Parttime
Groningen
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG10, SDG17, SDG3

Startdatum

01-08-2024

Aantal uur per week

20 uur p/w

Einddatum

28-02-2025

Standplaats

Scheemda

Deadline

21-07-2024

Uurtarief

75 euro p/u

Sector

Overheid, Zorg en Welzijn



Onderdeel van het cluster Maatschappelijke Zaken is de uitvoering van de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) met als onderdeel Beschermd Wonen (BW). De afgelopen jaren zijn gemeentes in toenemende mate meer verantwoordelijk geworden voor de uitvoering van Beschermd Wonen. Voor Oldambt zoeken we nu een Casemanager Beschermd wonen in een veranderende omgeving. Zowel binnen de gemeente als op regionaal niveau is sprake van (door)ontwikkeling.
Bij de gemeente Oldambt werken we met een team van Wmo consulenten en een front- en backoffice aan de uitvoering van taken die er op het gebied van de Wmo zijn. Naast de allround consulenten zijn er een aantal specialisten voor Beschermd Wonen.

Wat ga je doen?
Als casemanager BW voor de gemeente Oldambt beoordeel je de aanvragen Beschermd Wonen. Je onderzoekt de leefsituatie van mensen die een beroep doen op BW. Je indiceert de noodzaak waarbij je de kaders van de Wmo en de wettelijke regelgeving gebruikt. Je werkt vanuit het wettelijk kader en je eigen deskundigheid. Je blijft de inwoner volgen middels evaluatie- en uitstroomgesprekken en hebt regie op het hele proces. Je voert regelmatig overleg met keten- en samenwerkingspartners en signaleert knelpunten in de keten en zorgt dat die aan de juiste tafel worden besproken. Daarnaast draag je bij aan de ontwikkeling van BW binnen Oldambt, binnen de context van regionale samenwerking door middel van deelname aan regionaal overleg over thema’s en casuïstiek.
De problematiek van de cliënt is vaak complex. Je gaat voor de best passende oplossing in gesprek met de cliënt, wettelijk vertegenwoordigers en de zorgaanbieder. Het vraagt zowel stevigheid als sensitiviteit om cliënt en zorgverlener op één lijn te krijgen en de juiste plek voor deze cliënt te realiseren. Door de complexiteit van de problematiek is het vinden van de juiste match maatwerk en daarom verwachten we een collega met creativiteit.

Kandidaatomschrijving


Voor alle medewerkers gelden de volgende kerncompetenties:
- resultaatgericht
- klantgericht
- samenwerken

Verder is het in deze functie van belang dat je verantwoordelijkheid neemt, een goed analytisch vermogen en oordeelsvorming hebt en kwaliteitsgericht bent. Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als op schrift.

Interviewplanning


De interviews zullen naar verwachting plaatsvinden in week 30.

Toelichting op rooster


Het totaal aantal uren dient in overleg te worden ingevuld en is dus flexibel.

Eisen



  • Je hebt een afgeronde relevante hbo-opleiding in richtingen zoals Social Work (MWD, SPH), Sociaal psychiatrische verpleegkunde, psychologieDit blijkt uit het cv.


Wensen



  • InterviewBij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

  • Je bent in het bezit van een rijbewijs en auto
    Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.

  • Je beschikt over kennis voor het toepassen van de criteria vanuit wet- en regelgeving Wmo, Jeugd en Participatie
    Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.

  • Je hebt kennis van de sociale kaart en je bent bekend met ontwikkelingen in het sociale domein
    Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.

  • Je hebt werkervaring in of affiniteit met het GGZ-werkveld en/of Beschermd Wonen, Maatschappelijke Opvang, ambulante ondersteuning of Jeugdzorg
    Dit blijkt uit het cv en/of de motivatiebrief.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.