Fulltime
Drenthe
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG12, SDG8, SDG9

Startdatum

05-08-2024

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

05-09-2024

Standplaats

Hoogeveen

Deadline

04-08-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Management, Overheid



De samenwerkingsorganisatie werkt voor de gemeente De Wolden en de gemeente Hoogeveen. Alle medewerkers van deze gemeenten zijn in deze organisatie ondergebracht. Een tweehoofdige directie stuurt de organisatie aan. De organisatie is momenteel nog ingedeeld in 6 eenheden met elk een eigen MT, afdelingshoofden en teamleiders. De eenheid FLO (270 medewerkers) heeft vier afdelingshoofden. De eenheidsmanagers vormen met de directie het Centraal Management team dat adviseert aan de directie.

Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
In verband met het vertrek van de huidige interim eenheidsmanager zoeken wij vervanging tot c.a. 1 maart 2025.
Op dit moment zijn er een aantal zaken binnen de eenheid FLO die aandacht vragen:

Om te beginnen zijn dat bedrijfsvoering en ketensamenwerking. Het huidige MT heeft een koers uitgezet waarbij aandacht is voor budgetbeheer, inkoop, werkprocessen en assetmanagement. Dit professionaliseringsproces is onderdeel van het op orde brengen van de basis. Daarnaast staat de ketensamenwerking tussen teams onder druk, zowel tussen teams binnen de huidige eenheid als met teams daarbuiten.

Tot slot vragen de uitkomsten uit het medewerkersbetrokkenheidonderzoek bij de buitendienst aandacht. Daar wordt met externe expertise en ondersteuning gewerkt aan het normaliseren van de onderlinge verhoudingen.

Voor de interim eenheidsmanager ligt er de taak om samen met de huidige afdelingshoofden follow up te geven aan bovenstaande zaken. Verwacht wordt dat de kandidaat ervaring op deze gebieden meebrengt om de reeds ingezette lijn door te ontwikkelen en de eenheid mee te nemen in het proces naar de nieuwe organisatie.
We zoeken een betrokken eenheidsmanager die:

  • Een voorbeeldfunctie vervult binnen de verandering die de eenheid aan het doormaken is.

  • Aantoonbare ervaring heeft met het normaliseren van onderlinge verhoudingen.

  • Gedreven is om de basis van de bedrijfsvoering van de eenheid verder op orde te brengen.

  • Een verbindende schakel is tussen het CMT en eenheid FLO.

  • Een bijdrage levert in het CMT aan organisatieontwikkeling via de kernwaarden van de SWO en de 4 pijlers.

  • Leidinggeeft aan de 4 afdelingshoofden van FLO.

  • De eenheid voorbereidt op de transitie naar de nieuwe organisatie-indeling die op concernniveau is bepaald per 1 januari 2025.


Competenties

  • Vakspecifieke kennis Fysiek Domein

  • Teamontwikkeling

  • Verandermanagement

  • Organisatiesensitiviteit

  • Communicatieve vaardigheden

  • Assertiviteit

  • Samenwerken

  • Empathie


Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 14. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  Nee, beperkt in overleg.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland in de week van 12 augustus 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional.
    Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).


Eisen



  • Aantoonbare ervaring met het zelfstandig begeleiden van organisaties door veranderingstrajecten en transities;

  • Aantoonbare werkervaring met het normaliseren van onderlinge verhoudingen binnen teams (vermeld initiatieven op profiel);

  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau;

  • Minimaal 5 jaar ervaring als manager (van > 150 medewerkers) binnen een politiek bestuurlijke omgeving;


Wensen



  • Aantoonbare ervaring met het verbeteren van ketensamenwerking;

  • Aantoonbare werkervaring binnen het domein van fysieke leefomgeving;

  • Aantoonbare werkervaring met het coachen van afdelingshoofden en het bevorderen van persoonlijk leiderschap binnen de organisatie (noem hiervan een duidelijk voorbeeld ion het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met systemisch werken;

  • Beschikbaar voor 32 uur.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.