Fulltime
Drenthe
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG17, SDG9

Startdatum

17-07-2024

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

17-08-2024

Standplaats

Beilen

Deadline

16-07-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Financieel Economisch, Overheid



De gemeente Midden-Drenthe is voortdurend in ontwikkeling. Er werken ongeveer 300 medewerkers. Kenmerkend voor onze organisatie is dat de lijnen met het bestuur kort zijn. Met elkaar zorgen we voor een organisatie die haar inwoners optimaal bedient. We hebben ambitieuze doelen waar we iedere dag hard aan werken. Dat vraagt om inzet, creativiteit én samenwerking met mensen binnen en buiten het gemeentehuis.

Opdracht
De Gemeente Midden-Drenthe is binnen het team financiën en control op zoek naar een allround controller/financieel adviseur. We hebben een aantal concrete taken liggen die we binnen korte tijd willen oppakken en afronden. Hiervoor is in het team op dit moment onvoldoende capaciteit. Om die reden zijn we op zoek naar een tijdelijke medewerk(st)er.

Eigenschappen:

  • Gedegen kennis van het BBV

  • Zelfstandig en autonoom kan werken

  • Overtuigingskracht en senioriteit


Taken:
Opstellen beleidsstukken en verordeningen:

  • Reserves en voorzieningen

  • Financiële verordening actualiseren

  • Beleid en processenbegrotingswijzigingen

  • Uitgangspunten voor Projecten- en programma-administratie

  • Uitgangspunten voor het omgaan met verbonden partijen.


Opschonen en aanpassen P&C-documenten:

  • Aanpassen en herinrichting LIAS, de applicatie waarin de P&C-documenten worden opgesteld.

  • Het “BBV-proof” maken van de P&C-documenten, dit kan ook buiten de applicatie.


Koppelingen/aansluiting maken tussen de financiële administratie (Key2fin) en sub-administraties, zoals de uitkeringsadministratie, leges burgerzaken e.d.

Opstellen begroting,

  • Activa (beleid)

  • Laatste jaarschijf meerjarenbegroting

  • Structureel/incidenteel

  • Opstellen personele begroting


Competenties

  • Gedegen kennis van het BBV

  • Zelfstandig en autonoom kan werken

  • Overtuigingskracht en senioriteit


Functieschaal
Deze opdracht is ingedeeld in functieschaal 11.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do

Planning
de gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 juli 2024. De kandidaten die hiervoor worden uitgenodigd ontvangen uiterlijk woensdag 17 juli bericht.

Eisen



  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van bedrijfseconomie of financiën;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Financieel adviseur bij een gemeente;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring met Key2fin.

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen en aanpassen van P&C-documenten;

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van beleidsstukken;


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.