Fulltime
Utrecht
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG17, SDG9

Startdatum

22-08-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

22-11-2024

Standplaats

Baarn

Deadline

21-08-2024

Uurtarief

105 euro p/u

Sector

Financieel Economisch, Management, Overheid



De gemeente Baarn zoekt tijdelijk een Financieel Coördinator P&C. Bij de gemeente Baarn richten wij ons op drie kernwaarden, namelijk: samenwerken, duidelijk en verbindend. De gemeente Baarn is een mensgerichte organisatie, kleinschalig, met korte lijnen en met mooie complexe financiële dossiers in de volle breedte.

Als coördinator ondersteun je de organisatie, management en bestuur op het gebied van bedrijfsvoering en financiën. Specifiek doe je dit voor de uitvoering en verdere optimalisatie van uitvoering van de P&C-cyclus.

Opdracht
Je versterkt het team Financieel Beleid als coördinator P&C. Daarnaast vervul je een belangrijke rol in het ondersteunen van collega financieel adviseurs.

Concreet:

  • Leidt en coördineert het opstellen van de gemeentelijke begroting, meerjarenplannen en jaarrekeningen in samenspraak met diverse stakeholders;

  • Organiseert en faciliteert overleggen en bijeenkomsten met betrokken partijen om input te verzamelen en afstemming te bereiken voor de planning & control cyclus;

  • Monitort de voortgang van de planning & control cyclus en bewaakt de deadlines, kwaliteit en volledigheid om tijdige oplevering van relevante documenten te garanderen;

  • Coördineert de vertaling van het gemeentelijk beleid naar financiële kaders en doelstellingen binnen de P&C cyclus;

  • Evalueert de effectiviteit en efficiëntie van de planning & control cyclus en doet verbetervoorstellen ter optimalisatie van het proces voor 2025;

  • Je draagt zorg voor een adequate informatievoorziening naar bestuur, management en organisatie.


Competenties

  • Klantgericht: je verdiept je in de behoeften en uitdagingen van de afdelingen die je adviseert en sluit daarbij aan in je advisering, dit doe je proactief;

  • Betrouwbaar: je komt afspraken na, werkt nauwkeurig en kwaliteitsgericht;

  • Analytisch: je ziet mogelijkheden tot verbetering van prestaties en doet actief feitelijk onderbouwde verbetervoorstellen;

  • Communiceren: je bent duidelijk in je communicatie - in gesprekken, analyses en adviezen;

  • Verbinden: je bent in staat om in verbinding te komen met mensen en deze in beweging te krijgen, je legt verbindingen over dossiers, teams en afdelingen heen;

  • Politiek-bestuurlijk sensitief: in staat om verschillende belangen en risico’s goed in te schatten en af te wegen;

  • Eigenaarschap: je neemt verantwoordelijkheid voor resultaat en biedt tegelijkertijd ruimte aan anderen.


Eisen



  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 27 augustus 2024.

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van financiën of bedrijfseconomie;

  • Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur/coördinator P&C bij een gemeente;

  • Uiterlijk beschikbaar per 2 september 2024;


Wensen



  • Aantoonbare kennis van het BBV en financiële vraagstukken bij de overheid (benoem duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente met het opstellen van beleidsnota’s en bestuurlijke informatievoorziening (leidinggevende/wethouder).

  • Aantoonbare werkervaring met procesverbetering op financieel gebied met name van de P&C producten;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van financiën of bedrijfseconomie;


Vul je gegevens hieronder in, dan nemen we binnen 2 uur contact met je op om samen te kijken of er een match is. Heb je nog vragen? Bel ons op 030-249 66 96 of stuur een e-mail naar info@sdginterim.nl We helpen je graag verder!

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.