Parttime
Noord-Holland
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG17, SDG3, SDG4

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

28 uur p/w

Einddatum

01-04-2025

Standplaats

Alkmaar

Deadline

05-09-2024

Uurtarief

105 euro p/u

Sector

Management, Zorg en Welzijn



Bij de jeugdgezondheidzorg van GGD Hollands Noorden draait alles om de gezondheid en het welzijn van de kinderen en jongeren van Noord-Holland-Noord. 
 
Vanwege het vertrek van één van de teamleiders zijn wij op zoek naar tijdelijke vervanging. Dit geeft de organisatie ruimte om de huidige (leidinggevende) structuur te evalueren. Als tijdelijke teamleider maak je deel uit van het managementteam van Jeugdgezondheidszorg (JGZ), bestaande uit 4 collega-teamleiders en een manager.  
 
Als teamleider ben je verantwoordelijk voor het aansturen van de verschillende teams met professionals. Je geeft leiding aan teams op de vijf locaties in Alkmaar-de rijp-stompetoren. Op deze locaties werken jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, consultatiebureauassistenten, doktersassistenten en opvoedadviseurs   
De enthousiaste en gedreven collega’s staan dagelijks klaar voor de ouders en kinderen in de leeftijd 0 tot 18 jaar. Binnen onze JGZ streven we naar een omgeving waarin open communiceren en vertrouwen centraal staan. Wij zoeken een teamleider die niet alleen leiding kan geven, maar ook de onderstroom durft te benoemen en constructief bespreekbaar kan maken.  
 
Wil jij het verschil maken in de jeugdgezondheidszorg? Ben jij een verbinder? Hou je van aanpakken? Dan ben jij de persoon die wij zoeken! 
 
Wat ga je verder doen? 

  • Je ondersteunt de teams bij de uitvoering van de dagelijkse processen en motiveert de medewerkers om regie in het werk te houden en te pakken waar nodig.   



  • Je bent verantwoordelijk dat de juiste zorg, door de juiste professional, op het juiste moment en op de juiste plek gegeven kan worden.  



  • Je bent de schakel tussen de JGZ-teams en de verschillende organisatieonderdelen binnen de GGD.  



  • Je legt verbinding met de werkvloer en geeft feedback over het functioneren aan de medewerker. Je bent in staat om ontwikkeling van de individuele medewerker en het team te stimuleren.  



  • Je werkt samen met de ondersteunde diensten van de JGZ om de bedrijfsprocessen goed op elkaar aan te laten sluiten zodat de JGZ-teams hun werk goed kunnen uitvoeren 



  • Je stimuleert een open en transparante werksfeer, waarin feedback geven en ontvangen normaal is. 



  • Je werkt samen met interne en externe partners zoals de gemeente en het CJG om optimale zorg te waarborgen. 



  • Je levert een bijdrage bij calamiteiten en rampen.  


 
Ook herken je je in de volgende persoonlijke kenmerken: 

  • aanpakker en constructief; 



  • creatief en toegankelijk; 



  • inspirerend en verbindend; 



  • analytisch en doortastend; 


 

Kandidaatomschrijving



  • Je hebt minimaal hbo werk- en denkniveau; 



  • Je hebt (ruime) ervaring in het aansturen en coachen van medewerkers binnen een complexe organisatie; 



  • Je hebt het vermogen om de organisatie snel eigen te maken, je hebt aandacht voor operationele details en kan snel schakelen. 



  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en een scherp observatievermogen. 



  • Je hebt het vermogen om te luisteren, te verbinden en moeilijke gesprekken aan te gaan. 



  • Je hebt een proactieve en oplossingsgerichte houding. 



  • Je hebt ervaring in het begeleiden van teams in veranderingsprocessen. 



  • Je bent een coachende en inspirerende leider, die het beste uit het team en de teamleden haalt. 


 

Interviewplanning


Op vrijdag 13 september vinden de gesprekken plaats.

Toelichting op rooster


kandidaat is 24-28 per week beschikbaar. werkdagen in overleg waarbij voorkeur is om werkzaam te zijn op de dagen waarop de meeste medewerkers van het team werkzaam zijn.

Eisen



  • BeschikbaarheidUiterlijk 1 oktober 2024 t/m 1 april 2025 tussen 24-28 uur per week

  • OpleidingsniveauMinimaal aantoonbaar HBO diploma in zorg en/of management

  • StandplaatsAlkmaar - Hybride werken niet mogelijk

  • WerkervaringMinimaal 3-5 jaar ervaring als leidinggevende in soortgelijke functie (in de afgelopen 10 jaar)

  • Werkervaring 2Werkzaam geweest in de publieke sector/zorg

  • WoonplaatsNoord Holland


Wensen



  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    -

  • Rijbewijs en auto
    Rijbewijs B i.v.m. diverse bezoeklocaties in Noord Holland zoals Alkmaar-de rijp- Stompetoren

  • Werkervaring
    Minimaal 3-5 jaar ervaring als leidinggevende in soortgelijke functie

  • Werkervaring in teamomvang en op verschillende locaties
    Werkervaring in soortgelijke functie waarbij ervaring in teamomvang groter dan 50 medewerkers en/of op verschillende locaties


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.