Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG17, SDG9

Startdatum

19-08-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

18-08-2025

Standplaats

Den Haag

Deadline

04-08-2024

Uurtarief

115 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Overheid, Techniek



Je staat als assetmanager aan de start (het initiatief) en aan het einde van verschillende processen met betrekking tot de assets waarvoor jij verantwoording draagt. Van advisering en projectbrieven tot aan oplevering en nazorg. Je vertaalt portefeuilleplannen naar de uitvoering. Daarmee maak je inzichtelijk wat de impact is van beleid op de uitvoering. Je signaleert eventuele problemen met de uitvoerbaarheid van beleid en maakt (in samenspraak met de klant) keuzes voor wat betreft de opdrachtverstrekking. Waar dingen niet goed gaan of vast dreigen te lopen, voel jij je verantwoordelijk om deze weer vlot te trekken en op te lossen. Je motiveert en faciliteert de verschillende adviseurs, projectleiders en anderen zodat zij hun specialismen optimaal tot uiting kunnen laten komen ten goede van de assets. Dit geldt binnen projecten en bij beheer maar ook bij toekomstige ontwikkelingen. Je bent op de hoogte van alles wat relevant is in en rond jouw assets. Je bewaakt hierbij het klant- en pandbelang. Uitgangspunt daarbij is dat je met jouw team, binnen de mogelijkheden, tot de beste keuzes komt voor jouw assets. En dat afgezet tegen de hele portefeuille van het Rijksvastgoedbedrijf. Soms kan iets goed zijn voor het pand, maar niet voor de voorraad. Daarbinnen moet je een optimale afweging weten te maken.

Als assetmanager vervul je de een centrale regierol als het gaat om de vastgoedcomplexen en heb je diverse taken en rollen in de huisvestingsketen binnen het Rijksvastgoedbedrijf. Hierin onderscheiden we vier hoofdtaken voor deze opdracht;

Gemandateerd eigenaar namens het RVB;

Vertaalt het beleid van de organisatie naar de onderhoudskwaliteit van het vastgoed en treedt op als intern opdrachtgever richting beheer & projecten.

Voert de inhoudelijke regie op de levensduur van toegewezen vastgoedcomplexen en stuurt de ontwikkelrichting op de middellange termijn.

Schakelt indien specialistische kennis in (vanuit het RVB) op juridische, financiële en technische gebieden van vastgoedbeheer.

Stelt budgetten op voor individuele assets en prioriteert de uit te voeren werkzaamheden (prioriteren & programmeren).

Voorziet de noodzakelijke investeringen in het vastgoed zorgt voor het verkrijgen van draagvlak binnen de (bestuurlijke) context. Speelt daarbij in op de uitkomsten van onderhandelingsprocessen en/of verschuivingen in beleidsdoelen. Maakt hiervoor verbinding met betrokken stakeholders vanuit het eigen aandachtsgebied.

Levert voorstellen met betrekking tot verwerving, afstoot en investeringen van assets.

Managet verhuur- en inhuurcontracten.

Werkt op tactisch niveau en schakelt steeds met de afdeling strategie en portefeuillemanagement:

Werkt binnen kaders vastgesteld door portefeuillemanagement.

Stelt assetplannen op en integreert verschillende aandachtgebieden.

Adviseert portefeuillemanagement vanuit het assetplan over strategisch portefeuilleplan.

Stelt heldere doelstellingen vast die in lijn zijn met de doelstellingen van het RVB als met de geformuleerde wensen van de klant.

Overlegt over voorgenomen projecten met de portefeuillemanager over financiële en andere kaders en kwalitatieve en kwantitatieve aspecten. Betrekt specialistisch adviezen van relatiebeheer, instandhouding, ruimtelijke planvorming, omgeving en financiën.

Werkt op tactisch niveau en schakelt steeds met de uitvoerende afdelingen van het RVB:

Programmeert en prioriteert de benodigde werkzaamheden binnen de gegeven kaders (MOIP) en initieert de uitvoering door het opstellen van projectbrieven.

Houdt zicht op de ontwikkeling van kosten en benodigde capaciteit op korte en lange termijn in relatie tot een meerjarenplan investeringsplan (MOIP), met aandacht voor kostenbeheersing, capaciteit, meerjarige visie, integraliteit & risicogericht.

Is verantwoordelijk voor het inzichtelijk maken van het onderhoudsniveau en het benodigde onderhoudsbudget op zowel korte als lange termijn, zowel voor planmatig als niet-planmatig onderhoud.

Bent flexibel inzetbaar in opdracht van het MT assetmanagement op urgente werkzaamheden:

Werkzaamheden binnen een politiek bestuurlijke () omgeving;

Werkzaamheden binnen een complexe omgeving van asset- en projectmanagement waaronder capaciteitstekorten, omgevingsinvloeden (beperkingen), tegengestelde belangen bij stakeholders, etc.

Weet mensen met elkaar te verbinden, is probleemoplossend en heeft hierin een positieve benadering;

Kan als procesbegeleider optreden namens assetmanagement bij ontwikkelingen binnen het RVB.

Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je als assetmanager:

Een betrouwbare vertegenwoordiger bent van onze organisatie richting de klant;

Gevoel hebt voor politiek-bestuurlijke belangen;

Van nature de samenwerking zoekt met collega’s binnen het gehele bedrijf.

Affiniteit hebt met concernhuisvesting in het algemeen (Corporate Real Estate management) en/of rijkshuisvesting in het bijzonder (pré).

Meest essentiële competenties

De assetmanager die wij zoeken beschikt over de volgende essentiële competenties:

Zelfvertrouwen;

Lef;

Kunnen beïnvloeden;

Organisatiesensitief

Social skills;

Positieve energieke uitstraling, enthousiast;

Gelijkwaardige gesprekspartner;

Stevigheid vanuit je professie in rol en positieve in relatie tot interne en externe stakeholders;

Resultaatgericht;

Vraagt niet maar pakt zijn/haar rol;

Besluitvaardig;

Organiseren, doorpakken en afmaken.

Eisen



  • Eis01: De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde Hbo-opleiding op het gebied van vastgoed.Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleidingen moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen of het diploma is behaald zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

  • Eis02: De aangeboden kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar ervaring met assetmanagement in dienst van of als vertegenwoordiger van een publieke opdrachtgever, waarbij aantoonbaar sprake is van de volgende aspecten:• Eigenaarsaspecten waaronder bepalen van (onderhouds)beleid, optreden als intern opdrachtgever, samenwerken met specialisten (juridisch, technisch, financieel, etc.)
    • Meerjarige onderhoudsprogramma’s, programmeren en prioriteren van werkzaamheden in overleg met een gebruiker/ klant.
    • Het opstarten van projecten.
    • Contractmanagement (huurpanden)

    Toelichting: Deze kennis moet duidelijk zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem bij welke opdrachtgever deze werkervaring is opgedaan en de periode [mm-jjjj]. Bij het niet benoemen van het aantal jaren waarin de kennis is opgedaan en bij welke opdrachtgever, zal de aanbieding terzijde worden gelegd.

  • Eis03: De aangeboden kandidaat verklaart dat hij/zij beschikbaar is conform het opdrachtprofiel (uren en opdrachtperiode inclusief eventuele verlengingen). Met als startdatum, uiterlijk een maand na gunning opdracht i.v.m. een mogelijke opzegtermijn.Toelichting: De opdrachtnemer deelt zijn werkzaamheden zelfstandig in. Wel vindt, voor zover dat voor de uitvoering van de opdracht nodig is, afstemming met het Rijksoverheid plaats in geval van samenwerking met anderen, zodat deze optimaal zal verlopen. Indien noodzakelijk voor de werkzaamheden richt de opdrachtnemer zich naar de arbeidstijden bij het Rijksoverheid.


Wensen



  • Wens01: De mate van ervaring als gemandateerd eigenaar en/of regiehouder binnen een publieke vastgoedbeheersorganisatie.
    Aspecten: • Vertaling van beleid naar onderhoudskwaliteit en projectinitiatieven.
    • Samenwerking met specialisten.
    • Creëren van draagvlak binnen een bestuurlijke context.
    • Managen verhuur- en inhuurcontracten.

  • Wens02: De mate van ervaring in werken op tactisch niveau en de samenwerking met strategie en/of portefeuillemanagement.
    Aspecten:
    • Werkt binnen kaders vastgesteld door portefeuillemanagement.
    • Opstellen assetplannen.
    • Advisering aan portefeuillemanagement over strategisch portefeuilleplan.
    • Opstellen doelstellingen in lijn met organisatiedoelstellingen en wensen van de klant.

  • Wens03: De mate van ervaring in werken op tactisch niveau en de samenwerking/aansturing van uitvoerende afdelingen (projectleiders, objectmanagers, etc.).
    Aspecten:
    • Programmeren en prioriteren van benodigde werkzaamheden (opstellen MJOP) en initiëren van projecten door het opstellen van projectbrieven.
    • Zicht houden op de ontwikkeling van kosten en benodigde capaciteit op korte en lange termijn in relatie tot de MJOP.

  • Wens04: De mate van ervaring om flexibel ingezet te kunnen worden op urgente werkzaamheden.
    Aspecten:
    • Werkzaamheden binnen een politiek bestuurlijke (complexe) omgeving gericht op assetmanagement en projectmanagement (troubleshooter);
    • Verbinder en een probleemoplosser
    • Optreden als procesbegeleider (ongeacht de inhoud).


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.