Parttime
Groningen
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG8, SDG9

Startdatum

22-07-2024

Aantal uur per week

26 uur p/w

Einddatum

30-06-2028

Standplaats

Krewerd

Deadline

17-07-2024

Uurtarief

140 euro p/u

Sector

Bouwkunde- en Civiele techniek, Overheid, Project- en Programmamanagement


Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!

Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dicht bij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!

Opdrachtomschrijving
Voor deze voor Eemsdelta belangrijke en mooie opgave zijn wij op zoek naar een projectleider. Een projectleider die binnen de gemeente Eemsdelta zijn wegen kent op zowel operationeel als bestuurlijk vlak en ervaring heeft met complexe ruimtelijke vraagstukken.

Het project voor ons nieuwe Huis van Cultuur en Bestuur is opgedeeld in enerzijds een ‘hoofdproject’ (het nieuwe gebouw met alles wat daarbij komt kijken) en anderzijds enkele bijkomende projecten (zoals de omgang van het latend vastgoed en de ombouw van de Damsterkade naar een entree- en parkeergebied). Voor de verschillende deelprojecten zijn deelprojectleiders benoemd. Samen met deze projectleiders en vele andere collega’s en betrokkenen geef je sturing aan de ambitie om de komende periode vorm en uitvoering te geven aan de realisatie van huisvesting voor de gemeente en de cultuurpartners.

Als projectleider ben je de schakel tussen in en extern bestuur, tussen het college en de gemeenteraad, tussen deelprojecten en het hoofdproject, tussen directie en de ambtelijke organisatie, tussen latend vastgoed en nieuw vastgoed et cetera. Daarbij zet je de lijnen voor het project uit fungeer je in- en extern als gezicht van het project en zet je alles op alles om de komende jaren tot nieuwe huisvesting te komen. Hierbij verricht je uitvoerende, coördinerende en voorbereidende werkzaamheden, bereid je overleggen voor en zit je deze voor, geef je presentaties voor de interne organisatie, voor directie, college en gemeenteraad en fungeer je als eerste aanspreekpunt voor externe partners. Het gaat om een zelfstandige behartiging en analyse van complexe en meer omvattende zaken, met veel ruimte voor eigen interpretatie en inbreng.

De opdracht bestaat uit

  • Het leiden en initiëren van het project en de projectgroepen (in- en extern)

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de ontwikkeling, en legt verantwoording af binnen de gestelde kaders, via het opdrachtgeversoverleg (gemeentesecretaris en coördinerend wethouder), aan de stuurgroep (college van burgemeester en wethouders)

  • Je houdt rekening met beleidsmatig, ruimtelijk, financieel, juridisch, fiscaal en bestuurskundig zaken, vanuit het gezichtspunt van kwaliteit, transparantie, compliance, control, en organisatiekunde

  • Je bent verantwoordelijk voor een deugdelijke aanbesteding (Europees), gunning en uitvoering van werk

  • Je draagt zorg voor de realisatie, waarbij rekening gehouden moet worden met de consequenties van de overeenkomsten, het programma van eisen en wensen, wet- en regelgeving, en het publieke karakter



De functies en omvang
De gemeente, het theater, de bibliotheek, het IVAK, amateurtoneel, film, muziek, horeca en plekken om te verblijven. Doel is het samenbrengen van functies maar vooral het samenbrengen van mensen.

De plek
We zoeken dus ruimte en willen dynamiek. Daarmee gaat de blik als vanzelf naar het stedelijk gebied in onze gemeente. De taak die er ligt om Delfzijl stukje bij beetje te laten passen bij de toekomst, is onveranderd. Dit geldt zeker voor het centrum en het Molenbergplein; het hart van Delfzijl. Met kansen om de stad opnieuw te verbinden met haven en water. Dat lukte al met het strand en loopbrug de Diekloper.

Groener ook, met plekken waar je graag naar toe komt en lang wilt blijven. Goed en aantrekkelijk ontsloten voor voetgangers en verkeer en met voldoende parkeren. Niet alleen voor de bezoekers van het nieuwe gebouw maar voor het centrum als geheel. Dit alles maakt het centrum van Delfzijl tot voorkeurslocatie.

Kandidaatomschrijving



  • WO werk- en denkniveau

  • Vakgerichte kennis en ruime ervaring in het ontwikkelen en uitvoeren van grootschalige projecten binnen een stedelijke context. Hierbij oog hebbend voor draagvlak, stedenbouw, openbare ruimte, vastgoed en leefbaarheid

  • Tenminste 15 jaar relevante werkervaring (project-/ planontwikkeling)

  • Tenminste 5 recente jaren ervaring met projecten in een gemeentelijke setting met zowel maatschappelijk vastgoed als planontwikkelingen

  • Actuele kennis van geldende procedures en regelgeving over projecten in de openbare ruimte

  • Kennis van wetgeving, (gemeentelijk) beleid, procedures op onderdelen van het betreffende terrein en het kunnen toepassen hiervan

  • Alert, flexibel, en kansen weten te benutten


Voor deze functie gaat onze voorkeur uit naar een collega met:

  • Een relevante afgeronde WO-opleiding in de richting van Bouwkunde

  • Affiniteit met de regio

  • Affiniteit met de versterkingsopgave en de uitwerkingen daarvan in onze gemeente

  • Direct beschikbaarheid voor de genoemde uren


Interviewplanning


De gesprekken staan gepland op vrijdag 19 juli 2024 (tussen 09:00 – 12:00 uur)

Toelichting op rooster


De opdracht wordt uitgezet voor gemiddeld 20 – 26 uur per week

Eisen



  • Afgeronde WO-opleidingAantoonbaar relevante en afgeronde WO-opleiding, bij voorkeur in de richting van Bouwkunde

  • Ruime ervaring met Planontwikkeling binnen een gemeenteOp CV aantoonbare ruime (minimaal 5 jaar) en recente (binnen de afgelopen 8 jaar) ervaring als eindverantwoordelijke bij planontwikkelingen binnen een gemeente


Wensen



  • Kennis
    Actuele kennis van geldende procedures en regelgeving over projecten in de openbare ruimte

  • MotivatiebriefBij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    U geeft in uw motivatiebrief aan waarom u geschikt bent voor deze opdracht. U geeft concreet aan welke ervaring u heeft als programma- en/of projectleider binnen een gemeente

  • Recente en relevante werkervaring als Programma-/ Projectleider
    De kandidaat dient in de afgelopen 8 jaar over tenminste 5 jaar relevante werkervaring als eindverantwoordelijke bij planontwikkeling binnen een gemeente te beschikken


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.