Fulltime
Utrecht
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG12, SDG9

Startdatum

01-09-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

31-12-2024

Standplaats

Utrecht

Deadline

28-07-2024

Uurtarief

110 euro p/u

Sector

Inkoop, Overheid



Deze opdracht voer je uit binnen het organisatieonderdeel Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU).
VGU beheert het vastgoed van de gemeente Utrecht, waaronder de Dom, het Stadskantoor, buurthuizen, sportgebouwen, schoolgebouwen, zwembaden, parkeervoorzieningen en theaters. Met zo’n 1.000 objecten staat VGU voor Betrouwbaar, Open, Veerkrachtig, Deskundig en Toekomstgericht, en draagt zo bij aan de gemeentelijke doelen voor de inwoners en gebruikers van Utrecht.

De afdeling Vastgoedmanagement is als eigenaar van deze panden aanspreekpunt van de huurders en andere gebruikers. Centraal in ons handelen staat “Een tevreden klant, in een rendabel en gezond pand”. We verhuren, beheren en onderhouden onze panden. Uiteraard zijn daarbij verduurzaming, circulariteit, toegankelijkheid en veiligheid belangrijke thema’s. Vastgoedmanagement maakt o.a. gebruik van de NEN2767 en probeert daarmee controle te krijgen op het instandhoudingsonderhoud.

Je komt te werken in de backoffice van Vastgoedmanagement, een team van ongeveer 25 specialisten, die adviseren en ondersteunen binnen de VGU. Binnen de backoffice werken twee inkopers en drie contractmanagers aan (raam)contracten t.b.v. vastgoedonderhoud.

Je taken zijn:
Als Senior Contractmanager Vastgoedonderhoud voer jij het contractmanagement uit voor de bestaande onderhoudscontracten. Daarnaast vervul je de rol van projectleider bij meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingen voor nieuwe onderhoudscontracten.
Aangezien wij ons in een professionaliseringsfase bevinden, wordt er van jou verwacht dat je collega's meeneemt in een andere, nieuwe visie op contractmanagement. Je hebt dus tevens de mogelijkheid om jouw visie te delen over de inrichting van de werkzaamheden voor deze rol binnen de afdeling vastgoedmanagement.

Wij zoeken dus een stevige contractmanager, die samen met collega's en externe partners zorgdraagt voor een optimaal resultaat voor alle partijen.

Concreet houdt dit in dat jij:  
•    Actief de relatie met de contractleveranciers onderhoudt en evalueert.
•    Als projectleider samen met andere inkoopprofessionals en de technische collega's de inhoudelijke aanbestedingsdocumenten opstelt voor de inkoop/aanbesteding van onderhoudscontracten op het gebied van o.a. bouwkunde, werktuigbouwkunde, elektrotechniek en/of transportinstallaties;
•    De marktontwikkelingen op het gebied van contractmanagement bijhoudt en adviseert over mogelijkheden voor contractoptimalisaties.
•    Meedenkt en meewerkt aan hoe ambities, zoals verduurzaming en circulariteit doelmatig in contracten meegenomen kunnen worden.
•    Nauw samenwerkt met collega's van Inkoop, Administratie, Juridische zaken en Financiën en daarbij uitgroeit tot de ‘spin in het web’.
•    Bijdraagt aan de begeleiding en ontwikkeling van de overige (medior) contractmanagers.

Jij hebt: 
•    Hbo werk- en denkniveau;
•    Aantoonbare ervaring met contractmanagement in het maatschappelijk vastgoed;
•    Je hebt voldoende ervaring binnen het vakgebied om deze als senior uit te voeren;
•    In de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan binnen een aanbestedende dienst;
•    Bij voorkeur werkervaring binnen een G4 gemeente;
•    Kennis van RGS contractvormen;
•    Ervaring met contractbeheer in SAP.

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:  
Gesprekken zijn gepland in de eerste en/of tweede week van augustus. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Eisen



  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau:

  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.


Wensen



  • Heb je aantoonbare ervaring met contractmanagement in het maatschappelijk vastgoed?

  • Heb je ervaring met contractbeheer in SAP?

  • Heb je ervaring met O-prognose?

  • Heb je kennis van RGS contractvormen?

  • Heb je werkervaring binnen een gemeente?- Ja, G4-gemeente
    - Ja, kleinere gemeente
    - Nee

  • Je hebt de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan bij een aanbestedende dienst:- Minder dan 2 jaar ervaring
    - Meer dan 2 jaar ervaring

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.