt voor de andere communicatieadviseurs binnen het sociaal domein.
Taken en werkzaamheden die moeten worden uitgevoerd tijdens de opdracht:
- Je adviseert de beleidsregisseurs en teammanagers gevraagd en ongevraagd over de communicatie- en participatieaanpak.
- Je schrijft plannen en vertaalt deze in concrete activiteiten.
- Je hebt de regie op de plannen en uitvoering van een aantal projecten en pakt deze proactief op. Daarbij maak je zelf ook communicatiemiddelen zoals nieuwsbrieven en berichten voor uiteenlopende gemeentelijke kanalen.
- Je schrijft en redigeert teksten voor intern en extern gebruik.
- Je hebt oog voor actuele, relevante ontwikkelingen en adviseert daarover.
- Je bent vraagbaak en gesprekspartner voor de andere drie communicatieadviseurs binnen het sociaal domein.
Planning
De online gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 29 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 28 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Eisen
- De online gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 29 augustus 2024
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor-niveau in de richting van communicatie;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen vier jaar als communicatieadviseur binnen het publiek domein;
- Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar met communicatie- en/of participatietrajecten binnen het sociaal domein;
Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.