Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG17, SDG4, SDG9

Startdatum

07-08-2024

Aantal uur per week

40 uur p/w

Einddatum

07-08-2024

Standplaats

Rotterdam

Deadline

06-08-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

ICT Informatievoorziening, Onderwijs Wetenschap Cultuur



Als interim coördinator ben je verantwoordelijk voor coördinatie van de werkzaamheden en begeleiding van je collega’s binnen je eigen team.  Je fungeert als verlengstuk van de teamleider en je draagt zorg voor het kwalitatief hoogwaardige beheer van de onderwijskundige applicaties van Albeda. Je bent het eerste aanspreekpunt binnen jouw team voor alle teamleden. Je ondersteunt en motiveert je collega’s en je stelt hun in staat om het beste uit zichzelf te halen. Je onderhoudt nauw contact met andere coördinatoren, proceseigenaren, key-users en overige belanghebbenden. Het functioneel aansturen van de functioneel beheerders is het inbedden van de nieuwe change processen, deze stroomlijnen en het bijhouden en sturen van wijzigingsverzoeken, prioriteren van taken en het maken van impactanalyses in samenwerking met de collega’s van informatiemanagement. Daarnaast fungeer je als sparringpartner over jouw domein in het kernteam functioneel beheer en changeoverleg met de informatiemanagers. Als team coördinator ben je de spil in de dagelijkse bedrijfsvoering en signaleer je knelpunten en stelt de prioriteiten waar nodig.
Daarnaast stem je de inzet van Functioneel Beheer in het Afas project af met het projectteam en coördineer je (de voorbereiding op) de overdracht vanuit dit project naar beheer.

Resultaatgebied (KPI)

  1. Operationeel beheer

  2. Gebruikersondersteuning (klant)

  3. Datakwaliteit op orde

  4. Proces en wijzigingenbeheer

  5. Proactief en Continu verbeteren op doorontwikkelingen

  6. Kennisborging

  7. Onderwijsbehoeftes> vertalen naar reactietermijnen conform de SLA

  8. Wijzigingen beheer en overdracht naar beheer vanuit projecten


Taken als coördinator

  • Aansturing, coördineren van werkzaamheden van de functioneel beheerders

  • Beheren van de planning, inzet op projecten

  • Voortgang en functioneringsgesprekken voorbereiden en aansluiting in de gesprekken cyclus

  • Tussentijdse gesprekken m.b.t. de KPI’S (Bila)

  • Verantwoordelijk voor het ondersteunen van gebruikers, gebruikersbeheer, het bijhouden van de registratie van meldingen en het oplossen van vragen en incidenten via TopDesk;

  • Vertaling businessvraagstukken naar impactanalyses en waar nodig functionele ontwerpen;

  • Onderhouden contacten met softwareleveranciers op gebied van functionaliteiten;

  • Aansturen en coördineren van testen van updates van de nieuwe systeemversies;

  • Afstemming van de inzet van Functioneel Beheer in het Afas project met het projectteam en coördinatie van (de voorbereiding op) de overdracht vanuit dit project naar beheer.


Competenties

  • Analytisch vermogen: Je kunt complexe vraagstukken doorgronden en vertalen naar concrete acties.

  • Communicatieve vaardigheden: Je communiceert helder met verschillende stakeholders, zowel mondeling als schriftelijk.

  • Leiderschap en samenwerking: Je kunt een team van functioneel beheerders aansturen en bent in staat om samen te werken met andere afdelingen en leveranciers.

  • Kennis van HR of (bij voorkeur: en) financiële processen

  • Samenwerken: Je bent goed in staat om samen te werken met andere afdelingen

  • Verandermanagement: Je vindt het leuk om continue te blijven verbeteren (lean)


Functie-Eisen

  • Ervaring op het gebied van functioneel beheer (1 a 2 jaar);

  • Je bent klantgericht en proactief;

  • Je kunt onder tijdsdruk overzicht houden over je werk;

  • Je kunt werken binnen een teamverband;

  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden;

  • Je raakt niet snel in de stress en kan overzicht bewaren;

  • Je hebt een proactieve en servicegerichte instelling;

  • Je bent daadkrachtig en beschikt over een hoog probleemoplossend vermogen

  • Analytisch denkvermogen

  • Je weet mensen te motiveren, te inspireren en te enthousiasmeren

  • De coördinator vergt een grote mate van zelfstandig- en verantwoordelijkheid;

  • Lean (green-belt) gecertificeerd

  • Je bent een bruggenbouwer tussen Functioneel Beheer en de gebruikers.


Eisen



  • Ervaring op het gebied van functioneel beheer (1 a 2 jaar);

  • Lean (green-belt) gecertificeerd

  • Minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke management rol


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.