Parttime
Utrecht
Geplaatst 2 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG7, SDG9

Startdatum

01-11-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

01-11-2025

Standplaats

Amersfoort

Deadline

10-09-2024

Uurtarief

122 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Energie



Amersfoort is een stad die zich in hoog tempo ontwikkelt, vol projecten en initiatieven. Als regiegemeente hebben we een compacte ambtelijke organisatie en is de cultuur direct en open. Jij komt te werken binnen het team Vastgoedontwikkeling en beheer van de afdeling Programma’s en Projecten. Dit is de afdeling van de gemeente Amersfoort voor procesmanagement, in het bijzonder programma- en projectmanagement en we vervullen gemeentebrede vastgoedbeheertaken en verrichten allerhande vastgoed gerelateerde zaken.

De gemeente is eigenaar van maatschappelijk vastgoed, monumenten en strategisch (ontwikkelings-) vastgoed. Onze vastgoedportefeuille is erg divers. Die diversiteit zit in bouwjaar, functie, omvang en technische kwaliteit en is daarmee niet te vergelijken met bijvoorbeeld een portefeuille van een woningcorporatie of een vastgoedbelegger. Onze Routekaart voor de verduurzaming van het gemeentelijk vastgoed is inmiddels goed in uitvoering. In het verduurzamen van onze bestaande gebouwen kiezen we voor maatregelen gericht op energie- en CO2-besparing. Overige duurzaamheidsaspecten als circulariteit en klimaatbestendigheid worden indien mogelijk projectmatig meegenomen.

Na een aanbesteding prestatiegericht verduurzamen zijn er 5 aannemers geselecteerd. Met deze partijen zitten we in een In een bouwteamconstructie voor ontwerp en uitvoering van verduurzaming van ons bestaand vastgoed en na oplevering volgt drie jaar energieprestatiegarantie. Deze vernieuwende manier van verduurzaming, waarbij er nauw overleg is met aannemers, huurders, vastgoed, SRO als beheerorganisatie en diverse beleidsafdelingen, willen we in de toekomst voortzetten.

Het team vastgoedontwikkeling en -beheer is verantwoordelijk voor beheer, instandhouding en verduurzaming van ons vastgoed. Binnen dit team zijn collegae dagelijks bezig met deze verduurzamingsopgave.

De opdracht:
Het adviseren over en monitoren van het verduurzamen van (delen van) het gemeentelijk vastgoed. Adviseren over mogelijkheden t.b.v. verduurzaming van de vastgoedportefeuille op de thema’s energie- en CO2-besparing, circulariteit en klimaatbestendigheid. Beoordelen van technisch inhoudelijke plannen van aannemers voor verduurzaming en uitbreiding in samenwerking met externe partijen die ons helpen bij het realiseren van deze doelstellingen.
Streven naar een zo hoog mogelijk verduurzamingsresultaat binnen de (financiële) opgave. Aansturen van aannemers op de vastgestelde thema’s en het beoogde resultaat verduurzaming. Tevens verantwoorden over het resultaat verduurzaming intern binnen de organisatie en extern aan huurders.
Huurders dienen helder (mondeling en schriftelijk) meegenomen te worden in de mogelijkheden binnen de kaders met de bijbehorende (financiële) consequenties.
Proactieve ondersteuning binnen het gemeentelijk projectteam verduurzaming vastgoed.
Adviseren over, monitoren van en bijdragen aan het aanvragen van toepasselijke subsidies.

Kandidaatomschrijving


Voor het team Vastgoedontwikkeling en beheer zoeken we een doortastende collega met goede kennis en brede ervaring op het gebied van verduurzaming van maatschappelijk vastgoed bij een 50.000 plus gemeente. Hij/zij moet dit proces in nauwe samenwerking met de projectmanager, het projectteam en met een goed gevoel voor maatschappelijke en bestuurlijke verhoudingen kunnen begeleiden. Voorts is hij/zij mede aanspreekpunt voor de verantwoordelijke wethouder(s), de ambtelijk opdrachtgever(s), collega's, externe partijen en huurders. Hij/zij moet bekend zijn met het aansturen van aannemers binnen bouwprojecten en heeft bij voorkeur ervaring met bouwteam constructies.
Wij zoeken iemand met goede projectmatige, schriftelijke en communicatieve vaardigheden, met ervaring met soortgelijke, financieel en technisch complexe verduurzamingsvraagstukken.
Hij/zij is analytisch, heeft goede rekenvaardigheden, denkt in oplossingen en is 'hands on'....
Vanzelfsprekend heeft hij/zij brede kennis en ervaring op de verschillende thema’s duurzaamheid, kennis van relevante wet- en regelgeving en is op de hoogte van de actuele ontwikkelingen in het vakgebied.
Kennis van bouw- en installatiekosten is een pre.

Interviewplanning


Gesprekken zullen plaatsvinden in week 39 ( 23 of 25 september)
Fysieke aanwezigheid gewenst.

Toelichting op rooster


Werkdagen/-uren in overleg te bepalen. Aanwezigheid op dinsdagen en donderdagen minimaal gewenst, verder in overleg.

Eisen



  • Gesprekken zullen plaatsvinden in week 39 ( 23 of 25 september)
    Fysieke aanwezigheid gewenst.

  • OpleidingJe hebt succesvol een HBO/WO opleiding in een toepasselijke richting afgerond. Diploma vereist.

  • WerkervaringMinimaal 5 jaar ervaring als adviseur of projectleider in gemeentelijke context op het gebied van verduurzaming van vastgoed in de afgelopen 7 jaar.


Wensen



  • Ervaring op het gebied van uitvoering en realisatie verduurzaming.
    In het CV aantoonbare ervaring met het werken binnen een bouwteamconstructie. Ook aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van uitvoering en realisatie verduurzaming binnen grotere portefeuilles vastgoed vanuit een eigenaren-/opdrachtgeversrol.

  • Specifieke ervaring met adviesrol verduurzaming vastgoed.
    Aantoonbare ervaring op het gebied van project- en/of procesbegeleiding vanuit een adviseursrol binnen een gemeentelijke context in het CV

  • Specifieke ervaring met verduurzaming vastgoed in gemeentelijke context
    Aantoonbare ervaring met het opzetten en begeleiden van concrete trajecten van verduurzaming (van delen) van portefeuilles bestaand vastgoed in het CV

  • Specifieke ervaring op het gebied van maatschappelijk vastgoed gerelateerde financiële business cases/strategieën.
    Aantoonbare ervaring met het opzetten en beoordelen van business cases/strategieën m.b.t. verduurzaming vastgoedobjecten in het CV


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.