Beleidsmedewerker ro
Gemeente Dantumadiel
Fulltime
Friesland
Geplaatst 2 maanden geleden
Vacature kenmerken
Op 1 januari is Dantumadiel weer een zelfstandige organisatie. Daarom zijn we op zoek naar nieuwe (interim) collega’s. Mensen die – net als Dantumadiel – eigenzinnig, daadkrachtig, ondernemend en ambitieus zijn. Pas jij in dat plaatje en wil jij meebouwen aan de nieuwe organisatie? Dan sluiten we graag een deal met jou. Een Dantuma-deal waarin jij helemaal tot je recht komt en samen met ons kunt groeien.
Wat ga je doen?
Als Beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening (RO) ga je bij de gemeente Dantumadiel, een centrale rol vervullen in het vormgeven van de ruimtelijke ontwikkeling van onze gemeente. Je biedt deskundig advies aan zowel interne als externe belanghebbenden over uiteenlopende ruimtelijke vraagstukken en initiatieven. Dit omvat het beoordelen van de haalbaarheid en impact van nieuwe bouw- en ontwikkelingsprojecten, waardoor je een sleutelfiguur bent in het begeleiden van de toekomstige groei van onze gemeente.
Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het zorgvuldig toetsen van ruimtelijke plannen aan de geldende wet- en regelgeving. Je stelt zelf ruimtelijke procedures op en biedt begeleiding gedurende deze procedures, inclusief het opstellen van omgevingsplannen en het beheren van vergunningaanvraagprocedures.
Je voorziet zowel de organisatie als het bestuur van waardevol advies over ontwikkelingen binnen het vakgebied ruimtelijke ordening. Dit advies draagt bij aan weloverwogen besluitvorming en beleidsvorming op lokaal niveau. Naast het verstrekken van advies, ben je verantwoordelijk voor het opstellen van de benodigde stukken voor besluitvorming door het bestuur. Dit kan onder andere omgevingsplannen, beleidsnota's en rapporten omvatten.
Verantwoordelijkheden
- Minimaal 5 jaar ervaring als beleidsmedewerker RO
- Ervaring bij een gemeentelijke organisatie
- HBO werk- en denkniveau
- Kennis van de Omgevingswet
- Een proactieve houding, goede communicatieve vaardigheden, probleemoplossend vermogen en de wil om samen te werken
De kandidaat is bij voorkeur inzet vanaf 1 september 2024 tot en met 31 januari 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel (meerdere malen) worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
- De kandidaat is bij voorkeur inzet vanaf 1 september 2024 tot en met 31 januari 2025 voor 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel (meerdere malen) worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
- Fysieke aanwezigheid op kantoor (hybride in overleg)
- Kennis van de Omgevingswet
- Minimaal 5 jaar ervaring als beleidsmedewerker RO
- Minimaal HBO werk en denkniveau
- U voegt een cv van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Wensen
- Minimaal 5 jaar ervaring bij gemeentelijke organisaties
- Ruime kennis van de Omgevingswet
- WO werk en denkniveau
Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Niek Ros op +31 6 57 488 615 of via info@sdginterim.nl
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.