Fulltime
Noord-Holland
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG16, SDG4, SDG8

Startdatum

10-07-2024

Aantal uur per week

32 uur p/w

Einddatum

10-11-2024

Standplaats

Amsterdam

Deadline

09-07-2024

Uurtarief

Geen max uurtarief

Sector

Beleid- en adviesdiensten, Onderwijs Wetenschap Cultuur, Overheid



De Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW) is het forum van en voor excellente wetenschappers. De KNAW is adviesorgaan van de regering en verantwoordelijk voor 12 instituten die met hun onderzoek en collecties bij de (inter)nationale top horen. Zelfstandige onderdelen zijn De Jonge Akademie en de Akademie van Kunsten. Zie voor meer informatie www.knaw.nl.

De afdeling Forum, Advies en Onderzoek is de beleid- en strategieafdeling van het bureau van waaruit bestuur, genootschappen en instituten van de KNAW inhoudelijk ondersteund worden. De afdeling telt ongeveer 25 medewerkers. We wisselen ideeën uit en gebruiken elkaar graag als sparringpartner. Je werkt nauw samen met collega’s van de afdeling en met collega’s van andere afdelingen zoals communicatie, congresbureau en wetenschapsfondsen.

Opdracht
De Akademie van Kunsten is dé plek voor debat over de waarde van kunst in de samenleving en over de relatie tussen kunst en wetenschap. De leden van de Akademie van Kunsten komen uit de gehele breedte van de kunsten. Als beleidsmedewerker van de Akademie van Kunsten zorg je tijdelijk voor het reilen en zeilen van de Akademie van Kunsten. Samen met de senior beleidsmedewerker, een communicatiemedewerker en de bestuurssecretaris vorm je het team dat de Akademie van Kunsten ondersteunt.

Jouw werkzaamheden zijn de volgende:

  • Je organiseert, op initiatief van het bestuur en de leden, bijeenkomsten voor leden en voor een breder publiek.

  • Je bent aanspreekpunt van de Akademie van Kunsten, voor zowel de leden als externen.

  • Je bewaakt de bestuurlijke processen, waaronder de ledenverkiezing, en de uitvoering van projecten en draagt zorg voor een goede organisatie daarvan.


Competenties
- Interesse in de ontwikkelingen en activiteiten in de cultuursector, onder meer op het gebied van kunst en wetenschap
- Goede organisatorische vaardigheden
- Enthousiasmerende en zelfstandige werkhouding
- Nauwkeurigheid en alertheid
- Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 CAO Nederlandse Universiteiten.
https://www.universiteitenvannederland.nl/cao-nederlandse-universiteiten. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg. In ieder geval op dinsdag en woensdag

Planning
De gesprekken zijn gepland op woensdag 17 juli 2024 van 10:00 uur tot 14:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 15 juli 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Eisen



  • Aantoonbare werkervaring in de culturele sector of in de wetenschappelijke sector;

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in culturele richting;

  • Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden, in de Nederlandse taal;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring na afronding opleiding;


Wensen



  • Aantoonbare werkervaring (kan ook tijdens studie) met het organiseren van bijeenkomsten;

  • Aantoonbare werkervaring als ambtelijk secretaris (bijvoorbeeld van een commissie).

  • Een afgeronde opleiding HBO kunsten of WO kunst- en cultuurwetenschappen;


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.