Projectleider gebiedsontwikkeling
gemeente Noardeast-Fryslan
Parttime
Friesland
Geplaatst 3 maanden geleden
Vacature kenmerken
In 2022 heeft de gemeente Noardeast-Fryslân het programmabureau Gebiedsontwikkeling ingericht om de woningbouwopgaven en aanleg bedrijventerreinen te versnellen. Onder het programmabureau zijn vijf projectteams werkzaam die de gebiedsontwikkelingen gezamenlijk met dorpsbelangen en wijkraden uitwerken. Naast de vijf projectteams met daarin de verschillende disciplines op bestemmingsplan, verkeer en bouwrijp maken wordt het programma aangestuurd door een coördinator, gesteund door een financieel controller, adviseur communicatie en de secretaris programmabureau.
Voor het projectteam ‘Dorpen NF 1’ zijn we op zoek naar een projectleider die in samenwerking met het projectteam circa 4 gebiedsontwikkelingen oppakt. Het gaat om uitbreidingsplannen bij verschillende dorpen in de gemeente. De projecten zitten in verschillende fasen variërend van de initiatiefase tot de uitvoeringsfase. Het gaat om relatief kleine ontwikkelingen van 5 tot 15 woningen.
Verantwoordelijkheden
Verantwoordelijkheden / taken:
- De planning van een project
- De voortgang van een project
- Borgen van alle processtappen
- Het oplossen van eventuele problemen binnen een project
- De communicatie naar/met stakeholders van het project. Bijvoorbeeld overleggen met dorpsbelangen en verzorgen presentaties voor het dorp
- Begeleiden, coördineren en motiveren van het projectteam en belanghebbenden
- Het signaleren van en acteren op mogelijke problemen
- Bewaken van de voortang en kosten van het project
- Voorzitten van projectteam vergaderingen
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 augustus 2024 tot en met 31 juli 2025 voor 4 tot 8 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.
Eisen
- Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, relevante afgeronde opleiding.
- Kwaliteit (eisen)
• Een cv van maximaal 3 pagina's A4
• Een relevante opleiding die aansluit bij de competenties
• HBO werk- en denkniveau
• Ervaring met het werken in een gemeentelijke organisatie
• Beheersing van het pakket office 365
• Ervaring met het werken als projectleider in een project of programmaorganisatie voor de overheid - U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe.
Wensen
- Aantoonbaar HBO werk- en denkniveau, relevante afgeronde opleiding.
- Competenties
• Creatief
• Leiding geven
• Overtuigen
• Analytisch
• Tactisch
• Politiek sensitief
• Proactief
• Flexibel en drukbestendig
• Nauwkeurig
• Effectieve communicatie
• Positieve houding ten opzichte van het Fries - • Ervaring met het werken als projectleider in een gemeentelijke organisatie
• Breed georiënteerd op verschillende beleidsterreinen en in staat om over je eigen taakveld heen te kijken
• Beschikken over goede adviesvaardigheden
• Omgaan met belangentegenstellingen
• Ondernemend ingesteld
• Klant- en kwaliteitsgericht
• Gevoel voor bestuurlijk belangen en afwegingen
Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl
Ons team
Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.
Niek Ros
Accountmanager
+31 6 57 48 86 15
Sofie van Rooijen
Recruiter
+31 6 13 97 02 98
Eelco Grunenberg
Accountmanager
+31 6 43 49 90 88
Hoe werkt het?
1. Keuze Opdracht
Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.
2. Voorbereiding
Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.
3. Gesprek
Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.
4. Uitslag
Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.