Fulltime
Utrecht
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG13, SDG7

Startdatum

01-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

01-03-2025

Standplaats

Utrecht

Deadline

04-08-2024

Uurtarief

75 euro p/u

Sector

Energie, Overheid, Voorlichting en Communicatie



Een zo groot en snel mogelijke bijdrage leveren aan de klimaatneutrale stad is het doel van de opgave Energietransitie. Zo wordt er bijvoorbeeld de komende periode gewerkt om woningen en bedrijven in de stad te verduurzamen en klaar te maken om van het aardgas af te gaan. In Utrecht, één van de koplopers in de energietransitie, gaan grote ambities en realisme hand in hand. Dat brengt boeiend werk met zich mee, zo ook in de rol van communicatieadviseur. Zie voor meer informatie Energietransitie Utrecht - Werken bij de Gemeente Utrecht (werkenbijutrecht.nl)

In Utrecht zijn zo’n 130.000 huizen en andere gebouwen nog aangesloten op aardgas. Uiterlijk in 2050 moeten alle woningen en bedrijven aardgasvrij zijn. Dat is een hele klus en heeft veel invloed op de stad. Overstappen doen we daarom stap voor stap, samen met de buurt. We organiseren acties waarbij bewoners en bedrijven gebruik kunnen maken van regelingen die gemeente aanbiedt om hun woning of bedrijf voor te bereiden op aardgasvrij.

Samen met 6 andere communicatieprofessionals ben je onderdeel van het communicatieteam Energietransitie binnen het communicatieteam Ruimtethema’s. Het team Ruimtethema’s is een van de teams van Marketing & Communicatie en bestaat uit 33 bevlogen communicatieprofessionals die zich dagelijks buigen over uitdagende communicatievraagstukken en werken aan een breed scala van spraakmakende opgaven in de openbare ruimte. Van duurzame mobiliteit tot gezond leefklimaat. Van energietransitie tot vastgoed, wonen en werk voor iedereen. Het team communicatie Ruimtethema’s is onderdeel van de afdeling Marketing en Communicatie van Gemeente Utrecht.

Je taken zijn:
Het is jouw taak om bewoners en bedrijven te informeren over alle regelingen en de stappen die we samen met de buurt zetten om aardgasvrij te worden. Er ligt een communicatieplan en de eerste stappen zijn hierin gezet. Aan jou de taak om deze verder vorm te geven en uit te voeren. Je taken variëren van adviseren over de communicatiestrategie, opzetten en uitvoeren van diverse middelen, meewerken aan campagnes, aansturen van het communicatiebureau, actualiseren website en redigeren van teksten

Je werkt hierbij nauw samen met de communicatieadviseur ‘besparen’ en de communicatieadviseur ‘buurtaanpak aardgasvrij’ en ‘bedrijven’. Jullie vormen een sterk team om alle acties en uitdagingen op dit vlak aan te pakken. Je werkt ook samen met de teams die actief zijn in de buurten.

Jij hebt:
We zoeken iemand die: Hbo werk en denkniveau heeft, bij voorkeur heb je een opleiding in de richting van Communicatie gevolgd; minimaal 3 jaar ervaring heeft in het communicatievak; een communicatiebureau kan aansturen; ervaring heeft of affiniteit heeft met energietransitie (pre).
Verder herken je je in de volgende competenties of vaardigheden: communicatiekracht: ervaren is met het schrijven van webteksten en het inzetten van social media. Schrijven op B1niveau is voor jou geen enkel probleem; resultaatgericht: een echte doener is, houdt van resultaat en uitstekend kan prioriteren terwijl je diverse ballen in de lucht houdt; teamspeler; je betrekt je collega’s en zet ze in als sparringpartner om vervolgens de meeste impact met jouw communicatiewerk te bereiken.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op dinsdag 13 augustus (vanwege de vakantieperiode kan dit eventueel ook digitaal via teams) De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek.

Deze opdracht betreft ter vervanging tijdens zwangerschapsverlof. De eventuele verlengingsopties hangen daarmee samen.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Eisen



  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld.
    Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?


Wensen



  • Je hebt bij voorkeur ervaring met meerdere van onderstaande taken. Selecteer alle opties die van toepassing zijn.- Schrijven op B1 niveau
    - Het schrijven van webteksten
    - Het inzetten van Social Media
    - Het aansturen van een communicatiebureau

  • Je hebt bij voorkeur minimaal 3 jaar ervaring in het communicatievak- Minder dan 2 jaar
    - 2 tot 3 jaar
    - 3 tot 4 jaar
    - 4 tot 5 jaar
    - 5 jaar of meer

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
    Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

    .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

  • Wat is je telefoonnummer en e-mailadres?Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.