Parttime
Friesland
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG9

Startdatum

15-08-2024

Aantal uur per week

24 uur p/w

Einddatum

28-02-2025

Standplaats

Burgum

Deadline

28-07-2024

Uurtarief

110 euro p/u

Sector

ICT Informatievoorziening, Overheid, Project- en Programmamanagement



De gemeenten Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel werken sinds 2016 samen via een gemeenschappelijke regeling met de naam Werkmaatschappij 8KTD.

Op dit moment is de organisatie druk bezig met het ontvlechten van deze werkmaatschappij en de opbouw van twee nieuwe gemeentelijke organisaties. Achtkarspelen en Tytsjerksteradiel gaan namelijk per 1 januari 2025 zelfstandig verder.

Bijna alle gemeentelijke taken zijn ondergebracht in de Werkmaatschappij 8KTD. Ook op het vlak van Informatisering en Automatisering (I&A) is een groot aantal middelen samengevoegd. Zo is er één infrastructuur en zijn er tal van applicaties geïntegreerd. In het kader van ontvlechting moet I&A de software, infrastructuur en beheersprocessen voor beide gemeenten ontvlechten om zo op 1 januari 2025 weer te kunnen functioneren als twee zelfstandige gemeenten.

Projectomschrijving
Het totale I&A ontvlechtingsproject heeft de volgende doelstelling meegekregen:

De software, infrastructuur en beheerprocessen voor de Werkmaatschappij 8KTD, zijn op de datum van ontvlechting (1 januari 2025) conform veiligheids- en privacyrichtlijnen operationeel voor de gemeente Achtkarspelen en de gemeente Tytsjerksteradiel.

Na 1 januari zal er mogelijk tot 1 maart 2025 nazorgd geleverd moeten worden.

Na 1 januari 2025 vinden ook inspanningen plaats om de definitieve wijze van inrichtingen van de I&A omgevingen nader te bepalen. Dit zal geconcretiseerd worden in een verdere ontvlechting en een migratie naar de definitieve situatie. Dit deel valt buiten de scope van de huidige opdracht.

Deelprojecten
Om dit alles te realiseren is er een projectplan gemaakt en zijn er deelprojecten benoemd. Dit zijn de volgende deelprojecten:

  1. ontvlechting van de software publieksdiensten;

  2. ontvlechting van de software sociaal domein;

  3. ontvlechting van de software fysiek domein;

  4. ontvlechting van de software voor beheer (openbare ruimte);

  5. ontvlechting van de software bedrijfsvoering;

  6. ontvlechting van de infrastructuur;

  7. ontvlechting data, advies en contracten.


In dit kader zijn we op zoek een I&A Adviseur ontvlechting die onderdeel wordt van het deelproject  data, advies en contracting.

Verantwoordelijkheden

Taken van de I&A Adviseur
Gedurende het project zal vanuit het deelproject data, advies en contracting een groot aantal adviezen geschreven moeten worden. De volgende zijn nu voorzien en moeten (verder) uitgewerkt worden:

  1. advies over migratie, waaronder bevriezen systemen, dataopschoning, wegwerken achterstanden, scheiden van data en autorisatie. Het gaat hierbij om zowel de gestructureerde data als de ongestructureerde data (OneDrive, teams, filesystem, mail etc.);

  2. advies over mogelijk over te brengen software van on premise installaties naar cloud;

  3. advies over te volgen migratiescenario’s;

  4. advies over naamgevingsconventies;

  5. advies over realisatie RBAC.


We verwachten van de adviseur dat hij/zij het volgende zal uitvoeren:

  • het proactief deelnemen in het deelproject data, advies en contracting;

  • het schrijven en uitwerken van verschillende adviezen;

  • het realiseren van draagvlak;

  • het (vooraf) toetsten van de adviezen aan de gevolgen voor de operatie en de deelprojecten;

  • het mede uitvoeren van de realisatie van de adviezen;

  • aangeven van ontbrekende advies thema's;

  • het waar nodig deelnemen aan (deel-)project- en/of overleggen.


De kandidaat die we zoeken:

  • is een goede schrijver;

  • heeft een proactieve instelling;

  • heeft goede communicatieve vaardigheden;

  • is pragmatisch en resultaatgericht;

  • kan acteren in een snel veranderende omgeving.


De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 augustus 2024 tot en met 28 februari 2024 voor 24 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

De opdracht is voor 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week.

De gesprekken vinden plaats op dinsdagmiddag 8 augustus 2024 in Buitenpost. We vragen hier rekening mee te houden.

Eisen



  • De kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in het gemeentelijk domein, waarvan minimaal 3 jaar als I&A Adviseur (blijkt uit cv).

  • De kandidaat heeft uitstekende kennis van de gemeentelijke ICT en informatiekundige ontwikkelingen (blijk uit cv).

  • De kandidaat is in het bezit van een auto en rijbewijs.

  • De kandidaat is onafhankelijk van softwareleveranciers die leveren aan gemeenten.

  • Kandidaat heeft een relevante, afgeronde Hbo-opleiding (blijkt uit cv).

  • Kandidaat heeft ruime ervaring binnen de I&A van meerdere gemeenten in het schrijven van I&A beleidsdocumenten (blijkt uit cv).

  • Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.


Wensen



  • De kandidaat heeft gewerkt binnen een gemeentelijk samenwerkingsverband (blijkt uit cv).

  • De kandidaat heeft kennis en ervaring op het gebied van informatiebeveiliging en privacy vereisten binnen een gemeentelijke organisatie (blijkt uit cv).

  • De kandidaat heeft kennis van de Gemma architectuur (blijkt uit cv).

  • De kandidaat heeft kennis van de actuele trends en ontwikkelingen en (toekomstige) wet- en regelgeving die betrekking hebben op het I&A gemeentelijk vakgebied, denk hierbij aan BIO, AVG en WOO (blijkt uit cv).

  • De kandidaat is betrokken geweest bij een gemeentelijke fusie of ontvlechting (blijkt uit cv).

  • De kandidaat is flexibel en bereid om minimaal één dag op locatie aanwezig te zijn. Tot en met 31 augustus is dit op dinsdag in Burgum, vanaf 1 september is dit op woensdag in Buitenpost.

  • De kandidaat is mogelijk één dag extra in de week beschikbaar.

  • De mate waarin de kandidaat ervaring heeft als I&A Adviseur (blijkt uit cv).


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.