Fulltime
Drenthe
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG10, SDG16, SDG17

Startdatum

12-08-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

12-08-2025

Standplaats

Hoogeveen

Deadline

11-08-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Overheid, Zorg en Welzijn



Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Bij de Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) zijn wij op zoek naar een ervaren (interim) manager of programmamanager Opvanglocaties Oekraïne en noodopvang Asielzoekers met ruime ervaring in een politiek/bestuurlijke.

Als verantwoordelijke voor meerdere opvanglocaties, momenteel 14, en meer dat 600 opvangplekken, ben je eindverantwoordelijk voor de aansturing. Het team heeft als belangrijkste taak het zorgen voor het welzijn van de vluchtelingen uit Oekraïne en de noodopvang asielzoekers die verblijven in de opvanglocaties. Als manager ben je verantwoordelijk voor de locaties, het aantal benodigde opvangplekken, de faciliteiten op de locaties en de totale bemensing (locatiemanagers, beveiliging, begeleiding, etc.). Daarnaast ben je ook verantwoordelijk voor de algehele bedrijfsvoering van de opvanglocaties, inclusief financiële middelen en verantwoording (SISA). Tot slot neem je deel aan de bestuurlijke overleggen c.q. provinciale overleggen zoals de regionale asieltafel, waarin de opgave vastgesteld en gemonitord wordt.

Als manager ben je verantwoordelijk bij de volledige HR-cyclus voor het personeel van de opvanglocaties (locatiemanagers, ondersteuners locatiemanagement, projectleider). Dit omvat onder andere zorgen voor voldoende capaciteit, resultaatgerichte afspraken, werving en selectie, indiensttreding, contracten en voortgangsgesprekken. Bovendien bewaak je de verantwoordelijkheden en de gestelde kaders en leg je (overkoepelende) procedures vast.  Ook ben je verantwoordelijk voor het onderhouden van contacten met Veiligheids-Regio Drenthe (VRD) op regionaal niveau. Dit omvat onder andere beschikbare capaciteit, voorbereiding van bestuurlijke overleggen en het in positie brengen van burgemeesters. Je maakt en bewaakt afspraken met aanverwante programma's en projecten, en draagt zorg voor de prioritering en bewaking van de uitvoering en coördinatie binnen het crisisteam.

Ten slotte ontwikkel je als verantwoordelijke een relatienetwerk en bevorder je samenwerking met andere organisaties en partijen. Je bewaakt en beheert ook contracten en legt waar nodig nieuwe contracten vast. Kortom, als verantwoordelijke voor meerdere opvanglocaties ben je belast met de totale bedrijfsvoering, het personeelsbeheer, en het onderhouden van contacten met diverse partijen.

Ook verwachten we een zorgvuldige overdracht van beleid en het openen van opvanglocaties vluchtelingen aan de beleidsmedewerker en projectorganisatie. Je fungeert als coach van de teamleider opvang vluchtelingen en de beleidsondersteuner. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor een aantal opdrachtgeverschappen waaronder vitale vakantieparken.

Jouw profiel

  • Ruime ervaring als (interim) manager of programmamanager in een politiek/bestuurlijke en dynamische omgeving en in het sociaal domein;

  • Ervaring met vergelijkbare processen, zoals het transformeren van de crisisorganisatie naar een beheersorganisatie is een pré;

  • Positieve, resultaatgerichte leider met natuurlijk overwicht en ervaring in het leiden van complexe processen;

  • Omgevingsbewust van deze opgave in de maatschappij;

  • In staat om strategisch denken te combineren met een uitvoeringsgerichte aanpak;

  • Flexibel in werktijden en beschikbaarheid.


 

Competenties

  • Ondernemend/proactief;

  • Doortastend;

  • Omgevingsbewustzijn;

  • Communicatief sterk.


Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland via teams op donderdag 15 augustus 2024 van 13:00 uur uur tot 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 14 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

 

Eisen



  • Aantoonbare werkervaring binnen de vluchtelingenopvang in een aansturende rol;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau;

  • Minimaal 3 jaar ervaring als manager/afdelingshoofd bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaren;

  • Per direct beschikbaar.


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring en affiniteit met integraal werken, benaderen en het afwegen van verschillende belangen.

  • Aantoonbare werkervaring in de aansturing van teams van minimaal 25 personen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de vluchtelingenopvang in een aansturende rol

  • Minimaal 5 jaar werkervaring als manager/afdelingshoofd bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 8 jaren;


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.