Parttime
Noord-Brabant
Geplaatst 4 maanden geleden

Vacature kenmerken

Categorie

SDG13, SDG7, SDG9

Startdatum

01-09-2024

Aantal uur per week

16 uur p/w

Einddatum

31-08-2025

Standplaats

’s-Hertogenbosch

Deadline

07-07-2024

Uurtarief

90 euro p/u

Sector

Energie, Project- en Programmamanagement



In Noord-Brabant wordt een verkenning uitgevoerd naar de oprichting van een publiek warmtebedrijf. Dit doen we onder de titel van ‘de warmtedialogen’. Hierin verkennen we welke positie/rol de stakeholders (gemeenten, waterschappen, enz.) innemen en welke ambities zij hebben m.b.t. de warmtetransitie.
Op basis van de verkenning worden PS randvoorwaarden & condities gevraagd vast te stellen voor de daadwerkelijke oprichting van een publiek warmtebedrijf, waarna we starten met een kwartiermakersfase.
Jouw opdracht is om de senior procesmanager/kwartiermaker te ondersteunen in de procesbewaking, de aansturing van diverse teams en de bestuurlijke agendering vanuit voornoemde teams.
Gelijktijdig ben je verantwoordelijk voor de projectbeheersing, inclusief archivering en kwaliteitsborging. Tevens ben je verantwoordelijk voor de periodieke voortgangsrapportages ten aanzien van het Amernetdossier.
Je geeft samen met de senior procesmanager vorm aan het proces om te komen tot besluitvorming rond het kwartiermakerschap voor een publiek warmtebedrijf en het Amernetdossier in GS en PS. Hierbij werk je nauw samen met de betrokken gemeenten en provinciale collega’s.
Je hoeft deze werkzaamheden natuurlijk niet alleen uit te voeren. Voor elk van de deelopdrachten geldt dat er een team van medewerkers is die elke hun eigen specialismen hebben. Hierbij kun je denken aan financieel specialisten, risicomanagers, inhoudelijke adviseurs, enz. Jij faciliteert hun werkzaamheden en draagt bij aan samenhang op het totaal.

Kandidaatomschrijving



  • Je bent minstens op hoofdlijnen op de hoogte van de verschillende thema’s in het energiedossier.

  • Voor het onderdeel warmtetransitie van het energiedossier ben je meer dan gemiddeld op de hoogte. Je kent de breedte en de diepte van dit onderwerp.

  • Je hebt ruime ervaring met het voorbereiden van bestuurlijke besluitvormingsprocessen.

  • Je hebt ervaring met het vanuit een beheersmatige rol ondersteunen van diverse teams.

  • Je hebt minimaal een HBO opleiding afgerond.


Belangrijke competenties voor deze rol:

  • Ruime ervaring met projectbeheersing.

  • Kwaliteitsmanagement.

  • Bestuurlijk sensitief.

  • Ondernemend.

  • Oog voor tegengestelde belangen en ervaring in het bij elkaar brengen daarvan.

  • Sterk in netwerken en verbinden.

  • Communicatief vaardig.

  • Pro-actief, resultaatgericht, flexibel en stressbestendig.

  • Gemakkelijk schakelen tussen inhoud en proces.

  • Kunnen scheiden van hoofd- en bijzaken.


Interviewplanning


We streven er naar de gesprekken te houden in augustus.

Toelichting op rooster


Aanvang opdracht: 1 september 2024 of zoveel eerder als mogelijk. Minimaal 8 uur per week aanwezig op het provinciehuis in 's-Hertogenbosch. Werktijden in overleg.

Eisen



  • Ervaring als projectsecretaris en projectbeheerserKandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectsecretaris en projectbeheerser op projecten van provinciaal en gemeentelijk niveau. Dit blijkt uit het CV.

  • Ervaring met politiek/bestuurlijke besluitvormingsprocessenKandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring in het vormgeven en uitvoeren van politiek/bestuurlijke besluitvormingsprocessen op provinciaal, gemeentelijk en Rijksniveau. Dit blijkt uit het CV.

  • Ervaring op het gebied van de warmtetransitieKandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op het werken aan projecten en processen rondom de warmtetransitie. Dit blijkt uit het CV.

  • OpleidingMinimaal HBO+ denk- en werkniveau. Dit blijkt uit het CV.


Wensen



  • Ervaring als projectsecretaris en projectbeheerser
    Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectsecretaris en projectbeheerser op projecten van provinciaal en gemeentelijk niveau. Dit blijkt uit het CV.

  • Ervaring met politiek/bestuurlijke besluitvormingsprocessen
    Kandidaat beschikt over minimaal 5 jaar ervaring in het vormgeven en uitvoeren van politiek/bestuurlijke besluitvormingsprocessen op provinciaal, gemeentelijk en Rijksniveau. Dit blijkt uit het CV.

  • Ervaring op het gebied van de warmtetransitie
    Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring op het werken aan projecten en processen rondom de warmtetransitie. Dit blijkt uit het CV.


Vul hieronder je gegevens in en we nemen binnen 24 uur contact met je op om te kijken of er een match is. Heb je nog aanvullende vragen? Neem dan contact op met Eelco Grunenberg op +31 6 43 499 088 of via info@sdginterim.nl

Online solliciteren

Een geldig e-mailadres is verplicht.
Een geldig telefoonnummer is verplicht.

Ons team

Ons team staat dagelijks voor je klaar ter ondersteuning.

Niek Ros

Accountmanager

+31 6 57 48 86 15

Sofie van Rooijen

Recruiter

+31 6 13 97 02 98

Eelco Grunenberg

Accountmanager

+31 6 43 49 90 88

Hoe werkt het?

1. Keuze Opdracht

Zoek jouw droomopdracht op onze site en klik op reageren.

2. Voorbereiding

Samen zorgen we ervoor dat de motivatie en CV aansluiten bij de opdracht.

3. Gesprek

Indien gewenst kunnen we helpen bij het voorbereiden van het gesprek.

4. Uitslag

Van de opdrachtgever horen we of de opdracht aan je gegund is.