Parttime
Friesland
Geplaatst 3 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG17, SDG3

Startdatum

01-09-2024

Aantal uur per week

10 uur p/w

Einddatum

01-03-2025

Standplaats

Ballum

Deadline

07-08-2024

Uurtarief

115 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Onderwijs Wetenschap Cultuur, Overheid, Zorg en Welzijn



Bij de gemeente Ameland werken we mét mensen, vóór mensen. Of het nu gaat om zorg, onderwijs, verkeer, ruimtelijke ordening of een schone en duurzame gemeente; elke dag bouwen wij aan een fijne en veilige omgeving voor onze inwoners, ondernemers en gasten. Wil jij jouw talenten benutten en een waardevolle bijdrage leveren aan de gemeente Ameland om op deze wijze onze unieke Waddengemeente ook in de toekomst zelfstandig en volwaardig te kunnen laten zijn? Dan is de gemeente Ameland op zoek naar jou!

 

In de raadsagenda 2022-2025 is opgenomen om te onderzoeken of een vorm van Begeleid en Beschermd wonen op het eiland kan worden gerealiseerd. Samen met betrokkenen van lokale organisaties en een aantal betrokken inwoners is een oriënterend onderzoek (oriëntatiefase) uitgevoerd. Dit heeft geresulteerd in verschillende conclusies, aanbevelingen en ontwerpsuggesties voor uitwerking van de aanbevelingen.

 

Het managementteam is op zoek naar externe ondersteuning in de functie van Adviseur-Begeleider voor het uitwerken van de aanbevelingen om te komen tot een haalbare, concrete opzet van Begeleid en Beschermd wonen  op Ameland (ontwerpfase). De uitwerking dient te leiden tot een rapport waarover het college voor het tweede kwartaal 2025 een besluit kan nemen over de realisatie (realisatiefase).

 

De opdracht start met een bijeenkomst met betrokken collega’s en leidinggevende van het cluster Sociaal Domein. In de bijeenkomst wordt informatie opgehaald, toelichting gegeven en het proces met beoogde resultaten besproken.

 

Op dit moment stellen wij de volgende kaders en randvoorwaarden als beeld bij de opdracht:

  1. In de visie op (ouderen)zorg gaat de gemeente uit van ‘een leven lang op Ameland, tenzij…..’.

  2. Het thema Begeleid en Beschermd Wonen is opgenomen in de Raadsagenda 2022-2025.

  3. De aanbevelingen en ontwerpsuggesties van de oriëntatiefase vormen de basis, het kader voor het uitvoeren van deze opdracht. Bij interesse in de opdracht kan het rapport met de aanbevelingen en ontwerpsuggesties bij de gemeente (personeelszaken, personeelszaken@ameland.nl), worden opgevraagd. 

  4. Onderzocht dient te worden hoe passende professionele begeleiding bij wonen, in combinatie met mantelzorg, werk en vrijetijdsbesteding, op Ameland geboden kan worden en hoe dit het beste (flexibel) georganiseerd en gestructureerd kan worden. Het onderzoek dient te leiden tot een mogelijk ontwerpconcept.

  5. De verwachting is dat vanaf 2026 Beschermd Wonen stapsgewijs naar de gemeenten wordt gedecentraliseerd. Er ontstaat hierdoor meer overlap en verbinding tussen Begeleid Wonen en Beschermd Wonen. Deze overlap en verbinding en de mogelijkheden die dit in de aanpak in de lokale situatie biedt dient tevens in het onderzoek betrokken te worden.   


Verantwoordelijkheden

  • Het opstellen van een plan van aanpak voor het (onderzoek)proces op basis van het startgesprek met betrokkenen.

  • Het analyseren en interpreteren van wet- en regelgeving, inclusief de ontwikkelingen, rondom Begeleid en Beschermd wonen en de rapportage van het uitgevoerde oriënterende onderzoek.

  • Het analyseren van de eilander situatie in relatie tot het passend en flexibel bieden van Begeleid en Beschermd wonen op Ameland;

  • Het in samenspraak met het team Sociaal Domein uitvoeren van en adviseren over het onderzoek naar Begeleid en Beschermd wonen op Ameland (ontwerpfase);

  • Het opstellen van de rapportage van het onderzoek (opzet en verloop van het onderzoek, onderzoeksresultaten, conclusies, aanbevelingen, (mogelijk) ontwerpconcept);

  • Het betrekken van externe (wettelijke) stakeholders (waaronder overleg met de potentiële doelgroep);


De kandidaat is inzetbaar in de periode van 1 september 2024 tot 1 maart 2025. De omvang van de inzet is afhankelijk van de complexiteit en voortgang van de opdracht. Partijen maken hierover zo spoedig mogelijk sluitende afspraken. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Eisen



  • De kandidaat is inzetbaar in de periode van 1 september 2024 tot 1 maart 2025. De omvang van de inzet is afhankelijk van de complexiteit en voortgang van de opdracht. Partijen maken hierover zo spoedig mogelijk sluitende afspraken.De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Minimaal een relevante afgeronde opleiding op HBO-niveau en ruime aantoonbare werkervaring als onderzoeker en adviseur Begeleid en Beschermd wonen. Een toelichting is verplicht.

  • Ruime aantoonbare werkervaring specifiek op dit vakgebied. Een toelichting is verplicht.

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.


Wensen



  • Interview. Een toelichting is verplicht (bereidheid het eventuele ‘toetsend’ interview aan te gaan).

  • Kennis en ervaring in deze rol op dit vakgebied. Een toelichting is verplicht.

  • U voegt een bijlage toe met uw motivatie om deze opdracht te kunnen/willen invullen. Een toelichting is verplicht


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.