Parttime
Utrecht
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG7, SDG9

Startdatum

01-09-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

30-06-2025

Standplaats

Elst

Deadline

18-08-2024

Uurtarief

80 euro p/u

Sector

Administratief Secretarieel, Financieel Economisch, ICT Informatievoorziening, Overheid, Personeel en Organisatie



Sinds 1 januari 2021 is de Gemeenschappelijke Regeling Groene Metropoolregio Arnhem-Nijmegen (GMR) gestart. Dit is een samenwerkingsverband van 18 gemeenten. Kort samengevat is de gezamenlijke ambitie van de Groene Metropoolregio:

• we positioneren ons als dé groene metropoolregio van ons land;

• we profileren ons als dé (inter)nationale circulaire topregio 2050;

• we werken samen aan dé ontspannen groeiregio in balans.

De Groene Metropoolregio werkt aan vijf grote opgaven. Op www.groenemetropoolregio.nl en op vind je meer informatie over de regio en de verschillende opgaven.

Regionaal Expertiseteam Energie

In 2023 is het Regionaal Expertiseteam Energie (REE) opgericht. Het is een samenwerking tussen overheid en bedrijven, specifieker; 16 participerende gemeenten en bedrijfsleven vertegenwoordigd in VNO-NCW Midden.

Het REE ondersteunt bedrijven bij het terugdringen van het aardgas en elektriciteitsverbruik en het vergroten van duurzame oplossingen. Momenteel valt het REE organisatorisch onder een van de vijf opgaven van de GMR, te weten Circulaire Regio. In de toekomst zal het REE waarschijnlijk ondergebracht worden bij The Economic Board.

Het REE omvat een klein kernteam dat, samen met energie-experts uit de regio, bedrijven en instellingen adviseert. Werkzaamheden van het REE zijn:

  • Het leveren van maatwerkadvies aan bedrijven op het gebied van energietransitie (via een expertpool);

  • Het bundelen van vragen en bieden van collectief advies aan ondernemers en het collectief opzetten van programma’s (bv. Gezamenlijke inkoop energie);

  • Het matchen van lokale vragen met regionaal aanbod.


Kenmerken van het REE zijn: regionale focus, proactief, gericht op de praktijk, onafhankelijk, transparant en betrouwbaar, ontsluiten van kennis en ervaringen, vraagbaak voor alle partijen en verbinden, met het oog op een langdurige samenwerking tussen overheid en bedrijfsleven.

Opdracht Financieel administratief medewerker

Het REE zorgt voor het verstrekken van energieadviezen aan bedrijven. Jouw taak is deze workflow goed te administreren zowel voor wat betreft accountmanagement (bijhouden CRM systeem) als het bijhouden en registreren van klantcontacten en financiële stromen ten behoeve van het afleggen van financiële verantwoording. Je functioneert praktisch als procesondersteuner om het REE nóg effectiever te maken.

Je werkt hierbij in een klein kernteam bestaande uit een programmamanager, een accountmanager en een communicatiemedewerker.

Je werkt in een publiek- private samenwerking. Functionele opdrachtgever is de GMR. De programmamanager REE stuurt jou aan. Je legt verantwoording af aan de stuurgroep van het REE.

De huidige ingehuurde opdrachtnemer zal ook een offerte uitbrengen op deze opdracht.

Verantwoordelijkheden

  • Je denkt mee in het bouwen en onderhouden van een goede administratie;

  • Je voert een voor-toets uit op subsidieaanvragen die door bedrijven worden ingediend via gemeenten die aangesloten zijn bij het REE (check op volledigheid);

  • Afhandeling van subsidieaanvragen bij deelnemende gemeenten aan het REE;

  • Je zorgt voor een correcte, volledige en tijdige verwerking van gegevens in de (financiële) administratie, zoals relatiegegevens (in een CRM systeem Hubspot);

  • De verwerking van (digitale) facturen in afstemming met de financiële medewerkers van de GMR;

  • Je verzorgt (in afstemming met de programmamanager) de financiële administratie en boekhouding van het REE;

  • Het bijhouden van agenda’s en het plannen van afspraken voor de werkgroep en stuurgroep van het REE, alsmede de verslaglegging van deze overleggen;

  • Overige ondersteunende werkzaamheden oa voor de programmamanager en accountmanager; inplannen van afspraken, beleggen van meetings en bijeenkomsten;

  • Je verwerkt binnenkomende (digitale) post en telefoonverkeer.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-09-2024, tot en met 30-06-2025 voor 12 - 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen



  • Aantoonbaar afgeronde bachelor in een relevante richting (bijvoorbeeld Business Administration);

  • Aantoonbaar ervaring in de wereld van Energie en Duurzaamheid;

  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar recente ervaring in een relevante rol met subsidiedossiers en revolverende fondsen bij lokale overheden;

  • Aantoonbaar minimaal 3 jaar recente werkervaring in een relevante rol met financiële administratie;

  • Aantoonbaar taalniveau Nederlands op minimaal C1- niveau;

  • Aantoonbare beheersing van geautomatiseerde boekhoudsoftware, een CRM systeem, Microsoft, Excel en Powerpoint;

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-09-2024, tot en met 30-06-2025 voor 12 - 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Je bent flexibel in tijden en werkzaamheden.

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
    (Indien het cv (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het cv is in het Nederlands gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar) en bij voorkeur in PDF-formaat. In het cv dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum (MAAND EN JAAR) van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
    NB. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden. Daarnaast dient u bij alle eisen en de gunningscriteria kwaliteit de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en de gunningscriteria kwaliteit kan leiden tot uitsluiting.)


Wensen



  • Aantoonbaar ervaring in de wereld van Energie en Duurzaamheid; > 1 jaar is 10%, >2 jaar is 25%, > 3 jaar is 50%

  • Aantoonbaar taalniveau Engels op B2- niveau;


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.