Parttime
Gelderland
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG17, SDG3

Startdatum

02-09-2024

Aantal uur per week

12 uur p/w

Einddatum

31-12-2024

Standplaats

Hattem

Deadline

18-08-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Zorg en Welzijn



In Hattem vinden we het belangrijk dat iedere inwoner goed oud kan worden. Goed oud worden gaat in Hattem over een sterke sociale basis waar mensen op elkaar kunnen terugvallen en mee kunnen doen in de samenleving. We willen een beweging op gang brengen om de gemeenschap te versterken en deze waar nodig aan te vullen met welzijn voordat we professionele zorg en ondersteuning inzetten. Dit doen we met iedereen die mee wil doen: inwoners, woningstichtingen, maatschappelijke organisaties, kerken, zorgorganisaties en de overheid. Dat willen we bekrachtigen met een zorgakkoord.
Het doel van een lokaal zorgakkoord is om samen de levenskwaliteit van ouderen te verbeteren door een geïntegreerde aanpak van wonen, welzijn en zorg. Hierbij streven we naar een omgeving waarin ouderen zelfstandig kunnen blijven wonen, met een goede infrastructuur om elkaar te kunnen bijstaan en door de benodigde (deels digitale) ondersteuning en zorg in de buurt te hebben. We willen deze ambities vormgeven via een Hattems Zorgakkoord, die we samen met partners als welzijns- en maatschappelijke organisaties, belangenbehartigers en inwoners vormgeven.

Wat je gaat doen De opdracht:
Je bent volledig zelfstandig verantwoordelijk voor het opstellen en schrijven van een Hattems zorgakkoord. Er is geen sprake van een gezagsverhouding. Het zorgakkoord gaat over ‘goed oud worden in Hattem’ en is een samenwerking tussen de gemeente en partijen die in Hattem werkzaam zijn op het gebied van intramurale en extramurale zorg, welzijn, eerstelijns zorg en preventieve ondersteuning. Het zorgakkoord omvat een aantal thema’s en doelstellingen waaraan we de komende jaren gezamenlijk willen gaan werken.
Momenteel wordt er een behoeftepeiling onder ouderen uitgevoerd in Hattem. Hiervoor is een kwartiermaker aangesteld. De uitkomsten van dit proces zijn een belangrijk ingrediënt voor het zorgakkoord. Als procesbegeleider loop je samen op met de kwartiermaker die werkt aan de behoeftepeiling onder inwoners. Het zorgakkoord moet bij voorkeur leiden tot een aanvraag van een sneltoets van het integraal zorgakkoord. Het opstellen van deze aanvraag voor een sneltoets behoort ook tot de opdracht. De procesbegeleider zorgt ervoor dat de aanvraag en het zorgakkoord aansluiten bij de beleidsdoelstellingen en wettelijke vereisten, en dat alle betrokken partijen effectief samenwerken.

Globaal ziet jouw takenpakket er als volgt uit:

Projectmanagement en Coördinatie

  • Je draagt zorg voor het schrijven van het zorgakkoord en dat deze tijdig en nauwkeurig is opgemaakt.

  • Je houdt gedurende het hele proces goed contact met alle relevante stakeholders en betrekt hen bij de aanvraag van de IZA sneltoets.

  • Je leidt en coördineert het gehele aanvraagproces voor de sneltoets IZA.


Beleid

  • Je ontwikkelt beleid, door adequaat in te spelen op in- en externe ontwikkelingen. Je houdt daarbij rekening met politiek/bestuurlijke kaders, kansen en knelpunten en lange termijn scenario’s.

  • Je rapporteert over de voortgang aan de portefeuillehouder en betrekt de relevante partners.


Wie je bent
Je bent afgestudeerd in een HBO opleiding of je beschikt over recente en relevante werkervaring op het gebied van Project- en Procesmanagement in het sociaal domein. Daarnaast ben je in staat goed om te gaan met de diversiteit die deze opdracht biedt. Daarnaast beschik je over:

  • Ervaring in het werkveld van Zorg en Welzijn;

  • Ervaring met gemeentelijke werkprocessen in een bestuurlijke omgeving, of je wilt hier graag meer over leren;

  • Ervaring met het IZA is een pré, we zijn benieuwd naar jouw vernieuwende ideeën hierover;

  • Je weet complexe materie te reduceren tot de kern en kunt dit goed verwoorden;

  • Je hebt een hands-on mentaliteit: een zelfstandige en proactieve werkhouding, daarnaast ben je in staat prioriteiten te stellen;

  • Je kunt mensen enthousiasmeren en meenemen in je visie.


Wat wij je bieden

  • Een uitdagende opdracht in een enthousiast team met leuke collega’s.

  • Een opdracht van 12 uur per week voor de periode van september t/m december 2024.


Werk van nu in historisch Wandel je door de Dijkpoort Hattem in, dan ga je zomaar eeuwen terug in de tijd. Maar schijn bedriegt, want je vindt er eigentijdse winkels en horeca. Ook de gemeente is een werkgever van nu. We zijn misschien klein, maar we werken aan grote maatschappelijke opgaven, zoals duurzaamheid, wonen en inclusiviteit. We krijgen het vertrouwen om het beste te doen voor Hattem. Deze uitdaging pakken we samen op. We zijn een moderne organisatie met korte lijnen, een flinke dosis eigen verantwoordelijkheid en veel vrijheid.
Pak jij de kans om al je talenten te ontdekken en te benutten? Bij gemeente Hattem maak je impact op onze bijna 13.000 inwoners en ondernemers, want vanuit persoonlijke aandacht en verbinding bieden we maatwerk en versterken we onze stad.
Ontdek de eigen charme en identiteit van Hattem; een fijne plek om te leven, wonen en werken, met prachtige natuurgebieden, terrassen en musea.

Team ontwikkeling sociaal Je bent werkzaam in de keten Sociaal. We richten ons onder andere op het gezond en veilig opgroeien én de ontwikkeling van kinderen in Hattem. In de keten Sociaal is het denken en doen in het sociaal domein samengebracht. Hiervoor werken we intensief samen met partners uit onze omgeving (naast het bestuur voornamelijk instellingen en maatschappelijke organisaties).
Binnen de keten maak je onderdeel uit van het team Ontwikkeling. Het team houdt zich niet alleen bezig met jeugd en onderwijs, maar ook met andere onderwerpen zoals Wmo, werk en inkomen, volksgezondheid en sport. Kortom het hele sociaal domein.

Eisen



  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring op het gebied van Project- en Procesmanagement in het sociaal domein.

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding


Wensen



  • De gesprekken vinden plaats op maandagmiddag 26 augustus. Hier graag rekening mee houdenGelieve hieronder de beschikbaarheid van uw kandidaat op deze datum en dagdeel aan te geven.

  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek.- Je weet complexe materie te reduceren tot de kern en kunt dit goed verwoorden;
    - Je hebt een hands-on mentaliteit: een zelfstandige en proactieve werkhouding, daarnaast ben je in staat prioriteiten te stellen;
    - Je kunt mensen enthousiasmeren en meenemen in je visie.

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring op het gebied van Project- en Procesmanagement binnen het gebied Zorg en Welzijn en bij voorkeur specifiek ervaring met IZA.

  • Kandidaat heeft meerjarige werkervaring op het gebied van Project- en Procesmanagement in het sociaal domein.

  • Op CV aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie, bij voorkeur gemeente.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.