Fulltime
Friesland
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG1, SDG10, SDG16

Startdatum

15-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

01-04-2025

Standplaats

Burgum

Deadline

13-08-2024

Uurtarief

95 euro p/u

Sector

Overheid, Project- en Programmamanagement



De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel zijn in maart 2022 gestart met het realiseren van opvang voor Oekraïense vluchtelingen. De gemeentelijke opvang vindt plaats op diverse locaties in beide gemeenten, 3 locaties in de gemeente Tytsjerksteradiel en 5 locaties in de gemeente Achtkarspelen. Daarnaast vindt particuliere opvang plaats op diverse (woon)adressen in beide gemeenten.

In totaal zijn er zo’n 450 opvangplekken beschikbaar in beide gemeenten. Vanaf begin 2025 ligt er een opgave om dit aantal te verhogen. Daarnaast hebben beide gemeenten de opgaven om ieder half jaar een aantal statushouders te huisvesten in de gemeente. Naast doorstroom naar sociale huurwoningen van de woningcorporaties wordt gewerkt met en aan andere vormen van (tijdelijke) huisvesting, zoals een doorstroomlocaties. Om uitvoering te geven aan de spreidingswet is de gemeente Achtkarspelen op zoek naar 1 of meerdere opvanglocaties voor de opvang van asielzoekers.

Het team nieuwkomers werkt dus aan opgaven voor meerdere doelgroepen, te weten Oekraïense ontheemden, statushouders en asielzoekers. Alle taken en opdrachten rondom nieuwkomers worden onder verantwoordelijkheid van de projectleiders uitgevoerd. Het team wordt aangestuurd door de teamleider nieuwkomers.

Deze functie is ingeschaald in schaal 10A cao SGO. De projectleider nieuwkomers werkt samen met een ervaren directe collega in dezelfde functie en werkt in 2024 voor zowel de gemeente Achtkarspelen als de gemeente Tytsjerksteradiel. Vanaf 2025 gaan beide gemeenten zelfstandig verder. De projectleiders werken ieder voor 1 van de gemeenten, maar blijven samenwerken.

Verantwoordelijkheden

De projectleider nieuwkomers geeft inhoudelijke sturing aan het team van locatiemanagers, woonbegeleiders, een financieel projectondersteuner en een sociaal beheerder doorstroomlocatie.

Hij of zij is voorzitter van diverse brede (ambtelijke) overleggen en bespreekt met regelmaat belangrijke dossiers met de portefeuillehouders.

Het takenpakket bestaat o.a. uit:

  • Het zoeken van potentieel geschikte opvanglocaties, waarbij gesprekken met de eigenaren worden gevoerd over de voorwaarden, eventueel benodigde verbouwingen en andere relevante onderwerpen.

  • Overleg met diverse interne afdelingen over de (juridische) kaders van huurovereenkomsten, vergunningen, inkoop- en aanbestedingsrechtelijke kaders.

  • Het voeren van een sluitende begroting, zorgdragen voor het afhandelen van facturen, aanvragen van subsidies, financiële verantwoording aan het college, de gemeenteraad en het rijk.

  • Bij (dreigende) achterstanden in het huisvesten van statushouders in overleg met de portefeuillehouder en andere interne en externe samenwerkingspartners onderzoek doen naar en zorgdragen voor alternatieve oplossingen, zoals een doorstroomlocatie.

  • Afstemming en overleg met het COA en andere externe samenwerkingspartners over een opvanglocatie voor asielzoekers in de gemeente.

  • Het voorbereiden van besluitvorming door het college en de gemeenteraad over o.a. begroting, het al dan niet openen van een nieuwe locatie en andere belangrijke onderwerpen. Het betreft voornamelijk onderwerpen die politiek-, media- en maatschappelijk gevoelig zijn en/of van invloed zijn op de openbare orde en veiligheid.

  • Samen met een collega projectleider nieuwkomers en locatiemanagers deelnemen aan piketdiensten, waarbij gemiddeld 1 week per maand buiten kantoortijden (avonden, nachten en weekenden) telefonische bereikbaarheid bij spoedsituaties wordt geboden.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 september 2024 tot en met 1 april 2025 voor 32 - 36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De opdracht is voor 32 - 36 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

De gesprekken vinden plaats op 22 augustus 2024. We vragen hier rekening mee te houden.

Na de selectie vindt er nog een klikgesprek plaats met beide burgemeesters.

Eisen



  • De kandidaat is in het bezit van een rijbewijs en bij voorkeur in het bezit van eigen vervoer.

  • Kandidaat heeft een hbo-opleiding afgerond.

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een projectleidersfunctie en specifieke kennis van de doelgroep nieuwkomers.

  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.


Wensen



  • De kandidaat heeft een positieve houding ten opzichte van de Friese taal, waarbij beheersing van de Friese taal een wens is.

  • De mate van ervaring met huisvesting van de betreffende bijzondere aandachtsgroepen.

  • Mate van werkervaring bij een gemeente.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.