Parttime
Groningen
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG7, SDG9

Startdatum

16-09-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

31-12-2024

Standplaats

Hoogezand

Deadline

21-08-2024

Uurtarief

140 euro p/u

Sector

Overheid, Project- en Programmamanagement


Deze functie biedt jou de kans om samen vorm te geven aan de toekomstbestendige gemeente die wij voor ogen hebben. Bouw jij met ons mee? Dit is waarom wij jou nodig hebben Met ruim 60.000 inwoners is Midden-Groningen de derde gemeente van de provincie. Een ambitieuze gemeente waar iedereen met plezier kan wonen, leven, recreëren, ondernemen en werken. Samen met inwoners, bedrijven en organisaties maakt de gemeente deze ambitie mogelijk. Een ruimtelijke sfeer met pittoreske dorpen, stoere boerderijen en prachtige natuur. Maar ook een gemeente met een stedelijk karakter, nog geen kwartier rijden van de stad Groningen. Ons nieuwe Huis van Cultuur en Bestuur is voorzien van een theater, bibliotheek, muziekschool en grand café, kortom een prachtige ontmoetingsplek voor zowel inwoners als collega's. Een gemeente met grote kwaliteiten, maar ook met uitdagingen, zoals sociale achterstanden en aardbevingsproblematiek.

Waarom wij op zoek zijn naar jou?
Het domein Leefomgeving bestaat uit de teams Projecten & Grondzaken, VTH (vergunningverlening, toezicht en handhaving), Ruimtelijke en Economische ontwikkeling, Beheer Openbare ruimte, Afvalinzameling & Rioolbeheer, Gebiedsbeheer en een Stafbureau. Daarnaast maakt het programma Duurzaamheid & Energie onderdeel uit van dit domein. Alles wat in de leefomgeving gebeurt willen we integraal aanpakken.

De gevolgen van de gaswinning, energietransitie, de nieuwe Omgevingswet, voldoende betaalbare woningen realiseren; Midden-Groningen kent veel grote uitdagingen. Dankzij de hulp van het Nationaal Programma Groningen kunnen wij volop investeren in een omgeving die klaar is voor de toekomst.

Het team Projecten & Grondzaken speelt hierin een belangrijke rol. Samen met jouw 20 collega’s in je team houd jij je voornamelijk bezig met projecten in de fysieke leefomgeving, bestaande uit gebiedsontwikkelingen, (maatschappelijke) vastgoedopgaven en woning-bouwopgaven.

Kandidaatomschrijving


We zijn op zoek naar 2 projectleiders op senior niveau met uitgebreide werkervaring (meer dan 10 jaar), bij voorkeur binnen een gemeente, op het gebied van gebiedsontwikkeling, vastgoed en planologie. Je hebt een bewezen staat van dienst in het succesvol afronden van complexe en belangrijke projecten, waarbij je zelfstandig binnen vastgestelde kaders zoals budget, planning en kwaliteit hebt geopereerd.

Je hebt een goed overzicht van het speelveld en beschikt over uitstekende projectleiderschapsvaardigheden. Kennis van het openbaar bestuur, projectmanagement, regievoering, directievoering/bouwkundig toezicht, ruimtelijke ordening en infrastructuur is essentieel. Als senior projectleider weet je hoe je het kostenverhaal moet regelen en ben je een sterke coach voor junior en medior projectleiders en projectsecretarissen. Je bent vakbekwaam, ervaren en gericht op resultaten, en je tilt het projectleiderschap naar een hoger niveau.

Verder vragen we: 

  • Een afgeronde opleiding op minimaal Hbo-niveau in de richting van RO, vastgoed of planologie

  • Een afgeronde opleiding op het gebied van projectmanagement


Interviewplanning


De interviews vinden plaats tussen 2 en 6 september.

Toelichting op rooster


het gaat om 2 maal 24 uur. dus 2 kandidaten die beide 24 uur per week werken.

Eisen



  • Ervaring (I)uit het CV blijkt dat je meer dan 10 jaar ervaring hebt op senior niveau, op het gebied van gebiedsontwikkeling, vastgoed en planologie binnen een gemeente.

  • Ervaring (II)Uit het CV blijkt dat je meerdere complexe projecten succesvol hebt afgerond waarbij je zelfstandig binnen vastgestelde kaders (budget, planning en kwaliteit) hebt geopereerd.

  • inkoopvoorwaarden en overeenkomst van opdrachtuit de offerte blijkt dat de inschrijver akkoord gaat met de algemene inkoopvoorwaarden Levering en Diensten van de gemeente Midden-Groningen en de door de gemeente Midden-Groningen opgestelde overeenkomst van opdracht. (zie de bijlages bij voorwaarden voor deelname)

  • opleidingenUit het CV blijkt dat je minimaal een HBO-opleiding hebt afgerond in de richting van RO, vastgoed of planologie en tevens een opleiding projectmanagement hebt afgerond.


Wensen



  • Ervaring
    Hoe beter de ervaring aansluit, hoe meer punten.

  • InterviewBij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Tijdens de interviews wordt stil gestaan bij de genoemde eisen en gunningscriteria.

  • Opleidingen
    Hoe beter de opleidingen aansluiten, hoe meer punten.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.