Fulltime
Drenthe
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG10, SDG3, SDG8

Startdatum

08-08-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

08-02-2025

Standplaats

Hoogeveen

Deadline

07-08-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Management, Overheid, Zorg en Welzijn



Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
Bij de Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen zijn wij binnen de eenheid Dienstverlening & Activering, team Zorg op zoek naar een afdelingshoofd Zorg/Wmo.

Als afdelingshoofd Zorg ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van in totaal 56 medewerkers in afstemming met de teamleider zorg. Je hebt gesprekken met medewerkers en lost dagelijkse problemen op. Je legt verbinding met de rest van de organisatie zodat je weet wat er speelt en het team op de hoogte kan houden. Daarnaast ben je sterk als het gaat om strategische ontwikkelingen. Je stuurt de projectleiding binnen de toegang aan ten aanzien van de beschermd wonen en hebt deelname aan het kernteam Wmo inzake de tactische en strategische ontwikkelingen. Je hebt de daadkracht om te sturen op de transformatiebeweging binnen het zorglandschap. Als afdelingshoofd ben je budgetverantwoordelijk voor alle Wmo taken en daarbij ook verantwoordelijk in het opstellen van de begroting 2024 en je bent lid BMT van de eenheid D&A.

Op dit moment is er een doorontwikkeling van de organisatie ingezet. Volgend jaar gaan we als organisatie een nieuwe fase in. Dit doen we op basis van onze missie en visie en de kernwaarden Vertrouwen, Verbinding en Eigenaarschap. Ieder team staat voor de opgave om in beweging te komen. Je inspireert en laat het goede voorbeeld zien. Ook draag je bij aan de doorontwikkeling van de eenheid naar een goed werkend netwerk. Hierbij ben je mensgericht, luister je naar de behoeften van je team en heb je je blik op de toekomst.

Competenties

  • Strategisch;

  • Proactief;

  • Empathisch;

  • Mensgericht;

  • Laagdrempelig/goed benaderbaar;

  • Daadkrachtig;


Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals: 1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 augustus 2024 9 tot 12 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 13 augustus 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Eisen



  • Beschikbaar per 1 september 2024;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingshoofd bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met aansturing van teams van minimaal 25 personen;

  • Aantoonbare werkervaring met het schrijven van collegevoorstellen en bestuurlijke memo’s;

  • Aantoonbare werkervaring met het uitdragen en sturen van een visie, noem hierbij een concreet voorbeeld;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met beleidsontwikkelingen van de Wmo;


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.