Parttime
Gelderland
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG17, SDG3, SDG4

Startdatum

09-09-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

31-08-2025

Standplaats

Nijmegen

Deadline

26-08-2024

Uurtarief

110 euro p/u

Sector

Management, Zorg en Welzijn



Kinderen zijn de toekomst. Daarom willen we in het rijk van Nijmegen dat ieder kind zo gezond en veilig mogelijk opgroeit. Dat doen we samen.  We willen, met ouders en jeugdigen, en partners als zorgaanbieders, lokale teams en jeugdbescherming; onderwijs een verandering doorvoeren: kinderen minder uit huis geplaatst, gezinsgericht, zo normaal mogelijke oplossingen bij opgroei- en opvoedingsvraagstukken. Deze beweging wordt onder andere gestimuleerd in het Regionaal Expertteam (RET). www⁠.jeugdregionijmegen.nl

Het RET is een netwerk wat gezamenlijk beoogt voor iedere jeugdige en het gezin uit de regio een passende oplossing met perspectief te vinden. Ook bij vastgelopen vragen, dus ongeacht de complexiteit van de zorgvraag.  Verwijzers van de jeugdbescherming of lokale teams kunnen voor advies terecht bij de experts uit dit netwerkteam. De experts hebben een brede vertegenwoordiging van expertise op het gebied van ggz, LVB, jeugd & opvoedhulp en onderwijs. Ook ervaringsdeskundigen kunnen deelnemen.  Bij voorkeur sluiten ouders aan. Van de zorgvragen die gesteld worden leren wij. Bijvoorbeeld voor advisering over het (jeugd) zorgstelsel. Het doel van het RET is hiermee tweeledig.

Verantwoordelijkheden

De voorzitter is de spin in het web rondom alles wat met het RET te maken heeft. Zo ben je eerste aanspreekpunt voor iedereen die gebruik wil maken van de expertise van het RET. Jij adviseert direct of weet de juiste mensen aan elkaar te koppelen. Dit doe je telefonisch en via mail, maar ook door bijvoorbeeld aan te sluiten bij MDO’s.

Daarnaast ben je de voorzitter van de RET-tafel die tweewekelijks bij elkaar komt. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het voorbereiden en voorzitten van het overleg met alle betrokkenen. Dit kan ook een voorgesprek met ouders zijn. Ook na een gesprek laat je niet los, maar volg en stimuleer je de opvolging van het advies.

Tevens kan je ingezet worden als procesregisseur. Hierin trek je gedurende een wat langere periode samen op met de lokale teams of jeugdbescherming of arts om zorgvragen die zijn vastgelopen op inhoud of op samenwerking los te trekken.

Tot slot heeft de voorzitter een belangrijke rol in het signaleren en leren ten behoeve van een verbetering van het zorgstelsel. Hierin werk je samen vanuit een sterk driehoek van contractmanager, beleidsadviseur en voorzitter.

Als voorzitter van het RET werk je veelal zelfstandig zonder vaste werkplek. Je werkt veel telefonisch en je sluit digitaal of fysiek aan bij MDO’s. Je maakt deel uit van het RET-netwerk en van de driehoek contractmanager, beleidsadviseur en voorzitter. Hiermee stem je periodiek af.

De kandidaat is zo spoedig mogelijk inzetbaar, exacte datum in overleg tot en met 31 juli 2025 voor 16 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 X 1 jaar.

Eisen



  • Je bent 5 dagen per week zeer flexibel beschikbaar en in ieder geval op de donderdagmiddag.

  • Je hebt aantoonbare ervaring als voorzitter en/of als procesregisseur in het zorg en/of onderwijs en/of veiligheidsdomein.

  • Je hebt in de afgelopen 7 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en ervaring in het zorg en/of onderwijs en/of veiligheidsdomein.

  • Je werkt de afgelopen 5 jaar aantoonbaar minimaal op hbo werkervaring en denkniveau door opleiding en/of werkervaring

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.


Wensen



  • Je bent in staat om perspectief van jeugdigen en ouders mee te nemen in de oplossingsrichtingen Noem hier 2 concrete voorbeelden die je hebt bedacht. Per concreet voorbeeld 10%. Totaal 20%

  • Je hebt aantoonbare ervaring als procesregisseur bij multidisciplinaire zorgvragen. > 2 jaar = 10% , > 3 jaar = 20% , >4 jaar = 30% , >5 jaar = 40%

  • Je hebt aantoonbare ervaring als voorzitter bij multidisciplinaire overleggen (MDO’s). > 2 jaar = 10% , > 3 jaar = 20% , >4 jaar = 30% , >5 jaar = 40%


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.