Fulltime
Utrecht
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG6, SDG9

Startdatum

28-08-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

28-02-2025

Standplaats

Nieuwegein

Deadline

27-08-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Overheid, Project- en Programmamanagement



Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met de buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de Gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Opdracht
Een belangrijke taak van de gemeente Nieuwegein is om de openbare ruimte aantrekkelijk, bruikbaar en bereikbaar te houden, nu en in de toekomst. Dat doen we graag in samenwerking met bewoners, ondernemers en andere gebruikers van de openbare ruimte. Als projectleider ben je werkzaam bij het team Realisatie. Dit team bestaat uit projectleiders, technisch medewerkers (werkvoorbereiders) en toezichthouders.

Opdracht
Wij zoeken een projectleider openbare ruimte. Deze projectleider geeft leiding aan diverse projecten in de openbare ruimte, daarnaast word je ook ingezet op kleinere projecten. Het gaat om de volgende projecten:

  • Aanleg van een doorfietsstraat;

  • Reconstructie van de Herenstraat, in het kader van het bescherm dorpsgezicht

  • Aanleg van een geluidsscherm;

  • Groot onderhoud Rioleringen

  • Groot onderhoud wegen.


Als projectleider binnen het openbaar domein ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van integrale projecten in de fysieke leefomgeving. Hierbij geef je leiding aan projectteams.

Als Projectleider Openbare Ruimte participeer je in onderhandelingsprocessen en onderhandel je over aanbestedingen. Je stuurt projectmedewerkers aan. Voor de realisering van projecten stel je projectplannen op en verzorg je voortgangrapportages. Je besteedt projecten aan en voert directie tijdens de uitvoering. Een uitdagende functie, waarbij communicatie en eventueel participatie richting bewoners en instellingen ook zeer belangrijk is.

Je beschikt over het volgende profiel:

  • Je hebt kennis en ervaring in de civiele techniek;

  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van projectmatig werken;

  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied;

  • Je hebt kennis om projecten samen met bewoners, bedrijven vorm te geven;

  • Je hebt ervaring met de bestuurlijke werkelijkheid van gemeenten.


Competenties

  • Flexibiliteit en schakelen in rollen

  • Integraal samenwerken en procesgevoeligheid

  • Eigenaarschap

  • Ondernemerschap

  • Externe gerichtheid/ netwerken


Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
2. Duo-aanbieding is ook mogelijk

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Planning
De digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 30 augustus 2024 tussen 13.00 uur en 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 29 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeente;


Wensen



  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van civiele techniek;

  • Aantoonbare werkervaring op het gebeid van projectmatig werken;

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied participatie met inwoners;

  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied;

  • Kandidaat is beschikbaar per 9 september 2024 voor minimaal 32 uur;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeente;


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Niek Ros op +31 6 57 488 615 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.