Fulltime
Groningen
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG16, SDG17

Startdatum

01-08-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

31-12-2024

Standplaats

Zuidhorn

Deadline

14-07-2024

Uurtarief

95 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Overheid



Je zorgt voor de uitvoering van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) en het Evenementenbeleid en je adviseert hierover. Als evenementencoördinator ben jij hét aanspreekpunt voor evenementen in de gemeente Westerkwartier. Jij bent de verbinder van verschillende afdelingen en hulpdiensten. En ook de verbinder van verschillende belangen binnen de gemeente.
Je voert gesprekken met organisatoren en denkt mee over de mogelijkheden en beperkingen van hun evenement.
Ook verleen jij evenementenvergunningen en ontheffingen artikel 35 Alcoholwet.
Je beoordeelt onder andere complexe (vergunnings-)aanvragen, ontheffingen en onderzoeken. Je voert overleg, informeert en adviseert intern en extern over producten, procedures en maatregelen. Je kunt complexe afwegingen maken van tegengestelde belangen, je pakt doortastend aan en gebruikt jouw creativiteit voor een juiste oplossing waarbij je rekening houdt met politieke aspecten. Je behandelt bezwaar en beroep in bestuursrecht. Je levert een bijdrage aan het opstellen van plannen, beleidsregels en verordeningen. Het team heeft de afgelopen een verbeterslag doorgevoerd ten opzichte van de procedures, werkwijzen en termijnbewaking. Het is aan jou om de verdere implementatie en opvolging van deze ontwikkeling te borgen in het team, gemeentebreed en bij de organisatoren.

  • Je bent aanspreekpunt, zorgt voor afstemming en advies rondom evenementen (organisaties, hulpdiensten, interne collega’s, bewoners, etc.);

  • Je draagt bij aan ontwikkeling en uitvoering van beleid ten aanzien van evenementen;

  • Je draagt bij aan het stroomlijnen en verbeteren van processen binnen en buiten de gemeente;

  • Je zorgt voor de organisatie, coördinatie en uitvoer van evenementenoverleg;

  • Je verleent vergunningen/ontheffingen op grond van de APV;

  • Je onderhoud contacten met organisatoren van evenementen;

  • Je zorgt voor coördinatie en organisatie van bestuurlijke en juridische zaken rondom evenementen;

  • Je zoekt naar een oplossing met omwonenden bij klachten.

  • Je zorgt voor de (verdere) implementatie en uitvoering van het verbeterproces wat de afgelopen maanden is opgesteld en ingezet.


Kandidaatomschrijving



  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau;

  • Je hebt enkele jaren ervaring met het verlenen van evenementenvergunningen en het informeren en adviseren van bestuurders;

  • Je bent flexibel en breed inzetbaar en kunt binnen de verschillende ketenpartners goed uit de voeten en hebt een positieve houding;

  • Je hebt goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden;

  • Je hebt ervaring met zowel proces- als projectmatig werken;

  • Je weet anderen te overtuigen en je hebt gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen;

  • Je bent omgevingsbewust en toont eigenaarschap over je eigen werk;

  • Jij gaat met plezier naar evenementen toe om te zien dat wat er is vergund ook daadwerkelijk staat. Daarbij vind je het werken in de avond- en nachturen en in de weekenden logisch.


Interviewplanning


De gesprekken staan gepland op 22 juli.

Toelichting op rooster


32 tot 36 uur per week

Eisen



  • Bereidheid om minimaal 2 dagen per week op kantoor aanwezig te zijn in Zuidhorn

  • Minimaal 3 jaar recente ervaring als evenementen coördinator.

  • Minimaal 32 uur per week beschikbaar

  • Minimaal 5 jaar ervaring met het werken in een soortgelijke functie bij een gemeente.

  • Minimaal 5 jaar recente ervaring met het verlenen van complexe evenementenvergunningen.

  • Relevante afgeronde HBO opleiding


Wensen



  • InterviewBij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Inhoudelijke kennis en klik met het team

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het meenemen van collega's in veranderprocessen.
    Weging: 15 %

  • Kandidaat heeft aantoonbare werkervaring bij een van de drie noordelijke provincies.
    Weging: 10 %

  • Kandidaat is voor de duur van de initiële opdracht volledig beschikbaar en gaat bijvoorbeeld niet langdurig (langer dan twee weken) op vakantie.
    Weging: 10 %

  • MotivatiebriefBij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling.
    Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    Schriftelijke vaardigheden en motivering


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.