Beleidsadviseur wonen
Gooise Meren
Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 3 maanden geleden
Vacature kenmerken
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.
We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.
Ook Gooise Meren staat gesteld voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede eigenaar van de oplossing.
We hebben een stevige organisatie die zichzelf continue ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.
Opdracht
Als beleidsadviseur Wonen werk je aan de volgende producten en taken:
- De woonzorgvisie: Het maken van een plan van aanpak voor de uitvoering van de Woonvisie. Jij bent verantwoordelijk voor het opstellen, coördineren, implementeren en regisseren van een plan van aanpak. Dit is op hoofdlijn een programma (voorlichtings- en stimuleringsaanpak). Het plan richt zich op ouderen bewust te maken van de mogelijkheden en belemmeringen van hun woning en woonomgeving om daar langer te blijven wonen.
- De implementatie van de Woonvisie en de vertaling daarvan naar onder meer pro0jecten in de sfeer van gebiedsontwikkeling, maar ook thema`s als doorstroming, betaalbaarheid, beschikbaarheid etc.
- Beleidsontwikkeling en bestuurlijke advisering op het gebied van wonen in het algemeen.
- Je draait volledig mee in de reguliere werkzaamheden zoals beantwoording vragen bewoners en stakeholders, overleg portefeuillehouder, afstemming met manager, bereidheid tot bijwonen van politieke avonden.
- Contacten onderhouden met diverse externe stakeholders, zoals corporaties, huurderbelangenorganisaties en adviesorganen.
- Je bent mede contactpersoon en aanspreekpunt in de regio Gooi en Vechtstreek en de MRA voor het beleidsveld Wonen.
- Het plan van aanpak en de uitvoering van taken op het gebied van woonurgentie, startersleningen, beschermd wonen, huisvesting van statushouders etc.
Competenties
- Samenwerken;
- Proactief;
- Ondernemend;
- Omgevingsbewust (integraliteit);
- Digitaal vaardig;
- Begenadigd schrijver van stukken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functie is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, de overige dagen in overleg invullen.
Gooise Meren hanteert hybride werken als formele werkvorm. Richtlijn hierbij is een verdeling van 50/50 betreffende thuiswerken en op kantoor werken. Digitaal vergaderen vindt plaats via MS Teams. Als afspraken naar mening van de opdrachtgever het best live/ op kantoor plaats vinden, wordt van inschrijver verwacht dat hij daartoe bereid is en haar/zijn agenda voldoende flexibel is.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland van op maandag 12 augustus 2024 tussen 13.00 uur en 15.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 9 augustus 2024 bericht. De gesprekken vinden bij voorkeur fysiek/digitaal plaats. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van de inhuuropdracht.
Deze uitvraag betreft een specialistische functie onder normale omstandigheden, waardoor er is gekozen voor een reactietermijn van 10 kalenderdagen.
Eisen
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
- Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur;
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente e/o woningcorporatie;
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal (spreken en schrijven).
Wensen
- Aantoonbare werkervaring in een politiek/bestuurlijke context;
- Aantoonbare werkervaring met projectmanagement;
- Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijdse interesse na 1040 uur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (5 punten).
- Minimaal 2 dagen per week fysiek aanwezig op locatie, waarvan in elk geval de maandag en andere dagen in overleg;
Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.