Fulltime
Zuid-Holland
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG12, SDG8, SDG9

Startdatum

06-08-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

06-08-2024

Standplaats

Den Haag

Deadline

05-08-2024

Uurtarief

125 euro p/u

Sector

Inkoop, Overheid


De provincie Zuid-Holland kent velerlei activiteiten. Zowel binnen primaire processen, voor bijvoorbeeld de gebiedsontwikkeling en het onderhoud infrastructuur, alsook voor meer de ondersteunende processen. Veel van deze werkzaamheden worden aanbesteed. Het Team Inkoop geeft op een doel- en rechtmatige wijze uitvoering aan het aanbestedingsproces voor opdrachten voor werken, leveringen en diensten. De tactisch inkoopadviseurs van Team Inkoop zijn verantwoordelijk voor de het bepalen van de inkoopstrategie voor concrete aanbestedingen, advisering, het begeleiden en het uitvoeren van (Europese) aanbestedingsprocedures van alle hierboven staande disciplines. Binnen de inkoopstrategie en de aanbestedingen heeft Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeverschap en Inkopen (MVOI) een belangrijke plaats.


Gevraagde expertise tactisch inkoopadviseur


Voor het versterken van Team Inkoop is PZH voornemens om via deze uitvraag maximaal drie (3) externe tactisch inkoopadviseurs te contracteren voor het invullen van de inkoopstrategie per concrete aanbesteding, het adviseren, begeleiden en uitvoeren van meervoudige onderhandse en Europese aanbestedingsprocedures voor werken (waaronder GWW) inclusief de hieraan gerelateerde diensten, leveringen en diensten.


We zoeken:


2 tactisch inkoopadviseurs voor Leveringen & Diensten (LD) en


1 tactisch inkoopadviseur voor Werken (W).


De provincie beoordeeld de kandidaten afzonderlijk. Dit kan betekenen dat een aanbieder die meerdere kandidaten aanbiedt (max.3 totaal) voor slechts een(1) of twee(2) kandidaten de opdracht gegund krijgt. Er kunnen dus meerdere leveranciers op deze uitvraag gegund krijgen.


Omschrijving van de opdracht


De hoofdtaken van de tactisch inkoopadviseur bestaan uit, let op: sommige taken zijn specifiek voor een Werken (W) inkoper en sommige taken zijn specifiek voor een Leveringen & Diensten (LD) inkoper.




  • het bepalen van de inkoopstrategie voor concrete aanbestedingen in samenwerking en overeenstemming met het projectteam van desbetreffende aanbesteding voor werken en/of leveringen en diensten;





    • bij het bepalen van de inkoopstrategie wordt aandacht besteed aan MVOI;

    • adviseren over, begeleiden en uitvoeren van meervoudig onderhandse en (complexe) Europese aanbestedingen voor werken en/of leveringen en diensten;

    • uitvoeren van (Europese) aanbestedingsprocedure via het digitaal aanbestedingsplatform van Mercell Source-to-Contract;

    • het regisseren van grote, soms langdurige aanbestedingstrajecten en het bewaken van de voortgang en kwaliteit van aanbestedingstrajecten;

    • het schrijven of redigeren van aanbestedingsdocumenten waaronder offerte-aanvragen, het voeren van overleg en het nemen van maatregelen bij knelpunten, problemen of geschillen;

    • het inzichtelijk maken van de commerciële, juridische, administratieve en Arbo technische en duurzaamheidsaspecten van opdrachten, producten en marktpartijen, alsmede het toetsen hiervan aan het geldende inkoopbeleid van de provincie en/of de Aanbestedingswet 2012;

    • het afstemmen van aanbestedingsstrategieën met gebruikers en projectleiders, waaronder timing van de aanbesteding, planning, contractvorm, aanbestedingsvorm, MVOI, selectie- en gunningscriteria;

    • het uitvoeren van markt- en leveranciersonderzoeken en analyseren van de resultaten daarvan ten behoeve van de keuze van partners;

    • het opstellen van aanbestedingsdocumenten zoals offerte uitvragen, het selecteren en beoordelen van marktpartijen aan de hand van geschiktheidseisen, de aanbestedingsdocumenten en het gunningsadvies;

    • het zorgdragen voor de totstandkoming en het onderhandelingsresultaat van inkoopcontracten, rekening houdend met toepassing en naleving van wet- en regelgeving;

    • het in een contract vastleggen van de afspraken over product, dienst en/of werk specificaties, prijzen en voorwaarden tussen de provincie en gecontracteerde partij(en);

    • het binnen het Team inkoop fungeren als eerste aanspreekpunt voor de markt, strategisch inkoopadviseur en projectleider;

    • het evalueren van Europese aanbestedingen met het inkoop/projectteam;

    • het afstemmen met collega inkoopadviseurs van overige overheden bij het uitvoeren van gezamenlijke aanbestedingen;

    • het deelnemen aan interne en externe (tactische) inkoop-overleggen;

    • het analyseren van de afnemersbehoefte en het marktaanbod en het adviseren over de vertaling hiervan in transparante aanbestedingsdocumenten;

    • het adviseren over de vraagstelling, MVOI, selectie- en gunningscriteria en (prestatie)formulering in aanbestedingsdocumenten;

    • het analyseren van risico's en adviseren over de mogelijkheden om deze risico’s te beperken;

    • het gevraagd en ongevraagd adviseren van de strategisch inkoopadviseur en interne partners bij probleemanalyse, conceptualisering behoeften en oplossingsrichtingen inzake aanschaffingen en/of contracteringen;

    • specifiek voor infra-werken geldt: het adviseren over de toepassing van, UAV, UAV GC, RAW en de inkoopprocedures.




Terugkoppeling van (deel)resultaten / producten


De kandidaat geeft terugkoppeling van (deel)resultaten aan de coördinator van Team Inkoop:




  • de kandidaat houdt de status van zijn aanbestedingen bij en geeft de relevante informatie door aan de coördinator ten behoeve van het overzicht in de opdrachten portfolio van Team Inkoop;

  • de kandidaat levert maandelijks de urenstaat ter ondertekening voor akkoord aan de coördinator Team Inkoop;

  • over op te nemen vakantie en verlof wordt vooraf afgestemd. In de jaarlijkse kerstperiode en zomervakantie periode is de kans groot dat verlof maar beperkt mogelijk is.


Eisen



  • Beschikbaarheid:
    De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van zes (6) maanden beschikbaar (vanaf de exacte startdatum) voor 36 uren per week en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet zo snel als mogelijk kunnen starten.

  • Eis Kennis en expertise:
    beschikt over:
    o Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als tactisch inkoopadviseur zoals omschreven in deze opdracht, voor aanbestedende diensten met Europese aanbestedingsprocessen voor leveringen & diensten en/of werken conform de Aanbestedingswet 2012;
    o De kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.