Parttime
Zuid-Holland
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG4, SDG8

Startdatum

10-07-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

10-10-2024

Standplaats

Nootdorp

Deadline

09-07-2024

Uurtarief

81 euro p/u

Sector

Onderwijs Wetenschap Cultuur, Overheid



De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit het team Participatie en het team Maatschappelijke ondersteuning. Het team Maatschappelijke ondersteuning zorgt onder andere voor de uitvoering van de Wmo, de Jeugdwet en de schuldhulpverlening.

Je komt te werken in een team met gedreven professionals. Je vind het leuk bij te dragen aan kwalitatief hoogwaardig werk. Als professional weet je middels een integraal onderzoek de hulpvraag en een eventuele vraag achter de vraag te achterhalen. Samen met de inwoner kijk je wat er nodig is. Je zoekt een totaaloplossing waarbij je uit gaat van eigen kracht en ondersteuning vanuit het sociale netwerk, of inzet van voorliggende, algemene en collectieve voorzieningen. Waar nodig zet je een maatwerkvoorziening in.

Je kunt op een fijne en duidelijke manier met inwoners communiceren en stemt je communicatie af op de persoon en de situatie. Je bent in staat om een goed en breed beeld te vormen van deze situatie. Op basis van jouw analyse bepaal je jouw handelen. Indien de situatie daarom vraagt, benader je andere teams of ketenpartners.

Opdracht
Iedere leerling heeft recht op onderwijs. Als leerplichtambtenaar heb je als wettelijke en primaire taak dit recht te bewaken en erop toe te zien dat het leerrecht voor onze gemeente wordt gewaarborgd. Je geeft uitvoering aan de Leerplichtwet en een gedeelte van de RMC-wetgeving (tot 18 jaar). Je werkt samen met de verschillende ketenpartners in het sociaal domein en levert maatwerk op verschillende complexe dossiers.
- Je verwijst, geeft advies aan jongeren, scholen en ouders/verzorgers wanneer een jongere door (dreigend) schoolverzuim wordt belemmerd in zijn ontwikkeling en wanneer er sprake is van problematisch gedrag;
- Je houdt formeel toezicht op naleving van de Leerplichtwet;
- Je maakt processen-verbaal op;
- Je geeft signalen door en levert bijdragen aan beleidsplannen van de gemeenten op het gebied van leerplicht/onderwijs.

Competenties
- Motiverend;
- Enthousiasmerend;
- Probleemoplossend vermogen;
- Inlevingsvermogen;
- Flexibel.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op vrijdag 12 juli. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 10 juli bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;

  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar binnen een gemeente;

  • Uiterlijk beschikbaar per 17 juli 2024 voor 16 uur per week;


Wensen



  • Minimaal 2 jaar ervaring als RMC trajectbegeleider binnen een gemeente;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar binnen een gemeente;

  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar;


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.