Fulltime
Groningen
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG1, SDG16, SDG3

Startdatum

01-10-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

30-09-2025

Standplaats

Krewerd

Deadline

18-08-2024

Uurtarief

100 euro p/u

Sector

Management, Overheid, Zorg en Welzijn


De gemeente Eemsdelta zoekt een locatiemanager voor de gemeentelijke noodopvang van vluchtelingen uit Oekraïne. Er zijn twee noodopvanglocaties in Eemsdelta: 1 locatie in voormalig verzorgingshuis Luingaborg in Bierum (opvang voor circa 100 vluchtelingen) en 1 locatie in Menterne in Wagenborgen (opvang voor circa 75 vluchtelingen). Ook zijn er vluchtelingen uit Oekraïne binnen de gemeente in de particuliere opvang (circa 45 vluchtelingen) ondergebracht bij inwoners. We zoeken een fulltime locatiemanager die dagelijks leidinggeeft aan het team van ongeveer 10 medewerkers (woonbegeleiders, huismeester en tolken,) tevens de medewerkers Schoonmaak en Beveiliging (inhuur) aanstuurt en de opvang goed weet te organiseren en hieraan vanuit de menselijke maat invulling weet te geven. Inhuur vindt in eerste instantie plaats voor één jaar met mogelijkheid van verlenging.
Opdrachtomschrijving
In de rol van locatiemanager ben je verantwoordelijk in de breedste zin voor de gang van zaken van de Gemeentelijke Opvang Oekraïne locaties Bierum en Wagenborgen en de Particuliere Opvang binnen Eemsdelta. Je signaleert aandachtspunten en vraagstukken en weet deze te vertalen naar de praktijk. De locatiemanager is eerste aanspreekpunt voor externe partijen en zorgt voor een goede afstemming en communicatie. Het takenpakket bestaat uit de volgende werkzaamheden:

  • Is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en resultaten van de vluchtelingenopvang binnen de gemeente Eemsdelta.

  • Draagt zorg voor het opstellen en realiseren van een jaarplan en uitvoeren van de visie. Doet voorstellen voor verbetering en zorgt voor een goede implementatie van nieuw beleid en/of wijzigingen in de uitvoering.

  • Coacht, ondersteunt, motiveert en stimuleert medewerkers en bewoners, fungeert als eerste aanspreekpunt en signaleert problemen en neemt indien nodig maatregelen. Je zorgt voor een veilige en prettige werk- en woonomgeving.

  • Eindverantwoordelijk voor de organisatie op de twee gemeentelijke opvanglocaties en voor het ambulante team Particuliere Opvang Oekraïne;

  • Verantwoordelijk voor contact en onderhoud met instanties als de gemeente, politie, brandweer, VRG, Dorpsbelangen Bierum en Wagenborgen, Werkbedrijf Eemsdelta, toeleveranciers, beveiliging, bouwbedrijven, verhuurder locaties, tevens eerste aanspreekpunt voor externe contacten;

  • Verantwoordelijk voor begroting en budgetten.


Op deze Groningen huurt in opdracht zijn onze inkoopvoorwaarden van toepassing (zie bijlagen), de inschrijver gaat met het indienen van zijn/haar offerte hiermee akkoord.

Kandidaatomschrijving



  • HBO werk- en denkniveau met hands-on mentaliteit;

  • Weet te werken vanuit een visie en missie welke passend is bij de kernwaarden van de Gemeente Eemsdelta: aantrekkelijk, betrouwbaar, dichtbij, innovatief en samen;

  • Vanuit een hulpverlenende houding de vluchteling de kans kunnen bieden om weer zoveel mogelijk (zelf) weer vorm te geven aan het dagelijks leven;

  • Ruime leidinggevende ervaring;

  • Aantoonbare meerjarige ervaring met de opvang van vluchtelingen of asielzoekers;

  • Ruime kennis van de sociale kaart (binnen de Gemeente Eemsdelta.)

  • Weet bij crisissen en incidenten het hoofd koel te houden, verantwoordelijkheid te nemen en te handelen en neemt partijen mee in gevolgen/consequenties en komt met (praktische) oplossingen;

  • Zakelijke manier van kijken en redeneren, maar weet wel de menselijke maat in het oog houden;

  • Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie.


Interviewplanning


De sollicitatiegesprekken staan gepland in week 35.

Toelichting op rooster


De opdracht staat voor gemiddeld 36 uren per week uit.

Eisen



  • Ervaring met Oekraïense vluchtelingen binnen een GemeenteKandidaat heeft ervaring met Oekraïense vluchtelingen binnen een gemeente.

  • Hbo-opleidingKandidaat heeft een afgeronde Hbo-opleiding.

  • Op locatie werkenKandidaat kan 80% van de tijd op locatie werken en heeft hiervoor eigen vervoer.


Wensen



  • Ervaring met begrotingen en budgetten
    Kandidaat beschikt over recente en relevante werkervaring op het gebied van begrotingen en budgetteren.

  • Ervaring met contacten houden met verschillende instanties
    Kandidaat heeft recente en relevante ervaring met het houden van contacten van verschillende instanties. Denk hierbij om politie, brandweer, dorpsbelangenverenigingen en lokale bedrijven.

  • InterviewBij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. De kandidaten die worden uitgenodigd voor een gesprek worden tijdens dit gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven bij de opdrachtomschrijving/kandidaat omschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.

  • MotivatiebriefBij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. U geeft in uw motivatiebrief aan waarom u geschikt bent voor deze opdracht en met welke ervaring dit te onderbouwen is.

  • Recente en relevante werkervaring op het gebied van vluchtelingen opvang en binnen een politiek bestuurlijke omgeving
    Kandidaat beschikt over recente en relevante werkervaring op het gebied van vluchtelingen opvang binnen een politiek en bestuurlijke omgeving


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.