Fulltime
Utrecht
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG11, SDG13, SDG15

Startdatum

15-07-2024

Aantal uur per week

36 uur p/w

Einddatum

01-07-2025

Standplaats

Utrecht

Deadline

14-07-2024

Uurtarief

95 euro p/u

Sector

Beleid- en adviesdiensten



Als Adviseur Groen bij Stadsingenieurs van de gemeente Utrecht werk je samen met de ontwerpers, collega’s van beheer en andere afdelingen aan inrichtingsplannen voor de openbare ruimte. Het team Groen bestaat uit 7 (Senior) Adviseurs Groen en een Projectvoorbereider Groen. We werken met een projectenstructuur.
We houden ons bezig met de unieke combinatie van kennis én techniek van en voor de stad. Onze belangrijkste taak is het leveren van (ruimtelijke) expertise voor projecten gericht op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte. Zowel onder- als bovengronds. Kijk voor meer informatie over de afdeling Stadsingenieurs op: Bouw en techniek - Gemeente Utrecht (werkenbijutrecht.nl)

Dit is je werk Advisering bomen, heesters en overig groen in projecten; Voorbereiden en aanvragen velvergunningen en provinciale meldingen houtopstanden; Advies, uitvraag en controle BEA’s, bomeninventarisaties en overige boomtechnische adviezen; Uitvraag en controle groenwerk aan (raamcontract) aannemers; Advies groeiplaatsen; Advies Wet Natuurbescherming en F&F Quickscans.

Dit vragen we van je hbo werk- en denkniveau met kennis van het vakgebied groen; Je hebt tenminste 5 jaar relevante werkervaring in het vakgebied; Bij voorkeur heb je aantoonbare Gemeentelijke werkervaring Je bent bij voorkeur afgestudeerd als groeningenieur (bijvoorbeeld Hogeschool Van Hall Larenstein of een vergelijkbare opleiding); Je weet zelfstandig groenadviezen op te stellen; Goede beheersing van de Nederlandse taal; Proactieve werkhouding en gemakkelijk om mee te communiceren.

Verder kun je je herkennen in de volgende competenties/vaardigheden: Sterk analytische vermogen: je houdt rekening met de complexiteit van de stad. Communicatie kracht: je kunt jouw visie goed overbrengen richting collega’s, het projectteam, aannemers, bewoners, e.d. Initiatief nemen/proactieve werkhouding: er moeten keuzes gemaakt worden waarvoor je je mening geeft en acties voor onderneemt.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken worden waarschijnlijk gepland op 18/19 juli of in het begin van de week van 22 juli. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Eisen



  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld.
    Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?

  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante ervaring in het vakgebied

  • Je hebt de opdracht gelezen en je gaat akkoord met de inhoud van het profiel en deze inhuuruitvraag.


Wensen



  • Bij voorkeur heb je ervaring met meerdere van onderstaande werkzaamheden. Selecteer de opties die van toepassing zijn. Selecteer alle opties die van toepassing zijn.- Advisering bomen, heesters en overige groen in projecten
    - Voorbereiden en aanvragen velvergunningen
    - Advies, uitvraag en controle BEA’s, bomeninventarisaties en overige boomtechnische adviezen
    - Uitvraag en controle groenwerk aan (raamcontract) aannemers
    - Advies groeiplaatsen
    - Advies Wet Natuurbescherming en F&F Quickscans

  • Geef een voorbeeld waarin je te maken hebt gehad in een project waarbij je hebt geadviseerd over bomen, heester en overig groen. Wat was hierin jouw rol en hoe heb je je doel bereikt.

  • Je hebt bij voorkeur meerdere jaren relevante werkervaring in het vakgebied- 3 tot 5 jaar
    - 5 tot 7 jaar
    - 7 jaar of meer

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
    Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

    .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.