Parttime
Noord-Brabant
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG17, SDG3

Startdatum

15-09-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

28-02-2025

Standplaats

Rijen

Deadline

18-08-2024

Uurtarief

120 euro p/u

Sector

Overheid, Project- en Programmamanagement



In de regio Breda werken gemeenten, woningcorporaties en zorgaanbieders samen aan de opgave om herstelgerichte zorg en ondersteuning wijkgericht te realiseren. Dat doen we voor mensen die uit beschermd wonen, de maatschappelijke opvang en de jeugdzorg komen en zelfstandig kunnen wonen met ambulante ondersteuning. Daar komt meer bij kijken dan een dak, het gaat om meerdere levensdomeinen: wonen, dag invulling, inkomen, ondersteuning, gezondheid, veiligheid en sociale leefomgeving. Sinds 2020 wordt aan deze opgave gewerkt in het regionaal huisvestingsplatform waarvoor de projectleiding extern is ingehuurd. De belangrijkste en urgentste thema’s zijn eind 2021 bestuurlijk beklonken in het programma en convenant Thuis in de Wijk. Een programmastructuur is opgezet. En belangrijkste van alles: in het regionaal transferpunt begeleiden we mensen heel concreet naar huisvesting in de regio.

Ben je een ervaren proces/programmacoördinator wonen en zorg, die moeiteloos schakelt tussen gemeenten, corporaties en zorgaanbieders? Ken je de woonzorg opgave voor Beschermd wonen, maatschappelijke opvang en jeugdzorg uit zowel de praktijk als op het bestuurlijk niveau? Vind je het leuk om verschillende belangen en inzichten te verbinden? Dan zijn we op zoek naar jou!

De opdracht
1. In het regionaal huisvestingsplatform faciliteer je het samenwerkingsverband tussen gemeenten, woningcorporaties en zorgaanbieders voor de regionale huisvestingsopgave door:

  • Voorbereiding, leiding en uitwerking van vergaderingen van regionaal huisvestingsplatform, stuurgroep, bestuurlijke trekkersgroep.

  • Opstellen van voorstellen die leiden tot regionale afspraken.

  • Vertalen van regionale afspraken naar behoefte aan bestuurlijke besluitvorming in de lokale netwerken.

  • Duiden van operationele opgaven die voortvloeien uit regionale afspraken: wat vraagt dit van partijen en wat is er nodig voor uitvoerend professionals om een afspraak te concretiseren.

  • Meedenken en leveren van input voor het regionaal afsprakenkader wonen en zorg.

  • Bewaken van voortgang en agenderen / escaleren van belemmeringen.

  • Onderhouden relaties met stakeholders en waar nodig presentaties verzorgen.


2. Voorzitten, door ontwikkelen van het Regionaal transferpunt inclusief het (doen) uitvoeren van een kwantitatieve en kwalitatieve evaluatie.
3. Organiseren jaarlijkse regionale bijeenkomst Thuis in de Wijk met wisselend thema.
4. In (sub)regionale overlegstructuren op verzoek ondersteunen met presentaties, toelichting, gespreksleiding.

Wat vragen wij?
De programmacoördinator werkt als een verbindingsfunctie om met de deelnemende partijen de samenhang te bewaren door:

  • De visie en waarden vast te houden: waarom en voor wie doen we dit.

  • Individuele belangen te (her)kennen en verbinden aan het gemeenschappelijk belang, daarbij stimuleren tot bruggen bouwen, en voorkomen van touwtrekken.

  • Te blijven ontwikkelen in de dynamiek van het veranderingsproces.

  • Bijeen gebrachte kennis te bundelen en toegankelijk te verwoorden.

  • Relevante ervaringen (knelpunten, aandachtspunten, mogelijke oplossingen) op de juiste plaats te agenderen zodat deze opgepakt kunnen worden.

  • Vastleggen van en uitvoering doen geven aan gemaakte afspraken.

  • Met alle kikkers in de kruiwagen de positieve energie te behouden.


Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op WO denk- en werkniveau.

  • Aantoonbare kennis van en ervaring in zowel het domein wonen als zorg.

  • Kennis van het brede sociale domein (bij voorkeur van GGZ) en van (sociale) huisvesting.

  • Inzicht in de (operationele) processen bij zowel gemeente, woningcorporatie als zorg- en welzijnsorganisaties.

  • Ruime ervaring in proces- en/of programmamanagement

  • Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.

  • Aantoonbaar inzicht in politiek-bestuurlijke verhoudingen


Tot slot zie je jezelf terug in het volgende profiel:

  • Je kunt uitstekend samenwerken met mensen uit verschillende ‘werelden’.

  • Je hebt feeling voor mensen met psychische kwetsbaarheden en weet hen te betrekken.

  • Je kunt snel schakelen van operationeel, beleids- naar bestuurlijk niveau en vice versa.

  • Je kunt vanuit een helicopterview inzoomen op strategische details.

  • Je kunt ervaringen en ideeën vertalen naar nieuwe opgaven.

  • Je bent in staat om mensen te binden en te verbinden.

  • je staat open voor vernieuwing.

  • Je werkt actief aan goede samenwerkingsrelaties, neemt initiatief en stelt zich toegankelijk op.

  • Je zoekt de weerstand op en maakt die bespreekbaar en handelbaar.

  • Je maakt successen en knelpunten zichtbaar.


Eisen



  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.

  • Kandidaat heeft aantoonbaar inzicht in politiek-bestuurlijke verhoudingen. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal WO niveau. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft kennis van en ervaring in zowel het domein wonen als zorg. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft ruime ervaring in proces- en/of programmamanagement. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven. 12 tot 16 uur per week

  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG.

  • Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning van de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht.
    Op basis van het volgende profiel dient de VOG aangevraagd te worden:
    -Algemeen screeningsprofiel
    -Risicogebieden : 1, 4, 8,
    -Functieaspecten : 11, 12, 41, 43, 84, 85


Wensen



  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon en laptop voor de werkzaamheden op deze opdracht. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over inzicht in de (operationele) processen bij zowel gemeente, woningcorporatie als zorg- en welzijnsorganisaties. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over organisatie vermogen. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over verbindende vaardigheden. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat heeft kennis van het brede sociale domein (bij voorkeur van GGZ) en van (sociale) huisvesting. Dit moet blijken uit het CV.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.